ברחבי העולם ציינו אתמול (שלישי) את יום האישה הבינלאומי וכמובן שגם במכבי העניקו לו מקום של כבוד בסדר היום של המועדון. קרן מכבי, בשיתוף אחים לסמל וחברת FILA השותפה העיסקית של המועדון, אירגנה ערב מעורר השראה בהשתתפות נשים משפיעות ממשפחת מכבי תל אביב.

האירוע כלל פאנל בהשתתפות מנכ"לית המועדון שרון תמם שהתייחסה בפתיחת דבריה ליום האישה: "אני חושבת שהחברה הישראלית באופן כללי עדיין לא הגיעה למצב של שיוויון ופעם בשנה כן ראוי להזכיר את זה. אני גאה בעובדה שהצלחנו להרים את האירוע הזה, המועדון מסתכל על החברה והאוהדים בצורה יותר רחבה מרק ספורט וכדורגל. אנחנו בעצם קהילה. אני שמחה שיחד עם הקרן והאוהדים אנחנו מצליחים לגעת בקהילה מסביב".

מלבד תמם לקחו חלק בפאנל גם עו"ד יעל מרגלית, היועצת המשפטית של המועדון, יונית נקרי עבדי, מנהלת שותפים עסקיים והאוהדות מאיה מור יוסף, מנהלת פרוייקטים וקהילה בעמותת אחים לסמל ופנינה בק, פעילה חברתית ומתנדבת באחים לסמל.

צילום: ערן לם ()

במהלך האירוע סיפרה תמם על עבודתה כמנכ"לית במועדון המוביל בארץ: "זו סביבה מאוד גברית, תובענית, מעניינת, מאתגרת, מרתקת וכיפית. במכבי יש הרבה נשים, כשמיץ' הגיע למכבי הוא רצה לבנות מועדון אירופי ואירגון. כשחיפשו לאייש עמדות מרכזיות לא חיפשו מגדר כזה או אחר או ניסיון בכדורגל אלא ניסיון בתחום. אני התחלתי כסמנכ"לית שיווק. אין ספק שככל שדברים נגעו לצד המקצועי נטו שלי היה יותר קל, כשהייתי צריכה לגעת בנושאים שהם יותר קשורים לצד המקצועי והספורטיבי היה יותר קשה".

"עם הזמן הדברים השתנו, אבל הייתה תפיסה 'שזאת באה לעשות את הדברים שלה, להביא את הכסף אבל עדיף לא לדבר איתה על כדורגל'", הסבירה תמם, "אני חושבת שהרבה אנשים לא מבינים מה זה מהות של מועדון. מהות של מועדון זה שללא ספק הכל מתחיל ומתפתח מהקבוצה, אבל יש עוד הרבה נושאים ועולמות. אנחנו מועדון ספורט, כדורגל זה הצד המרכזי ביותר, אבל אנחנו גם חברת מדיה. אנחנו מייצרים תכנים, תכנים פירסומיים ותכנים על הקבוצה. אנחנו חברת מרצ'דנייז, אנחנו חברת פירסום, אנחנו נותנים פלטפורמה להרבה מאוד שותפים עיסקיים ואנחנו גם חברת הפקה כי אנחנו מפיקים אירוע ל-30,000 אנשים. מצד אחד להיות אישה בצד המקצועי מאוד מאתגר ומאוד קשה אבל אני חושבת שאנחנו מאפשרים יותר ויותר לנשים להיות חלק מזה, המועדון מאוד ייחודי בצד הזה. כשאני בישיבות של מנהלת או התאחדות לרוב אני האישה היחידה או שיש שתי נשים, משהו כזה, אבל אנחנו שם".