אחרי הניצחון על הפועל ב"ש בטרנר מכבי תעלה ביום ראשון הקרוב (20:00) למשחק חוץ נוסף כשתתארח אצל מכבי פ"ת במסגרת המחזור ה-11 של ליגת ONE ZERO. היום (שישי) קיימה הקבוצה מסיבת עיתונאים בה התייחס המאמן רובי קין למשימה הקרובה.

 

לקראת מכבי פ"ת אמר קין: "כל משחק נגדנו מרגיש כמו גמר עבור היריבה. תראו את נתניה. הם היו נהדרים נגדנו ואז הפסידו 3:0 והמאמן שלהם פוטר. אני לא חושב שהגיע לו להיות מפוטר. זה לא קשור אליי, אבל האמת שדי נהנתי מהכדורגל שהוא שיחק, היה לי ממש מצער לשמוע על זה כי אני לא רוצה שאף מאמן יאבד את עבודתו. אבל בכל פעם שמישהו משחק נגדנו זה משחק ענק עבורו ואני מבין את זה".

"המסר מאוד ברור מצידי לכל השחקנים, תתרכזו במה שאנחנו עושים", הוסיף, "לכן יש לנו צוות נהדר, יש לנו אנליסטים נהדרים, אנחנו יורדים לפרטים אצל כל קבוצה. בסופו של דבר צריך להתרכז בחוזקות שלנו ואנחנו יודעים מהן. אז כן, מכבי פ”ת לא בתקופה טובה, אבל זה לא אומר שהם לא יכולים לשנות את זה. אני בטוח שהמאמן שלהם יגיד 'נכון אנחנו לא בתקופה טובה אבל תארו לכם שנשיג תוצאה טובה מאוד נגד מכבי', זה יכול לשנות את העונה שלהם. אנחנו צריכים לדאוג למה שאנחנו עושים".

על היכולת של מכבי במשחק נגד הפועל ב"ש אמר: "בכל משחק יהיו לך פרקי זמן שונים של יכולת ולא משנה מי אתה, ברצלונה, מנצ'סטר סיטי או ריאל מדריד. תמיד יהיו פרקי זמן שליריבה יש רגעים טובים, זה נורמלי. אבל במחצית הראשונה, מחלק מהמהלכים מאוד נהנתי, רק לצפות בהם. הדרך בה שיחקנו, הדרך בה שיחקנו דרך יוריס, גבי, החלפת הצדדים, זה היה טוב מאוד. אני לא בטוח אם זה היה הכדורגל הכי טוב שלנו אבל בהחלט היו 10-15 דקות שחשבתי שהם ממש מבינים איך אני רוצה לשחק. במחצית השנייה היו הרבה עצירות מסיבות שונות אז לכן השטף של המשחק נעצר".

על ההקרבה של השחקנים בדקות הסיום בטרנר אמר: "המשחק לא נגמר לעולם בדקה ה-75, כדורגל יכול להשתנות בשניה. אני מרוכז ב-90 הדקות. מה שאני אוהב במשחקים האחרונים, ואני חוזר על זה, הוא שאנחנו יודעים שאנחנו יכולים להבקיע, אנחנו תמיד יוצרים מצבים בדרך בה אנחנו משחקים, אבל כדורגל הוא לא רק להבקיע שערים. בדקות האחרונות, הדרך בה החבר'ה הגנו ביחד כקבוצה, נתנו את הגוף, התיקול של דרק בשניה האחרונה, דור תורג'מן מנצח מאבק גובה, יוריס מרחיק את הכדור, זה המשחק, זה כדורגל. ראיתם את הדקות האחרונות, הם שלחו את הבלם קדימה, הוא טוב מאוד באוויר ואלה אתגרים לשחקנים. כדי להשתפר אתה צריך אתגרים והדקות האחרונות היו אתגר, איך הם התמודדו איתו? טוב מאוד. אני אוהב לשחק כדורגל יפה, אבל לכדורגל יש גם את הצד השני, הצד המכוער. ועשינו את זה, וזה גורם לי להיות מרוצה".

