עונת 2022/23 תצא מחר (חמישי, 20:00) לדרך באופן רשמי, כשמכבי תל אביב תפגוש את מכבי נתניה במשחק גביע הטוטו בין המתמודדות במפעלים האירופים. כזכור, הצהובים שבו בשבוע שעבר לארץ אחרי מחנה אימונים שנערך 10 ימים בהולנד.

רגע לפני פתיחת העונה, המנהל המקצועי, ברק יצחקי והמאמן, ולאדן איביץ', ששב הקיץ למכבי התכנסו למסיבת עיתונאים באצטדיון בלומפילד.

 

איזה איביץ׳ אנחנו מקבלים השנה? שונה מפעם?

קודם כל תודה רבה על קבלת הפנים, אני שמח להיות כאן שוב.
אני אדם שמתעסק בכאן ועכשיו, מה שהיה בעבר זה בעבר. היו סיפורים שאנחנו זוכרים אבל אנחנו לא יכולים לחיות אותם. אנחנו מסתכלים על הכאן ועכשיו, ככה אני מסתכל וזה מה שאני מציג לשחקנים שלנו.
אנחנו יודעים איזה מועדון אנחנו מייצגים ואנחנו יודעים מה המחויבויות שלנו.
בכל יום לתת את הכל. כולם במועדון, לא רק השחקנים. מהעובד במשרד, האיש שמכין את הציוד ועד אחרון השחקנים נעשה הכל על מנת שנוכל להשיג את המטרות שלנו.

משהו השתנה במועדון?

אני ראיתי שהמועדון מאוד מאורגן וזה דבר טוב. הוא מתנהל ברמות הגבוהות ביותר ואני מבטיח שאנחנו נתמקד בלעבוד קשה.

על הבחירה לחזור למכבי?

מבחינה מקצועית ראיתי שזה הרגע לחזור ולהבעיר שוב את האש. צריך לתת תוצאות בכל משחק ובכל יום. אני אעבוד עם הצוות שלי, אנחנו יודעים מה התכנית שלנו, יש לנו מטרות לעונה ואנחנו נעבוד על זה.

אחרי המחנה האם הקבוצה מוכנה?

אנחנו בתהליך יצירת הזהות שלנו. כל יום אנחנו משתפרים וזה מה שאנחנו רוצים לעשות. מחר המשחק הרשמי הראשון שלנו ואנחנו נהיה מוכנים אליו.
כמובן אנחנו עדיין לא במאה אחוז כי מדובר עדיין טרום עונה, אבל אנחנו יודעים שכל משחק ובמיוחד המשחק הרשמי הראשון יש לו משמעות חשובה עבורנו. אנחנו רוצים לשחק טוב ולהשיג תוצאה טובה.

על ההגנה של מכבי שהשתנתה מהקדנציה הקודמת שלו במכבי

התכנית שלי זה לעבוד קשה באופן יומיומי על המגרש. לנסות למצוא את הדרך הנכונה ביותר לשמור על השער שלנו. אנחנו רוצים לשפר את המשחק שלנו בכל מקום על המגרש, בהגנה במרכז ובהתקפה.
כמו שאני אומר כל הזמן בשבילי, ההתקפה מתחילה בשוער וההגנה מתחילה בחלוץ שלנו.

על התכנון לסגור את הפערים מבחינה מקצועית לקראת העונה

אנחנו מכבדים את כל היריבות שלנו. זה משהו שכולנו צריכים לעשות. כל קבוצה נלחמת בשביל עצמה. אני מאמין שיש לנו קבוצה טובה, עדיין היא לא הושלמה בפן המקצועי. אנחנו יודעים מה אנחנו רוצים. איזה שחקנים אנחנו רוצים. אנחנו רוצים למצוא שחקנים שיהיו טובים ויעשו שינוי עבור הקבוצה שלנו.

