פרי גיים

מכבי תל אביב פגשה הערב את הפועל תל אביב לדרבי הראשון בפלייאוף העליון במטרה להמשיך רצף של ניצחונות במשחקי הדרבי וכל זאת לעיני 29 אלף צופים.

המאמן, מלאדן קרסטאיץ', פתח בהרכב עם מספר שינויים מזה שפתח בחצי גמר גביע המדינה. לחוליית ההגנה שב ז'וסואה סה שפתח לצידם של אנריק סבוריט, שחר פיבן ואופיר דוידזאדה.

דן גלזר, עם סרט הקפטן, פתח בקישור יחד עם איל גולסה, אבי ריקן ואוסקר גלוך. בחוד ההתקפה פתחו הצמד, ג'ורג'ה יובאנוביץ' וסטיפה פריצה.

מחצית ראשונה

24 הדקות הראשונות התאפיינו בהתקפות מעבר מהירות של הפועל שניסו למצוא את ההגנה של מכבי לא מוכנה ואילצו פעמיים את פרץ למוח את איבריו, בעוד שההזדמנות הממשית הראשונה של מכבי הגיעה אחרי כדור עומק נהדר של ריקן והשתלטות של יובאנוביץ' שבנגיעה ניסה גם להקפיץ מעל שוער הפועל אך ללא הצלחה.

שופט המשחק הוסיף 12 דקות למחצית אחרי העצירה הארוכה בפתיחתה ו-5 דקות בתוך תוספת הזמן הזדמנות כפולה של יובאנוביץ' בנגיחה שנעצרה ופריצה שהמשיך אבל שוב סארנבסקי היה במקום.

9 דקות בתוך תוספת הזמן אחרי התערבות ה-VAR הפועל נותרה ב-10 שחקנים אחרי יריקה של אליאס לכיוונו של סבוריט אשר נתפסה על ידי שופטי המסך. שתי דקות לאחר מכן ריקן פרץ משמאל לרחבה וניסה לסובב לחיבור אבל הכדור עלה גבוה מעל לשער.

בתום המחצית הראשונה שתי הקבוצות ירדו להפסקה ללא שערים.

מחצית שנייה

עם פתיחת המחצית השנייה מכבי ערכה חילוף ראשון, דוידאזאדה הוחלף על ידי מתן בלטקסה.

אחרי 11 דקות שמכבי מנסה למצוא פירצה בהגנה של הפועל תל אביב התקפה מצד ימין הסתיימה בפריצה של פריצ הוכדור רוחב נהדר ליובאנוביץ'. האחרון בנגיעה הכניע את סארנבסקי וכבש. 0:1 למכבי!

בדקה ה-63 גבי קניקובסקי נכנס על חשבונו של איל גולסה. גם ג'ראלדש נכנס במקומו של פיבן. יובאנוביץ' היה השחקן המסוכן במגרש באותם דקות וכמעט וכבש את השני אחרי שבעיטה שלו מ-16 מטרים נהדפה ברגע האחרון לקרן.

מכבי המשיכה לנצל את היתרון המספרי ובדקה ה-70 ז'וסואה סה כמעט וניצל ערבוביה ברחבה אבל הכדור שבעט מ-5 מטרים חמק מהקורה. בדקה ה-73 כדור קרן של אבי ריקן מצא את סארנבסקי לא מוכן וכבש את השני של הצהובים. 0:2 למכבי!

2 דקות בלבד חלפו ושוב ריקן הפעם מתוך הרחבה בועט מהאוויר לפינה ומשלים צמד. 0:3 למכבי!

בדקה ה-76 אילון אלמוג ושרן ייני (עלה למקום השני במספר הופעות לשחקן ם 518 הופעות) נכנסו במקומם של אוסקר גלוך ודן גלזר. מכבי המשיכ הלתקוף גלים ובדקה ה-82 אבי ריקן הפעם על תקן המבשל מצא את יובאנוביץ' והאחרון הקפיץ מעל סארנבסקי, השלים צמד ורץ לחגוג עם האוהדים. 0:4 למכבי!

החגיגה לא נעצרה פה. בדקה ה-85 אנריק סבוריט הגביהה גדול מצד שמאל ופריצה התרומם מעל כולם וכבש את החמישי של מכבי. 0:5 למכבי!