מכבי תל אביב תעלה במוצ"ש (20:00) לדרבי השני של העונה. הצהובים יתארחו אצל הפועל ת"א במשחק במסגרת המחזור ה-20 בליגת ONE ZERO והבוקר (חמישי) קיימה הקבוצה את מסיבת העיתונאים לקראת ההתמודדות.

רגע לפני תחילת דבריו של המאמן אייטור קראנקה התייחס המועדון לקנס שניתן בעקבות איחור בפתיחת המשחק מול מכבי חיפה בשל טקסים שקדמו למשחק: "מועדון הכדורגל מכבי תל אביב מודה להתאחדות לכדורגל ולמנהלת על הכוונה ההצהרתית לשלם את הקנס, אך נוותר על ההצעה ונשלם את הקנס בכל זאת".

המאמן אייטור קראנקה נשאל תחילה עם נסיונו במשחקי הדרבי ברחבי העולם לאורך השנים ואמר: "יצא לי להיות בהרבה משחקים כאלה, אבל זה נכון שבכל מדינה זה קצת שונה ודבר אחר. אני מצפה למשחק הזה, בסופו של דבר, הראינו שאנחנו יכולים לנצח את כולם אבל אנחנו צריכים לדחוף את המשחק לכיוון הנכון".

"משחקים כאלה חשובים מאוד, בעיקר לקהל", הוסיף, "אני יודע שהם היו מרוצים מאוד, אני רוצה שהקהל שלנו תמיד יעזוב את בלומפילד גאה בקבוצה וזה מה שהיה ביום שני. המשחק הזה יהיה קשה אפילו יותר. זה דרבי, כולם יודעים על מה נשחק, אנחנו מגיעים ממשחק טוב אבל לא יכולים להסתמך על זה כי עדיין לא עשינו כלום".

על רצף אי ההפסדים של מכבי בדרבי אמר קראנקה: "אני מקווה שנוכל להמשיך עם אותם מספרים, הדבר המרכזי כדי לנצח הוא להגיע בגישה נכונה. זה יהיה משחק קשה, אבל שוב אנחנו צריכים להתרכז בעצמנו ולא ביריבה. ככל שנהיה יותר קומפקטיים, נשחק טוב יותר עם הכדור, כך יהיה טוב יותר לכולם".

על השאלה האם הוא רואה עוד מקום לשיפור אמר: "כן, הרבה. אנחנו רחוקים מלהיות 100 אחוז, יש הרבה מה לשפר. דבר אחד ששיפרנו הוא האמביציה והרצון לנצח משחקים. זה היה צעד חשוב ומפה נעבוד על טקטיקה, פיזיות וכו', אבל הרצון והאמביציה תמיד צריכים להיות במשחק".

על יכולתו של פארפה גויאגון במשחק האחרון אמר המאמן: "כולם ציפו למשחק כזה מפארפה אבל עכשיו הוא צריך להראות שהוא יכול לעשות את זה לעיתים קרובות. בכדורגל צריך המשכיות ואם זה לא כך אי אפשר להשיג כלום. גם כקבוצה וגם כשחקנים, זה צעד טוב עבורו, יש לו פוטנציאל מדהים. כמובן שיש לנו עוד שחקנים שיכולים לשחק טוב עם הכדור בעמדה הזו".

על הפעילות בחלון ההעברות סיפר הספרדי: "השוק מתקדם מיום ליום. אחת הסיבות שהגעתי לכאן היא כ בשיחות שהיו לי עם ברק, ג'ק ומיץ' הרגשתי שאני מגיע למועדון שעובד טוב. שמעתי את הרעיונות של המועדון, הסכמנו במאה אחוז. אנחנו יודעים מה אנחנו צריכים, יש לנו שבוע, אני לא רוצה לדבר על שחקנים שעוזבים וגם על אלה שיבואו. יש לנו שבוע, המשחק הוא הדבר הכי חשוב, כמאמן אתה עובד עם האנשים שסביבך, אני רגוע ובואו נראה מה יקרה".

קראנקה גם נשאל על מצבו של דן ביטו וענה: "היתה לי פגישה איתו, הוא שאל אותי אם ישחק או לא, ואמרי לו שהמגרש יקבע. אם הוא יראה לי בכל יום שהוא ראוי לשחק הוא ישחק. אני צריך לבחור תמיד את ה-11 הכי טובים ואחת הדוגמאות הכי טובות היא שחר פיבן. הוא לא שיחק בהתחלה אבל הוא הראה לי שמגיע לו לשחק במשחק חשוב כמו ביום שני. אם הוא יראה את האיכות שלו בטוח שהוא ישחק".