כנשאל על ההצלחה של נבחרת הנוער והצלחת השחקנים הצעירים של מכבי תל אביב

זה דבר טוב בשביל מכבי, שהיו 7 שחקנים בטורניר היורו. ראיתי את הגמר ולדעתי אחרי 90 דקות לישראל הגיע להיות האלופים. הם עשו טורניר נהדר, כל הכבוד לכולם. אני מאוד מרוצה מהשחקנים שלנו. הם יקבלו את הזמן שהם צריכים והם יכינו את עצמם בצורה טובה. אני אוהב לעבוד עם שחקנים צעירים ומי שיוכחים שהוא ראוי לשחק אז הוא ישחק.

על פארפה גויאגון וההכרות איתו

אני מכיר את פארפה. כשאימנתי פה בקדנציה הקודמת הוא עבד איתנו לא מעט. אני זוכר שהיה בו פוטנציאל של שחקן איכותי. אני שמח שהוא איתנו. הוא יכול לשחק באמצע ויכול לשחק בכנף. אנחנו עובדים איתו כמו כל שחקן אחר על מנת לשפר אותו.

על ההתאמה של זהבי, פריצה ויובאנוביץ לשיטת המשחק?

זה טוב שיש איכות בחלק הקדמי. זה כאב ראש טוב למאמן. כולנו יודעים מי זה ערן זהבי, אני שמח שהוא איתנו. אנחנו יודעים שהוא עבר סוג של ניתוח ואנחנו לא רוצים לדחוף אותו לחזור מהר מדי. הוא צריך זמן להכין את עצמו בצורה הטובה ביותר.
אני מכיר את פריצה ויובאנוביץ׳. עבדתי עם פריצה. הוא שחקן איכותי ברחבה ואני יודע מה הוא יכול לתת לנו. הכרתי עכשיו את יובאנוביץ, הוא שחקן איכותי שיכול לתת לנו את מה שאנחנו רוצים. אנחנו נמצא את הפתרון הטוב ביותר עבור השחקנים שלנו ועבור הקבוצה שלנו.

על מצבת השוערים בסגל

יש לנו תחרות מצויינת. פרץ מעט יותר צעיר וטננבאום עם יותר ניסיון. אני יודע שפרץ עשה עונה טובה. הוא צעיר ועם פוטנציאל אבל כמו שאמרתי לגבי החלוצים, הם יעבדו בכל יום ויתנו את הכל והם ישחקו.

על אנריק סבוריט והעמדות בהם יוכל לשחק

את סבוריט אני וברק הבאנו. הוא יכול לשחק בשתי עמדות. איפה שנחליט לשחק איתו זה תלוי בשאר הקבוצה, תלוי בטקטיקה ותלוי ביריבה. בשבילי הוא מגן שמאלי במקור והוא גם יכול לשחק כבלם בכל מיני סיטואציות.

על ברנדלי קובאס

ברנדלי הוא אחד הזרים בקבוצה. אנחנו מבקשים שיביא יותר מהעונה הקודמת. אנחנו עובדים מהיום הראשון, הוא מקצוען שעובד קשה. הוא מבין איך אנחנו רוצים לשחק. אם הוא יעשה את העבודה על הצד הטוב ביותר הוא יהיה איתנו.

על החשיבות של ההחתמות של שרן ייני ואבי ריקן

היה חשוב לכולנו שהם יהיו חלק מהסגל שלנו. הם היו הרבה שנים כאן, הם חכמים ויודעים מה זה מכבי. הם יודעים איך לנהל חדר הלבשה, להתמודד עם צעירים וליצור אווירה נכונה.

על ההשפעה של גולדהאר על ההחלטה לחזור

גולדהאר הוא ווינר, הוא הבחור שרוצה לנצח. כל מה שהוא השיג עד היום זה על ידי עבודה קשה. הייתה לנו שיחה לגבי התכנית שלנו השנה. הוא הציג לי מה התכנית שלו ואני יכול לומר שזאת לא הייתה שיחה קשה. הבנו מה אנחנו רוצים לעשות, איך נעבוד ומה המטרות שלנו.