פריויו

מכבי תל אביב קיימה הערב (רביעי) את המשחק הראשון של שנת 2024 שגם פתח עבור המוליכה את הסיבוב השני בליגת ONE ZERO. הצהובים התארחו באיצטדיון הי"א ופגשו את מ.ס אשדוד למשחק במסגרת המחזור ה-14.

מכבי הגיעה להתמודדות מהמקום הראשון בטבלה ולאחר רצף ניצחונות מרשים שכלל 11 ניצחונות בכל המסגרות. המאמן רובי קין בחר לרענן את ההרכב עם מספר שינויים כאשר אופיר דוידזאדה פתח במקום דריק לוקאסן הפצוע, גבי קניקובסקי ועידו שחר הוצבו במרכז השדה וקיקו בונדוזו קיבל הזדמנות בכנף במקום מילסון שיצא לייצג את נבחרת אנגולה בגביע אפריקה.

ההרכב המלא: אורלנדו מוסקרה, אבישי כה (שרן ייני 64), עידן נחמיאס, אופיר דוידזאדה, רוי רביבו (אנריק סבוריט 64), יוריס ואן אובריים, גבי קניקובסקי, עידו שחר, קיקו בונדוזו, דן ביטון, ערן זהבי.

מחצית ראשונה

אחרי פתיחה די שקולה ההזדמנות הראשונה של מכבי הגיעה בדקה ה-13 אחרי שהגבהה לרחבה נהדפה לעבר דן ביטון שירה מהאוויר כדור די קשה שהמשיך מעל השער. מכבי בי דרשה פנדל במהלך המקדים לאחר ספק נגיעת יד ברחבת אשדוד אבל השופטים החליטו להתעלם. בדקה ה-22 גם אשדוד התקרבה לאחר כדור קרן של חד שמצא את הראש של אוחנה, שהחליק לעבר המסגרת אבל פיספס אותה במעט. 

4 דקות לאחר מכן מכבי חטפה כדור, ביטון התקדם לעבר השער ובעט ממצב קורץ אבל נבלם בגב של שחקן הגנה. מכבי המשיכה לחפש את השער ובדקה ה-30 זהבי השאיר נהדר לקניקובסקי שירה מתוך הרחבה לרשת החיצונית. 2 דקות לאחר מכן עידו שחר שלח את זהבי לעבר השער, החלוץ חתך למרכז וירה מ-18 מטרים סנטימטרים מהקורה. 

בדקה ה-39 מכבי נאלצה לבצע חילוף מוקדם לאחר שואן אובריים נפצע ודור פרץ החליף אותו במרכז השדה. בתוך תוספת הזמן של המחצית מכבי הצליחה לעלות ליתרון עם שער אדיר של דן ביטון. הצהובים קיבלו כדור חופשי מ-20 מטרים, הקשר סובב באומנות מעל החומה והישר לחיבורים של אריאל הרוש חסר האונים. 0:1 למכבי. 

מחצית שנייה

מכבי פתחה נהדר את החצי השני וכבר בדקה ה-47 הצליחה להכפיל את היתרון. חילופי מסירות בין דור פרץ לקניקובסקי הסתיימו במסירה של האחרון לעבר קיקו, שהסתובב נהדר ושלח מ-10 מטרים כדור שטוח לרשת. 0:2 למכבי. 

אשדוד לא הורידה את הראש ובדקה ה-57 הצליחה לצמק אחרי התקפה מתפרצת בסיומה ממאטה קיבל את הכדור בתוך הרחבה ובאחד על אחד מול מוסקרה שלח לרשת. 1:2. המארחת החלה לצאת קדימה והמשחק נפתח להתקפות של שתי הקבוצות, בדקה ה-75 דן ביטון ניצל מתפרצת כזו כדי להגיע למצב בעיטה טוב אבל שלח את הכדור מעל השער. 

קין רענן את ההרכב שלו 10 דקות לסיום כשתורג'מן ויונתן כהן נכנסו במקום ערן זהבי ועידו שחר. בדקה ה-84 מכבי ניצלה שוב את הדלילות בעורף של היריבה ויצאה למתפרצת קטלנית בסיומה כהן העמיד את תורג'מן באחד על אחד מול השער והחלוץ סיים נהדר לרשת. 1:3 למכבי. מכבי לא הסתפקה בכך ובדקה ה-90 יצאה להתקפה מהירה נוספת שכללה חילופי מסירות יפים בסיומם קניקובסקי חדר לרחבה וירה כדור שטוח לפינה הרחוקה ופנימה 1:4 למכבי בסיום.