על היכולת של אושר דוידה שנכנס כמחליף במחצית הראשונה ולאחר מכן הוחלף לקראת הסיום אמר קין: "הוא היה טוב מאוד כשעלה, ראיתם את האיכויות שלו. לא איכפת לי אם מישהו נכנס כמחליף, אם זה שינוי טקטי, אז אעשה שינוי. בלי קשר אם מישהו עלה ל-45 דקות או 20, אם ארגיש שהקבוצה צריכה שינוי טקטי אעשה אותו. זה היה טקטי לגמרי, דור תורג'מן הוחלף במשחק האחרון מאותה סיבה. זה לא קשור ליכולת, אנחנו יודעים מה הם יכולים לעשות. בצד השני של המגרש הם צריכים עוד ללמוד דברים ולכן יש לנו את המאמנים והאנליסטים שיראו להם איך לעשות דברים ברגעים מסוימים, דברים טקטיים טוב יותר. דוידה היה טוב מאוד, הם שלחו שחקנים גבוהים קדימה אז הכנסנו גם את עידן (נחמיאס), יוני כהן שהוא בחור גדול, דור תורג'מן, אני תמיד חושב על התמונה הגדולה. אם תסתכלו על ההרכב בסיום, כמה גבוהים היו כל השחקנים, כי הם טובים מאוד במצבים נייחים ובדקות האחרונות הגנו טוב בקרנות. האם היינו יכולים לעשות זאת עם שחקנים נמוכים יותר? כנראה שלא".

על הודעת איגוד השופטים שלא היה צריך לבטל את הפנדל לזכות מכבי בסיום והאם מכבי לא מקבלת מספיק כבוד מהשופטים ענה: "אני רוצה להאמין שזה לא המקרה, אם אתה מקצוען, אתה עושה זאת בצורה הכי מקצועית שאתה יכול. זה פשוט מאוד לשופטים, יש להם עבודה קשה אבל פשוטה כי יש להם עזרה עם ה-VAR, העבודה שלהם הפכה לקלה יותר בגלל זה. לכולם יש יום רע, כולם עושים טעויות, אני, אתם, זה בסדר אבל כל עוד אתה לומד מהטעויות ויכול להסתכל על עצמך במראה ולומר טעיתי אבל בפעם הבאה אהיה טוב יותר זה מה שאני רוצה מכולם. אני בטוח שאתם וכולם רוצים שהליגה הזו תגדל, אתם רוצים את השחקנים הכי טובים פה, אתם רוצים מילסונים שיהיו פה. שחקנים כאלה שיכולים לעשות משהו ולהלהיב את האוהדים, אתם צריכים להגן עליהם. אני לא חושב שהגנו על מילסון במשחק האחרון אם להיות כן. תשכחו ממני כמאמן, אם אני צופה כאוהד, אני רוצה שחקנים כמו מילסון פה. היו 4 או 5 פעמים של עבירות ברורות על מילסון והתעלמו מזה. יכול להיות שהיה לשופט יום רע, אבל אני רוצה לחשוב שלאף אחד אין משהו נגד מכבי, שכולם בליגה הוגנים לכל קבוצה. אם זו בעיטה חופשית זו בעיטה חופשית, אם זה פנדל, זה פנדל. בין אם זה לנו, לנתניה או לחיפה. זה פשוט".

לקראת חלון ההעברות קין גם נשאל על קושי אפשרי לצרף זרים ואמר: "זה לא היה קל גם לפני. אני לא דואג מדברים כאלה. אני מתעסק במה שנמצא לפניי. יש לי סגל טוב. תראו את עידן נחמיאס, הוא נכנס כמגן ימני, האם זו העמדה הטבעית שלו? לא. האם הוא יכול לשחק שם? כן. שרן ייני גם. אפילו עידו שחר יכול לשחק שם. הוא טכני מאוד ויכול להתאים בגלל הצורה שבה אנחנו משחקים. אני לא מודאג מדי”.

כשנשאל על מעמדו של עידו שחר אמר המאמן: "אני רוצה שכל שחקן ישחק, אני גם רוצה ששחר ישחק. אם אתה שמח לא לשחק יש בעיה. שיחקתי את המשחק, אני מבין את זה. אמרתי לעידו לפני כמה שבועות שאני מנסה לתת לו דקות, הוא יקבל דקות. כמו כולם. זה בטוח. כמקצוען, הצורה בה הוא מתאמן בכל יום, לא מתלונן אפילו פעם אחת. הכנסתי אותו למשרד שלי, דיברתי איתו על זה, הוא מקצוען אמיתי. באימונים הוא מסיים יפה, הוא כובש, הוא עושה מה שאני רוצה. זה קשה כמאמן כי אני אוהב אותם מאוד באופן אישי, אני מנסה לתת לכולם דקות, הוא אחד האנשים שאני ממש רוצה לתת להם דקות והוא יקבל דקות. הוא עובד מאוד קשה מהיום הראשון וזה מגיע לו ואעשה את המיטב כדי לתת לו".