פריויו

מכבי תל אביב סיימה הערב (שבת) את עונת 2022/23, כאשר התארחה אצל מ.ס אשדוד למשחק במסגרת המחזור ה-36 והאחרון בליגת ONE ZERO, שהתקיים באיצטדיון הי"א בעיר הנמל.

מכבי הגיעה לאחר הניצחון 0:3 על הפועל באר שבע במחזור הקודם והמאמן אייטור קראנקה העלה הרכב שכלל מספר שינויים. דניאל טננבאום קיבל את ההזדמנות בין הקורות, כאשר את חוליית ההגנה הרכיבו אנדרה ג'ראלדש, דריק לוקאסן, אנריק סבוריט ואופיר דוידזאדה. דן גלזר ודור פרץ פתחו בקישור האחורי ולפניהם הוצבו דן ביטון, יונתן כהן, גבי קניקובסקי ואילון אלמוג שתופקד כחלוץ.

מחצית ראשונה

אחרי דקות ראשונות בהן ראינו בעיקר גישושים מצד שתי הקבוצות בדקה ה-13 מכבי עלתה ליתרון. דוידזאדה קיבל את הכדור באגף שמאל והעביר למרכז, ההגנה לא הצליחה להרחיק ואילון אלמוג הגיב מהר ודחק מקרוב לרשת האשדודית. 0:1 למכבי. 

המשחק המשיך להיות די פתוח ובדקה ה-24 אשדוד הצליחה גם לאזן. התקפה שהחלה עם פריצה של רועי לוי באגף שמאל, המשיכה אל סבן ומשם לבריהון שהצליח לגלגל כדור שטוח מתוך הרחבה לפינה הרחוקה ופנימה. 1:1.

בדקות הבאות המשחק נרגע מעט, או יותר נכון קצב האירועים, אך בדקה ה-37 מכבי מצאה את הרשת אחרי התקפה מתפרצת וסיומת של קניקובסקי, אלא שדגל לנבדל פסל את השער. 5 דקות לאחר מכן אשדוד התקרבה לשער משלה אחרי שלוי הגיע לאחד על אחד מול טננבאום אבל השוער יצא נהדר ועצר אותו. 

מחצית שניה

עם פתיחת המחצית השנייה קראנקה ביצע חילוף כפול והכניס את אבי ריקן ויוריס ואן אובריים במקום דן גלזר ויונתן כהן. ריקן נכנס מהר לעניינים ובדקה ה-48 גם כמעט הבקיע עם בעיטה מ-17 מטרים שחמקה ליד העמוד. הקשר הוותיק המשיך לחפש את השער ו-6 דקות לאחר מכן שלח צ'יפ עדין מעל השוער מזווית די קשה, אבל זה גם המשיך מעט מעל המשקוף. 

מהעבר השני בריהון המשיך להיות האיש המסוכן של אשדוד ובדקה ה-58 סיים מבצע אישי עם בעיטה מחוץ לרחבה אבל טננבאום הגיב טוב והדף. המארחת קיבלה תיאבון ובהמשך הגיעה למצבים טובים נוספים, אך לוי (61) ובריהון (64) החמיצו. 

קראנקה הגיב להתקפות של היריבה עם חילוף שלישי והכניס את רארש איליה במקומו של אלמוג. המאמן המשך לרענן את השורות ובדקה ה-70 ביצע שני חילופים נוספים כשביטון ודוידזאדה פינו מקום לחוזז וייני. 

המשחק הטוב של טננבאום נמשך כשבדקה ה-76 שחף ירה כדור מדויק ממרחק, אבל השוער הצליח להדוף בקצות האצבעות ולמנוע את השני של אשדוד. מכבי הענישה את היריבה ובדקה ה-85 החזירה לעצמה את היתרון לאחר קרן. מתן חוזז היה האיש שהגביה כדור מדויק לרחבה, דור פרץ התרומם מעל השוער שיצא לא טוב ונגח מטווח קרוב פנימה. 1:2 למכבי. עד לסיום לא הובקעו שערים נוספים בדרך ל-3 נקודות של מכבי, שסיימה את העונה במקום ה-3 בליגה.