מועדון הכדורגל מכבי תל אביב ערך הערב (שני) טקס הדלקת נר חמישי של חנוכה באיצטדיון בלומפילד. אלא שהמסורת המכבית מתקיימת השנה בצל המלחמה שחווה מדינת ישראל. על כן, הטקס נערך הפעם בהשתתפות משפחות אוהדינו שאיבדו את יקריהם במתקפה הרצחנית ב-7 באוקטובר ובמהלך הקרבות, ומשפחות אוהדים שקרוביהם נחטפו לעזה. בנוסף הוזמנו אוהדים שנפצעו בעת הלחימה וכאלה שפונו מביתם בעוטף בעקבות השבת השחורה. 

במהלך האירוע נשאו דברים מנכ"ל המועדון בן מנספורד, קפטן הקבוצה שרן ייני, ירון דושי, שבנו רותם דושי ז"ל נפל בקרבות, ודקלה שימריז, שבנה אלון שימריז נחטף לעזה. בנוסף כיבד אותנו בנוכחותו המנחה, השחקן, הזמר וגם האוהד גיא זוארץ, שביצע מספר שירים מרגשים. אחיינו של זוארץ, עילאי, נרצח בטבח הנורא ברעים יחד עם חבריו הטובים יונתן זיידמן וליאם שרם אוהדי הקבוצה. בין המשתתפים באירוע היו גם נציגים של ארגוני האוהדים אחים לסמל ומכבי פנאטיקס. 

"אירועי ה-7 באוקטובר יהיו לוטים באפלה לנצח, ועננה תישאר עד שכל חטוף וחייל יחזרו הביתה", אמר מנספורד וסיפר בהמשך, "בשבוע שעבר זכיתי לפגוש את גל וטל גולדשטיין. למרות כל מה שעברו, היה מרומם רוח לשמוע שאחת מבקשותיו הראשונות של גל לחייל הישראלי שחיכה לו היתה לשמוע את תוצאת משחקה של מכבי מול זוריה. בחודשים הקרובים אנחנו צריכים להמשיך ברוח הנכונה הזו. אנו נמצאים במקום מיוחד להמשיך ולתמוך בכל מי שנפגעו בעקבות ה-7 באוקטובר ולהביא אור לכל אלה הזקוקים לכך כעת יותר מכל".

הקפטן שרן ייני אמר למשפחות: "אנחנו יודעים שעברתם סבל, ועדיין עוברים, שאי אפשר להסביר במילים. חנוכה הוא חג של אור ונשמח לשמח אתכם בכל דרך שתוכלו לחשוב עליה. משפחות החטופים, אנחנו יכולים לסייע בכל דרך שתעזור להשפיע ואנחנו נתייצב. אם אתם יכולים לחשוב על ילד שצריך עזרה, משפחה, קיבוץ שצריך לשקם, כתף תומכת. אנחנו כולנו זמינים וננסה לשמח אתכם כמה שיותר. מכבי תל אביב היא משפחה ועכשיו אתם חלק מהמשפחה".

ירון דושי סיפר את סיפור נפילתו של בנו רותם ואמר לאחר מכן: "רותם היה אוהד שרוף של מכבי, מנוי לוחם, הספיק להיות בשני המשחקים האחרונים לפני השבת השחורה. אני עומד פה בשם המשפחות הצהובות של האוהדים והאוהדות ורוצה להודות למועדון הגדול והמדהים הזה. מהרגע הראשון חיבקתם וידעתם לשלוח שחקנים ונציגים. היו לנו בשבעה הרבה אנשים שבאו אבל שיא ההתרגשות היתה כשנכנסו דניאל לוי הסמנכ"ל ודור פרץ. כשדור נכנס אמרנו לו בהתרגשות איך רותם היה שמח לפגוש אותך. כמה ענווה, צניעות, רגש ואמפתיה". בהמשך הוסיף: "נוכחנו לדעת שיש מועדון כמו מכבי שמחבק, עוטף ונותן קצת אור בכל התקופה השחורה שלנו. התרגשנו מאוד שהזמנתם אותנו להדלקת נר חנוכה להאיר את האור של כל אחד ואחת מהאוהדים והאוהדות שלא איתנו היום. נאחל החלמה מהירה לפצועים ושהחטופים ישובו במהרה. צהוב עולה ועם ישראל חי".

דקלה שימריז, שבנה אלון נחטף כאמור לעזה אמרה: "אלון שלנו כבר 66 ימים בשבי החמאס, 66 ימים של געגוע אין סופי. מכבי היא חלק מאיתנו ואנחנו חלק ממשפחת מכבי. אנחנו מבקשים שכל פעם שאתם עולים על הדשא תזכרו שחלק מהמשפחה של כולנו עדיין שם. כשאתם יכולים לדבר עם אנשים שיש להם השפעה תעשו את זה, לעלות את הנושא שכולם ידעו שיש עדיין ילדים בשבי. אנחנו מתפללים שיחזור במהרה, יחזרו כולם, ויזכה לראות את אתכם שוב עם האחים שלו ביציע בבית השני שלו"