פרי גיים

מכבי תל אביב אירחה הערב (חמישי) את אריס סלוניקי למשחק הראשון מבין שניים במסגרת סיבוב המוקדמות השלישי של הקונפרנס ליג. שתי הקבוצות הגיעו לאיצטדיון בלומפילד בידיעה כי ניס הצרפתית מחכה להם בשלב הבא, לאחר שההגרלה כבר נערכה בתחילת השבוע.

המאמן ולדימיר איביץ', שפגש את המועדון היווני בו שיחק במהלך עונת 2007/08, קיבל בחזרה את ערן זהבי, שלראשונה העונה היה בסגל הקבוצה והחל את המשחק על הספסל. הסרבי בחר לפתוח עם הרכב שכלל את שרן ייני, ניר ביטון ואנריק סבוריט כשלישיית בלמים, כאשר גבי קניקובסקי, דן גלזר ויוריס ואן אובריים הוצבו בקישור. בחלק הקדמי קיבלו את הקרדיט ברנדלי קובאס וג'ורג'ה יובאנוביץ'. רגע לפני השריקה בוצע בחילוף בהרכב כאשר מתן חוזז הוקפץ במקום אופיר דוידזאדה שהיה אמור לפתוח.

לפני המשחק נערך טקס לזכרו של אוהד הקבוצה כליל קמחי ז"ל שקיפח את חייו באסון הבולען לפני כשבועיים.

מחצית ראשונה

עם דחיפה של כ-20,000 אוהדים ביציעים מכבי פתחה את המשחק כקבוצה הדומיננטית יותר ואחרי כ-10 דקות גם ייצרה מצבים, אך בעיטות של קניקובסקי, סבוריט ויובאנוביץ' לא הצליחו למצוא את הרשת. בדקה ה-19 היוונים ייצרו מצב ראשון לאחר בעיטה של מנסיני – פרץ הגיב טוב וקלט. 3 דקות לאחר מכן מכבי הגיעה להזדמנות קורצת בתוך הרחבה אחרי שג'ראלש מצא את יובאנוביץ' ברוחב שטוח, אך תגובה חדה של השוער האורח חוליאן מנעה שער.

מכבי המשיכה להיראות טוב ובדקה ה-29 השליטה שלהם גם תורגמה ליתרון. הכל החל בחטיפת כדור של גבי קניקובסקי במרכז המגרש, הקשר המשיך עם דהרה לעבר השער ועם פס חכם הציב את יובאנוביץ' מול השוער. הסרבי לא התבלבל ובקור רוח טיפוסי מצא את הפינה הרחוקה ממצב לא קל והעלה את מכבי ל-0:1. 

קצת האירועים נרגע מעט בדקות הבאות אבל בדקה ה-44 פרץ שוב הגיב טוב לבעיטה מסוכנת של מנסיני והדף לקרן כדור שטס לעבר החיבורים. בתוך תוספת הזמן של המחצית איטורבה קיבל הזדמנות עם כדור חופשי מ-22 מטרים, אך בעט הרחק מהמסגרת.

מחצית שנייה

בדקה ה-49 מכבי ייצרה התקפה מסוכנת ראשונה בחצי השני וגם הגיע למצב נהדר אחרי שקניקובסקי מצא את חוזז, אך הבעיטה שלו נהדפה על ידי השוער. שתי דקות לאחר מכן ביטון ניסה את כוחו עם בעיטה חופשית מ-25 מטרים שחלפה מעל המשקוף. 10 דקות לאחר מכן ביטון הראה איזו עוצמה יש לו ברגל כששיחרר טיל ממרחק דומה ופיספס את המסגרת במעט.

בדקה ה-63 איביץ' החל לרענן את השורות עם חילוף כפול כאשר חוזז וביטון פינו מקום לגלוך ונחמיאס. 4 דקות לאחר מכן מכבי ביצעה שני חילופים נוספים כאשר זהבי עלה לבכורה המחודשת במכבי והחליף קובאס ואילו פריצה נכנס במקום יובאנוביץ'.

דקה עברה וזהבי כמעט מצא את הרשת אחרי הגבהה של ג'ראלדש אבל הצלה גדולה של השוער עצרה אותו. שניות ספורות לאחר מכן גם גלוך כמעט כבש אבל בעט מ-15 מטרים לרשת החיצונית.

אריס ניסתה להשיג שער שיוויון ובדקה ה-75 איימה על השער עם בעיטה של קמאצ'ו שהוסטה על ידי שחקן הגנה, אבל פרץ הגיב טוב והדף לקרן. בדקה ה-77 חילופי מסירות טובים בין גלוך לזהבי הסתיימה עם בעיטה של האחרון מזווית מעט קשה החוצה.

בדקה ה-85 הגיע הרגע שהעיף את בלומפילד לאוויר. פריצה נשלח לעומק והמשיך עם מסירה לערן זהבי על סף הרחבה. החלוץ השתלט ומ-17 מטרים שלח כדור לא חזק אבל מאוד מדויק שפגע בקורה והמשיך לרשת. 0:2 למכבי. דקה בתוך תוספת הזמן איביץ' ביצע את החילוף האחרון שלו כאשר ריקן נכנס במקום ואן אובריים.