פריויו

מכבי תל אביב אירחה הערב (חמישי) את אולימפיאקוס למשחק הגומלין של שמינית גמר הקונפרנס ליג. שחקניו של רובי קין הגיעו עם יתרון 1:4 מהמפגש הראשון ביוון כאשר הפעם נערכה ההתמודדות באיצטדיון TSC ארנה בבאצ'קה טופולה שבסרביה בעקבות המלחמה בישראל.

המאמן רובי קין בחר לעלות הרכב זהה לזה שניצח את היוונים בפיראוס לפני שבוע כאשר ערן זהבי, אנריק סבוריט ואושר דוידה חזרו ל-11 לאחר שפתחו על הספסל בניצחון הליגה על בית"ר ירושלים ביום ראשון האחרון. ההרכב המלא של מכבי: רועי משפתי, עידו שחר, עידן נחמיאס, רוי רביבו, יוריס ואן אובריים, דור פרץ, גבי קניקובסקי, מילסון, אושר דוידה וערן זהבי. 

מחצית ראשונה

אולימפיאקוס פתחה את המשחק עם לחץ מכבי וניסיון להשיג שער מהיר, בדקה ה-8 היא גם איימה על השער עם בעיטה של הורטה שחלפה מעל המשקוף. 2 דקות לאחר מכן היוונים כבר הצליחו לעלות ליתרון אחרי שפודנסה קיבל את הכדור על סף הרחבה, חתך למרכז ובעט ברגל ימין לקורה ופנימה. 0:1 לאולימפיאקוס.

בדקה ה-14 מכבי ספגה מכה נוספת כאשר מילסון נפצע לאחר תיקול חזק של רודיניי ונאלץ לצאת בשל פציעה. דן ביטון היה האיש שהחליף אותו. הקצב מעט נרגע בדקות הבאות אבל בדקה ה-25 היוונים הגיעו לעוד הזדמנות טובה אחרי שאל קעבי בעט מ-8 מטרים אבל הצלה גדולה של משפתי מנעה שער. 

מכבי החלה להיכנס למשחק ובילתה יותר בחלק המגרש של היוונים ככל שהתקדמה המחצית אבל בדקה ה-36 ספגה שער נוסף. פודנסה חטף כדור משחר בחלק המגרש של היריבה, שלח את פורטוניס לעומק והקשר סיים באחד על אחד מול משפתי. 0:2 לאולימפיאקוס. האורחת לא הרפתה ובתוך תוספת הזמן של המחצית פודנסה פרץ באגף שמאל, הגביה למרכז ואל קעבי נגח מקרוב את השלישי. 0:3 לאולימפיקוס, שאיזן את התוצאה בסיכום שני המשחקים. 

מחצית שנייה

למרות הפיגור קין החליט לא לבצע חילוף בהפסקה ומכבי גם החלה את המחצית השנייה טוב יותר והחזיקה יותר בכדור. בדקה ה-57 הצהובים גם הצליחו להשיג פנדל אחרי שקניקובסקי הוכשל ברחבה והשופט סימן על הנקודה הלבנה. ערן זהבי לקח אחריות, נעץ את הכדור ברשת וצימק ל-3:1. 

מכבי המשיכה לחפש שערים נוספים ובדקה ה-63 זהבי הגיע למצב בעיטה מחוץ לרחבה ושלח ברגל שמאל כדור שנעצר אצל השוער. למרות הדקות הכי טובות של מכבי מפתיחת המשחק בדקה ה-65 אולימפיאקוס הצליחה למצוא את הרשת פעם נוספת. הפעם כדור שעלה לרחבה מצא את אל קעבי שהתעופף למספרת ומ-6 מטרים קבע 1:4 לאולימפיאקוס.

הצהובים לא הורידו את הראש ובדקה ה-70 גם כמעט הצליחו לכבוש שער שני, אחרי שדוידה נשלח לעומק וגם הגיע למצב טוב ברחבה אבל השוער יצא והצליח למנוע ממנו לשלוח את הכדור לרשת. בדקה ה-74 קין ביצע חילוף שני במשחק כשדור תורג'מן נכנס על חשבונו של ואן אובריים ודן ביטון הוסט למרכז השדה. 3 דקות לאחר מכן מכבי קיבלה הזדמנות אדירה לכבוש אחרי שדוידה הגביה לרחבה, פרץ נותר לבד לגמרי אבל מ-7 מטרים נגח החוצה. עד לסיום 90 הדקות לא הובקעו שערים נוספים והמשחק נכנס להארכה לאחר 5:5 בסיכום שני המשחקים.

הארכה

עם פתיחת ההארכה מכבי ביצעה חילוף נוסף כשאבישי כהן נכנס במקום עידו שחר. למרות זאת 3 דקות מפתיחת ההארכה היוונים הצליחו לעלות ליתרון ראשון בסיכום שני המשחקים. כדור חופשי של פורטוניס גרם לעירבוביה ברחבה בסיומה יובטיץ' הגיב ראשון ומטווח קצר שלח כדור חזק שקבע 1:5 לאולימפיאקוס. מכבי ניסתה לחזור לתמונה ו-3 דקות לאחר מכן גם כמעט עשתה זו אבל נגיחה של זהבי לאחר קרן הלכה לידיים של השוער. 

הצהובים המשיכה לשלוח שחקנים רבים קדימה אבל בדקה ה-103 האורחת ניצלה זאת כדי לצאת להתקפה מתפרצת מהירה בסיומה מאסוראס השאיר את אל ערבי מול שער ריק והחלוץ קבע 1:6. מכבי ניסתה להציל את ההתמודדות עם חילוף כפול של קין כשיונתן כהן וקיקו נכנסו בדקה ה-107 במקום דן ביטון וזהבי. בדקה ה-113 קין ביצע חילוף אחרון כשדוידזאדה החליף את רוי רביבו. בדקות האלה מכבי החזיקה בכדור וניסתה למצוא פירצה אבל היוונים עמדו מאחורה בצורה מאורגנת. בתוך תוספת הזמן אבישי כהן הצליח לעבור 3 שחקנים עם דריבל לרחבה, אבל גם הבעיטה שלו נעצרה אצל השוער. 1:6 לאולימפיאקוס בסיום ההארכה ו-5:7 בסיכום שני משחקי שמינית הגמר.