המלחמה בעזה סיפקה סיפורים אנושיים רבים בחודש וחצי האחרון ואחד הבולטים שבהם נוגע לקבוצת 'שועלי כפר עזה'. מדובר בקבוצת הכדורגל שמייצגת את הקיבוץ, שהיה אחד ממוקדי הטבח המרכזיים בשבת השחורה של השביעי באוקטובר.

עשרות מבני הקיבוץ נרצחו בטבח הנורא או נחטפו לעזה וכתוצאה מכך גם חברי הקבוצה היו בין הקורבנות או שאיבדו את קרוביהם. טל איילון, יובל סלומון ונטע אפשטיין ז"ל, נרצחו בשבת הארורה ההיא ואילו האחים גלי וזיו ברמן, שהם גם אוהדי מכבי ת"א, נחטפו לעזה.

סיפורם הכואב של "השועלים" זכה לתהודה רבה ומי שהרימה את הכפפה היתה קרן מכבי (ע"ר) שיזמה משחק הוקרה מרגש למען הקבוצה. במסגרת האירוע שועלי כפר עזה יפגשו קבוצה מעורבות שתורכב מכוכבי העבר של מכבי והפועל ת"א, שנרתמו אף הם לטובת המטרה. המשחק יתקיים בשעה 19:00 (23/11) באיצטדיון בבת ים.

יונית נקרי, מנהלת השותפים העסקיים וקרן מכבי, אמרה: "במהלך החודש וחצי האחרונים הקרן פועלת 24/7 כדי לסייע לתושבים בכל החזיתות. נחשפנו לסיפור המרגש והכואב של שועלי כפר עזה ואנחנו שמחים שותיקי המועדון וותיקי הפועל ת"א הסכימו לקחת חלק ביוזמה החשובה הזו, שמאחדת את כולנו בימים אלה".

מי שלא נותרה אדישה אף היא לסיטואציה היא חברת ישראל קנדה, המשמשת גם כספונסרית הראשית של מכבי ת"א. החברה החליטה להעניק לקבוצת שועלי כפר עזה תמיכה וחסות למען המשך פעילותה וכאות הערכה.

ברק רוזן, מנכ"ל ישראל קנדה, סיפר: "שמענו על הטרגדיה שעברה על קבוצת שועלי כפר עזה, שכל חבריה היו חברים טובים, נרצחו, נחטפו ואיבדו את הקרובים להם ביותר. ריגשו אותי מאוד הדברים שאמר ינאי מאמן הקבוצה, שהבטיח שיקדיש כל נשימה שלו מהיום ההוא לכבודם, בשבילם, לזכרם. חשוב לנו כחברה לספק לקבוצה תמיכה שתעניק לה חוויות חברתיות חיוביות והנצחה ראויה לחברי הקבוצה".