מכבי תעלה ביום חמישי הקרוב (19:45) למשחק היסטורי כאשר תתארח אצל אולימפיאקוס במסגרת המשחק הראשון מבין שניים של שמינית גמר הקונפרנס ליג.  יממה לפני המריאה הבוקר (רביעי) הקבוצה ליוון לקראת המפגש שייערך באיצטדיון קראיסקאקיס בפיראוס.

שחקני הקבוצה והצוות המקצועי הגיעו הבוקר לנמל התעופה בן גוריון, ממנו יצאה הטיסה לאתונה. בהמשך היום תקיים מכבי את מסיבת העיתונאים לקראת המשחק ולאחר מכן את תעלה על הדשא באיצטדיון קראיסקאקיס לאימון המסכם. בנוסף צפויים ללוות את הצהובים גם כ-1,500 אוהדים שיגיעו להתמודדות מישראל. 

כזכור מכבי העפילה העונה לראשונה לשלב שמינית גמר במפעל אירופי לאחר שסיימה את שלב הבתים במקום הראשון בבית שכלל את גנט, זוריה וברדיידבליק. מנגד, אולימפיאקוס הוגרלה מול מכבי אחרי שעברה בשלב הנוקאאוט הראשוני על פרנצווארוש ההונגרית. היוונים הגיעו לשלב זה לאחר שמוקדם יותר העונה שיחקו בשלב הבתים של הליגה האירופית וסיימו במקום השלישי.

המפגש האירופי הקודם של מכבי מול אולימפיאקוס התקיים במוקדמות הליגה האירופית של עונת 2010/11. גם אז המשחק הראשון התקיים ביוון והסתיים בניצחון 1:2 של אולימפיאקוס. למרות זאת, מכבי ניצחה 0:1 בגומלין בבלומפילד, משער זכור של רוברטו קולאוטי, והעפילה לשלב הבא בזכות ניצחון בשערי חוץ.