אקדמיית הנוער מקיימת בשנים האחרונות שיתוף פעולה מוצלח עם ביה״ס מקווה ישראל. השחקנים מקבלים את כל התנאים בפנימיה על מנת להצליח גם בצד המקצועי וגם בפן הלימודי. ביום חמישי התקיים מפגש בין נציגי הפנימיה, נציגי אקדמיית הנוער, שחקני קבוצות ילדים א׳, נערים ג׳ והוריהם. המטרה הייתה להסביר להורים ולשחקנים על שיתוף הפעולה המיוחד בין אקדמיית הנוער למקווה ישראל. שיתוף הפעולה בעצם נותן את כל הכלים לילדים להתעצם בכל התחומים.

במהלך המפגש המנהלים המקצועיים של אקדמיית הנוער, גיא צוקרמן וקלאודיו בראגה, הסבירו להורים את מהות שיתוף הפעולה וכיצד הוא מתקיים בפן הלוגיסטי והמקצועי. לאון אסרף, שאחראי על הפן החינוכי באקדמיה שיתף בנושא ובנוסף גם מנהל מקווה ישראל ונציגים נוספים של המוסד סיפרו מהזווית שלהם על שיתוף הפעולה המיוחד.

השילוב בין מערכת האימונים למסגרת הלימודית
מועדון הכדורגל מכבי תל אביב מאמין ותומך בשילוב בין הלימודים לאימונים. מקווה ישראל מאפשרת את השילוב האידיאלי בין השניים. מצד אחד מתאפשר קיום של כלל פעילויות המחלקה, אימונים, אסיפות ועוד. מצד שני לומדים ומשלימים את הלימודים בשעות הפנויות של השחקנים.

בגרויות והשלמת לימוד
מקווה ישראל מאפשר לשחקנים להשתתף בפעילות המרובה של המחלקה ומאפשרת לשחקנים להגיע למיצוי הפונטיאל שלהם מבחינה לימודית ע״י הקצאת זמן להשלמות שיעורים ותגבור אישי פרטני.

נסיעות תזונה ומנוחה
מקווה ישראל ממוקם בקרבת מתחם האימונים של המועדון, לשחקנים מתואמות הסעות לכלל האימונים והפעילויות. השחקנים מקבלים שלוש ארוחות ביום. מה שחוסך זמן רב ומרחיב לשחקן את הזמן האישי ואת שעות המנוחה על מנת לצבור אנרגיה פיזית.

מנהל מחלקת הנוער, גיא צוקרמן, סיפר על שיתוף הפעולה והמפגש שהתקיים בחמישי: ״אתמול התארחו קבוצות נערים ג׳, ילדים א׳ צפון ודרום. המטרה של המפגש הייתה שהשחקנים והוריהם יראו את בית הספר והצוות החיכוני מקרוב ויבינו את החשיבות של השחקנים ללמוד במוסד. שיתוף הפעולה עם בית הספר יעזור לשחקנים בעתיד להגיע רעננים לאימונים ולשאר הפעילויות עם זמן מנוחה ותזונה טובה. כמובן עם שמירה ודאגה על הפן הלימודי ברמה הטובה ביותר״.