המלחמה בעזה סיפקה סיפורים אנושיים רבים בחודש וחצי האחרון ואחד הבולטים שבהם נוגע לקבוצת 'שועלי כפר עזה'. מדובר בקבוצת הכדורגל שמייצגת את הקיבוץ, שהיה אחד ממוקדי הטבח המרכזיים בשבת השחורה של השביעי באוקטובר.

 

עשרות מבני הקיבוץ נרצחו בטבח הנורא או נחטפו לעזה וכתוצאה מכך גם חברי הקבוצה היו בין הקורבנות או שאיבדו רבים מקרוביהם ומכריהם. שחקני הקבוצה טל איילון, יובל סלומון ונטע אפשטיין ז"ל, נרצחו בשבת הארורה ההיא ואילו האחים גלי וזיו ברמן, שהם גם אוהדי מכבי ת"א, נחטפו לעזה.

סיפורם הכואב של "השועלים" זכה לתהודה רבה ומי שהרימו את הכפפה היתה קרן מכבי (ע"ר) שיזמה משחק הוקרה למען הקבוצה וחברת ישראל קנדה, נותנת החסות הרשמית של מכבי, שהחליטה להעניק לה תמיכה וחסות למען המשך פעילותה וכאות הערכה. במסגרת האירוע שועלי כפר עזה הגיעו השבוע (חמישי) לאיצטדיון בבת ים וקיימה משחק מרגש מול קבוצת שהורכבה מכוכבי העבר של מכבי והפועל ת"א, שנרתמו אף הם לטובת המטרה.

התוצאה היתה ערב מרגש מאוד שאיחד את כולנו בימים אלה ועל הדשא גם נהננו ממשחק מהנה שהסתיים בסופו של דבר בתיקו 2:2 משקף. גיא טוביאק העלה את הוותיקים ליתרון, אלא שהשועלים הראו שיש להם מה למכור גם מול כמה מהשמות הגדולים שהיו בכדורגל הישראלי ורון פרוינד ועדי כהן קבעו מהפך. בהמשך יקיר שינה איזן וקבע את תוצאת המשחק.