צילום: OGC Nice Facebook

מכבי תל אביב תפגוש בקרוב משוכה גבוהה במיוחד בקרב על הכרטיס לשלב הבתים של הקונפרנס ליג. כפי שאתם בוודאי כבר יודעים הגרלת הפלייאוף זימנה לנו מפגש כפול מול ניס מהליגה הצרפתית, ורגע לפני שריקת הפתיחה בבלומפילד (ה', 20:00) הגיע הזמן להכיר לעומק את היריבה.

החמישית בצרפת

ניס סידרה לעצמה הופעה אירופית לאחר שבעונה האחרונה סיימה את הליגה הצרפתית במקום החמישי. בנוסף הקבוצה מהריביירה הצרפתית הגיעה עד לגמר הגביע בו נכנעה 1:0 לנאנט.

יחסית לקבוצה שמגיעה מאחת הליגות החזקות באירופה, לניס אין עבר עשיר מדי בזירה האירופית. במשך מרבית המאה הקודמת והנוכחית היא לא היתה חברה קבועה במפעלים הבינלאומיים אך דווקא לאחרונה לקחה חלק בשלב הבתים של הליגה האירופית (2016, 2017, 2020). ניס נכנסה למעגל המשחקים האירופי רק בשלב הפלייאוף, אך בניגוד למכבי היא כבר קיימה שני משחקי ליגה שהסתיימו ב-1:1 מול טולוז בחוץ ומול שטרסבורג בבית.

איצטדיון חדיש ומפואר

המשחק הראשון מול הצרפתים יתקיים בבלומפילד, כך שבגומלין מכבי תתארח באיצטדיון מפואר במיוחד – האליאנז ריביירה. מדובר במגרש הביתי של ניס המכיל כ-36 אלף מקומות, נבנה בעלות של 250 מיליון אירו ונחנך רק בשנת 2013. בנוסף הוא היה חלק מהאיצטדיונים שאירחו את משחקי יורו 2016 שנערך בצרפת.

בעמדת המאמן: מדורטמונד לניס

מי שיאתגר את וולאדן איביץ' על הקווים של היריבה הצרפתית הוא לוסיין פאברה, שם די מוכר בכדורגל העולמי. מדובר במאמן שוויצרי, שאימן במשך לא מעט שנים בקבוצות בכירות בבונדסליגה כמו בורוסיה דורטמונד, בורוסיה מינשנגלדבאך והרטה ברלין.

הרומן של פאברה עם ניס החל עם קדנציה ראשונה בשנים 2016-2018, אז גם הוליך אותה להצלחות גדולות יחסית בליגה המקומית, שהתבטאו כאמור גם בהופעות בליגה האירופית. בקיץ הנוכחי הוא חזר לניס לקדנציה השנייה שלו.

בשני משחקי הליגה של ניס עד כה העמיד פאברה מערך על וריאציות של 3 שחקני קישור ו-3 שחקנים בחלק הקדמי. במחזור הראשון מול טולוז הציב את הקבוצה ב-3-3-4 ואילו במשחק השני נגד שטרסבורג בחר ב-1-3-2-4.

הסגל: השמות הנוצצים שמחכים למכבי

כיאה לקבוצה מהחלק העליון של הטבלה בליגה הצרפתית הסגל של ניס מעוטר בלא מעט שמות נוצצים, מוכרים ובעלי רזומה מרשים. הפעם נתחיל מאחור כאשר השוער החדש של הקבוצה החל מהקיץ הוא לא אחר מאשר קספר שמייכל, שעשה שנים נהדרות במדי לסטר מהפרמיירליג, ואף היה שותף לאליפות המדהימה שלה ב-2015/16. מי שמשתף איתו פעולה הוא הבלם ז'אן קלר טודיבו (22), שנקנה על ידי ברצלונה ב-2019 אך לא הצליח לתקוע יתד במועדון. לצידו תמצאו בלם ותיק במיוחד, דאנטה הברזילאי (38), שזכור מימיו בנבחרת ברזיל ובאיירן מינכן ומשחק בניס מאז 2016.

נכון לפתיחת העונה השמות הבולטים שבחלק ההתקפי של ניס הם של אנדי דלורט ואמין גווירי. הראשון מתופקד בדר"כ כחלוץ והציג בעונה אחרונה מספרים מרשימים של 16 שערי ליגה ב-32. השני הוא קיצוני שמאלי מוכשר מאוד, רק בן 22, שבשתי העונות האחרונות גם הצליח לייצר מספרים עם 10 ו-12 שערי ליגה בהתאמה.

השחקן הנוסף בשלישייה הקדמית של פאברה הוא הקיצוני ההולנדי קלווין סטנגס, שבניס מקווים לשדרוג ביכולתו לאחר עונת בכורה די פושרת אשתקד. חובבי ההיסטוריה בוודאי יתעיינו לדעת שבמרכז השדה מופיע לא פעם קפרן תוראם, הלא הוא בנו של שחקן העבר האגדי וזוכה גביע העולם 1998 ליליאן תוראם.

אז זה אולי ההרכב כרגע, רק שבנוסף לניס יש המון כלים בסגל עמוס במיוחד, שנבנה על מנת להביא אותה במוקדם הוא במאוחר להופעה בליגת האלופות. החלוץ הדני קספר דולברג, שעשה שנים יפות באייאקס, הוא אחד השמות המוכרים, אך הפרט החשוב לגביו הוא שאינו נכלל בסגל שיגיע למשחק בתל אביב. גם מורגן שיינדרלין הוותיק, ששיחק במשך שנים בפרמיירליג, כולל במנצ'סטר יונייטד, ייעדר לפחות מהמשחק הראשון נגד מכביץ

מי שדווקא כן יגיע לישראל הוא ארון ראמזי. הקשר הוולשי, שמפורסם גם בשל טענות לצירופי מקרים מוזרים בהם שערים שכבש "גרמו" לא פעם למוות של ידוענים, הגיע לקבוצה הקיץ אחרי שהיה שייך בשנים האחרונות ליובנטוס. גם הקשר מריו למינה, אקס נוסף של הגברת הזקנה נמצא בסגל של פאברה להתמודדות

רגע לפני סיום נזכיר גם את המגן הימני ההתקפי יוסף אטאל, שבשנים האחרונות נחשב גם לסנסציה במשחק הוידאו FIFA, שם דאגו לפנק אותו ביכולות מרשימות שהפכו אותו לאחד הקלפים הפופולריים במשחק. לפחות במשחקים שקיימה הקבוצה עד כה העונה הועדף על פניו המגן הימני ג'ורדן לוטומבה.

הסגל של ניס למשחק מול מכבי: