מכבי תל אביב נמצאת בעיצומן של ההכנות לקראת עונת 2022/23, ורגע לפני שהקבוצה תחת המאמן ולאדן איביץ' תשחק את משחקה הרשמי הראשון העונה במסגרת גביע הטוטו נגד מכבי נתניה (חמישי, 20:00) מנהל מחלקת הכדורגל, ברק יצחקי התייחס להכנות בקיץ, הבחירה באיביץ' והציפיות מהעונה הקרובה.

על שינויים בסגל הקבוצה בנוסף לשחקנים שהצטרפו

בינתיים אין חדש, אני בטוח כשיהיה חדש אז אנחנו נעדכן. כמובן שיש לנו כוונה להתחזק במספר עמדות. בינתיים אני חושב שעשינו הכנה טובה והמטרה היא להתחזק עוד. אני לא רוצה לדבר על שמות ספציפית. כרגע זה הסגל שיש לנו ואם יהיו שינויים אנחנו נעדכן.

על התהליך שעבר במהלך השנים לקראת הקיץ הנוכחי

תראה, אנחנו אנשים שלומדים תוך כדי תנועה. זה נכון שהיו קצת קשיים בשנים האחרונות ואני חושב שגם היו קשיים בשנים שלפני, אבל בוא נשים את הדברים שהיו בעבר מאחור ונסתכל קדימה.
השנה עשינו הכנה יותר מוקדמת, לא סיימנו עדיין את ההכנה ואני מקווה שנעשה זאת כמה שיותר מהר.

על החזרה של איביץ׳ לעמדת המאמן

גם בתקופה הקודמת שולאדן היה פה הייתה לנו מערכת יחסים טובה מאוד. אני יכול להגיד לך שהיה לנו מספר לא קטן של מועמדים לקראת פתיחת העונה הנוכחית ואני חושב שעשינו את הבחירה הטובה ביותר בשביל להוביל את מכבי בשלב הזה. לא ניכנס לכל התהליך של הבחירה, כשהבנו שהאופציה של ולאדן יכולה לעלות שוב, אז הבנו שזה מה שאנחנו רוצים לעשות ועשינו את הבחירה הטובה ביותר.

על ערן זהבי

כמו שאתם יודעים ערן עבר ניתוח לפני מספר שבועות. כאחד שעבר ניתוח או שניים בעברו אני מכיר את ההרגשה הזו. ערן בתהליך החלמה, אנחנו לא רוצים להפעיל עליו לחץ, הוא שחקן שעובד מאוד מאוד קשה, הוא יעשה את השיקום הטוב ביותר. יש עוד עונה ארוכה לפנינו. כשהוא יהיה מוכן אנחנו נשמח לראות אותו כמה שיותר מהר על המגרש.

לגבי ההצלחה של נבחרת הנוער ביורו והשחקנים של מכבי

במיוחד בטורניר האחרון של אליפות אירופה עד גיל 19, למכבי תל אביב היו 7 נציגים וכל השחקנים שלנו לקחו חלק בטורניר. זה דור העתיד שלנו ואנחנו רוצים שהם יתפתחו כמה שיותר ולקצור את הפירות בעתיד הקרוב בקבוצה הבוגרת. מספר שחקנים התחילו איתנו את האימונים, כרגע הם חלק מהסגל.

על הסגל שנבנה הקיץ מבחינת הזרים בקבוצה

החוק בישראל הוא די פשוט, 6 זרים יכולים להיות רשומים, 5 על המגרש ואנחנו נעמוד בזה. אנחנו בתהליך של הרכבת הפאזל ואנחנו נתמודד עם הסיטואציה במידה ונביא שחקנים ספציפיים.

על השלמת הסגל וההיערכות בקיץ

אני תמיד שואף לטוב יותר, אין ספק שההכנה בעונה הנוכחית הייתה שונה מעט, אנחנו רוצים להשתפר ולעשות טוב יותר. המחנה אימונים של הקבוצה היה טוב והמטרה שלנו להתחזק בעוד מספר עמדות.

על הדיווחים על מועמדותם של דור פרץ ואלי דסה.

אני וג׳ק ישבנו בקרית שלום ואמרנו שאנחנו רוצים להביא את הישראלים הטובים ביותר, לא אכנס לשמות אבל זאת המטרה שלנו. זה שעוד לא התקדמנו עם שחקנים מסוימים, לא אומר שאין לנו עוד תכניות לגבי שחקנים אחרים. כל אחד עושה את ההחלטות שלו.

על העלייה המטאורית של אוסקר?

מאוד שמחנו על ההצלחה של נבחרת הנוער. היה לנו מספר לא קטן של נציגים שם. שמחנו עם כולם וקפצנו בשערים. התרגשנו והחזקנו אצבעות.
לגבי אוסקר, הוא שחקן של מכבי תל אביב, יש לו חוזה. אני מבין את כל הרעש סביבו בגלל איך שהוא סיים את העונה וההצלחה שלו בטורניר. הוא שם שמעורר עניין באירופה.
אנחנו מתרכזים באוסקר שנמצא במכבי תל אביב ואם יהיו התפתחויות נעדכן בהתאם.