פריויו

מכבי התארחה הערב (שני) אצל מכבי חיפה במשחק חוץ במסגרת המחזור ה-20 של ליגת ONE ZERO. הצהובים הגיעו למפגש היוקרתי באיצטדיון סמי עופר בחיפה מהמקום הראשון בטבלה ועם יתרון שעמד ערב המשחק על 4 נקודות. 

שתי הקבוצות נפגשו פעמיים ממש לאחרונה כאשר בליגה היתה ידן של הירוקים על העליונה אך הצהובים גמלו להם עם ניצחון בגמר גביע הטוטו. הפעם בחר המאמן רובי קין להעניק הופעת בכורה בהרכב לרז שלמה, שהצטרף ביום שישי האחרון למועדון. גם ערן זהבי ורוי רביבו חזרו ל-11 כאשר קין בחר לעלות במערך שכלל 3 בלמים ו-2 חלוצים. 

ההרכב המלא: רועי משפתי, אבישי כהן, רז שלמה, דריק לוקאסן, מתן בלטקסה, רוי רביבו, יוריס ואן אובריים, דור פרץ, גבי קניקובסקי, דור תורג'מן, ערן זהבי. 

מחצית ראשונה

הפתיחה היתה שייכת לירוקים שכבר בדקה ה-3 הצליחו לעלות ליתרון. כדור חופשי שהוגבה לרחבה מצא את הראש של גולדברג, משפתי הדף את הנגיחה אבל שימיץ' דחק מקרוב פנימה. 0:1 לחיפה. מכבי ניסתה לחזור למשחק ובדקה ה-12 גם ייצרה איום ראשון על השער עם בעיטה של דור פרץ שהלכה לידיו של כיוף. 3 דקות לאחר מכן רוחב של רביבו כבר עשה את הדרך לעבר זהבי מול שער ריק אבל סייף שם את הרגל והציל שער בטוח. 

בדקה ה-22 חיפה הבקיעה את השני לאחר שניצלה טעות גדולה בהגנת מכבי לאחר אי הבנה בין פרץ ללוקאסן. הירוקים חטפו את הכדור הרחבה, דוד השתלט, עבר את משפתי וגילגל לרשת החשופה. 0:2 לחיפה.

למרות הפיגור מכבי לא הורידה את הראש וייצרה התקפות, בדקה ה-34 תורג'מן נשלח לעומק וכמעט הגיע לאחד על אחד מול השער אך גלישה של גולדברג הצילה את חיפה. 3 דקות לאחר מכן גם זהבי הגיע למצב לא רע ובעט בשמאל מ-18 מטרים החוצה. עוד דקה עברה והפעם פרץ חדר לרחבה ויכול היה לכבוש מהזדמנות קורצת אך בעט מעל השער. בתוך תוספת הזמן של המחצית חיפה כבשה שער שלישי לאחר מתפרצת בסיומה דוד מצא את הרשת אבל השער נפסל בשל נבדל. 

מחצית שנייה

אחרי פתיחת מחצית שנייה קצבית אך ללא הזדמנויות יוצאות דופן בדקה ה-59 קין החליט לבצע חילוף כפול כאשר אושר דוידה ודן ביטון נכנסו במקום יוריס ואן אובריים ואבישי כהן. בדקה ה-63 ביטון גם הגביה כדור חופשי טוב לרחבה, אבל זה חלף מעט מעל הראש של תורג'מן והשוער קלט. 

מכבי המשיכה לנסות ובדקה ה-68 ביטון הגיע למצב טוב ברחבה, ניסה לעבור את השוער אבל כיוף יצא וסגר לו את הזווית. 4 דקות לאחר מכן פרץ שלח כדור על פי השער, כיוף לא יצא טוב אבל רביבו לא הצליח לייצר בעיטה ועוד הזדמנות חמקה לצהובים. 

בדקה ה-78 הצהובים ייצרו התקפה נהדרת אחרי שדוידה נשלח לעומק, העביר רוחב טוב, תורג'מן המשיך בנגיעה אבל הכדור שלו חמוק החוצה. שתי דקות לאחר מכן עוד כדור שעלה לרחבה הגיע לראש של רביבו אבל הנגיחה הלכה לידיים של השוער. בדקה ה-81 קין ביצע חילוף נוסף כשמלדה עלה לבכורה במכבי במקום מתן בלטקסה. דקה לסיום דוידה ייצר מהלך יפה ובעט לעבר החיבורים הרחוקים אבל לרוע מזלו גם זה לא נכנס.