פרי גיים

מכבי תל אביב קיימה הערב (שני) את משחק הבית האחרון של עונת 2021/22. הצהובים אירחו את הפועל ב"ש למשחק במסגרת המחזור ה-35 של ליגת הבורסה לניירות ערך שנערך באיצטדיון בלומפילד.

שחקניו של מלאדן קרסטאיץ' הגיעו למשחק לאחר הניצחון על מכבי חיפה במחזור הקודם, כאשר ערב המשחק הפער מב"ש עמד על נקודה במה שהפך למאבק על המקום השני בליגה. דן גלזר חזר להרכב הפותח לאחר שסיים לרצות עונש הרחקה ואילו אוסקר גלוך קיבל את המקום בקישור במקום גבי קניקובסקי. מלבד זאת ההרכב של הסרבי היה דומה לזה שניצח בחיפה כאשר ברנדלי קובאס, אילון אלמוג וסטיפה פריצה הוצבו בחלק הקדמי. 

עוד לפני השריקה מכבי כיבדה בטקס הוקרה מרגש את חלוץ העבר שלנו ארון שוינפלד, שקיבל חולצה ממוסגרת מידי המנכ"לית שרון תמם ומנהל הקבוצה יואב זיו וזכה לתשואות מאלפי האוהדים בבלומפילד. 

מחצית ראשונה

מכבי פתחה טוב את המשחק והציגה כדורגל התקפי עם בעיטות של גולסה וגלוך שחלפה ליד העמוד. מהעבר השני גם ב"ש חיפשה את השער וכדור של רוקאביצה לא היה רחוק מהמסגרת הצהובה. 

בדקה ה-16 המשחק קיבל טוויסט כשב"ש נותרה בעשרה שחקנים אחרי אדום ישיר לרוקאביצה בעקבות כניסה מכוערת בקרסול של מתן בלטקסה. בלטקסה נאלץ לנטוש את המשחק בעקבות הפציעה ושחר פיבן נכנס במקומו. מכבי ניצלה את היתרון המספרי כדי לשלוט לחלוטין במגרש אבל בעיטות של קובאס (23) וסבוריט (25) חלפו מעל השער. 

בדקה ה-28 מכבי היתה קרובה לכיבוש אחרי שרוחב נהדר של סבוריט כמעט מצא את פריצה מול שער ריק. התנועה החד סטרית בכיוון השער של באר שבע נמשכה גם בדקות הבאות אבל כדורים מסוכנים של פריצה, גלוך וקובאס לא הצליחו למצוא את הרשת. אלא שבתוך תוספת הזמן השער הצהוב סוף סוף הגיע ועשה צדק. ברנדלי קובאס הרים קרן טובה, אילון אלמוג נגח נהדר לרשת מ-8 מטרים ושלח את מכבי ביתרון 0:1 למחצית.

מחצית שנייה

השליטה של מכבי נמשכה גם בפתיחת המחצית השנייה ובדקה ה-50 סבוריט היה קרוב לכיבוש אבל בעט מעט מעל המשקוף. דקה לאחר מכן גם המגן הימני ג'ראלדש ייצר איום משלו, אך גם הכדור שלו חמק מהצד הלא נכון של הקורה. 

בדקה ה-62 ב"ש הגיעה למצב די נדיר אחרי כדור קרן שמצא את הראש של ויטור אבל הנגיחה שלו לא היתה מדויקת. מיד לאחר מכן קרסטאיץ' רענן את השורות עם חילוף משולש כשקובאס, פריצה ואלמוג פינו מקום לריקן, בן חיים ויובאנוביץ'.

בדקה ה-69 יובאנוביץ' איים לראשונה על השער לאחר מסירת רוחב של סבוריט משמאל, אבל גלזר הצליח להדוף את הבעיטה שלו לקרן. 3 דקות לאחר מכן גם גולסה פינה מקום וזכה לתשואות כשהוחלף בגבי קניקובסקי. 

למרות השליטה המוחלטת של מכבי בדקה ה-75 ב"ש הצליחה לאזן. כדור קרן שעלה לרחבה מצא את הראש של ויטור, שנגח כדור לא חזק אבל מדויק שמצא את הפינה. 1:1. מכבי ניסתה להחזיר לעצמה את היתרון ובדקה ה-80 חילופי מסירות יפים ברחבה הסתיימו עם בעיטה ממצב קורץ של ריקן שחמקה החוצה. 2 דקות לסיום ג'ראלדש היה יכול להכריע עם בעיטה מתוך הרחבה אבל הוא בעט ברגל שמאל החוצה.