פריויו

מכבי תל אביב הגיעה הערב (חמישי) לאיצטדיון קראיסקאקיס בפיראוס והתארחה אצל אולימפיאקוס למשחק הראשון מבין שניים בשמינית גמר הקונפרנס ליג.

מדובר בשלב המתקדם ביותר אי פעם אליו הגיעו הצהובים במסגרת המפעלים האירופים כאשר כ-1,500 אוהדים צהובים נלהבים תמכו בקבוצה מהיציעים וניסו לתת קונטרה לכ-30,000 היוונים שמנגד. 

על הדשא המאמן רובי קין המשיך בהרכב דומה לזה שניצח את מכבי פ"ת בליגה בשבת האחרונה כאשר עידו שחר המשיך לקבל את הקרדיט בעמדת המגן הימני ומילסון ואושר דוידה הוצבו בחלק הקדמי לצד ערן זהבי. השינוי היחיד ב-11 היה הצבתו של אנריק סבוריט במרכז ההגנה על חשבונו של מתן בלטקסה.

ההרכב המלא: רועי משפתי, עידו שחר, עידן נחמיאס, אנריק סבוריט, רוי רביבו, יוריס ואן אובריים, דור פרץ, גבי קניקובסקי, מילסון, אושר דוידה, ערן זהבי.  

מחצית ראשונה

למרות האווירה החמה באיצטדיון מכבי פתחה את המשחק נהדר וכבר אחרי 5 דקות עלתה ליתרון מוקדם. התקפה נהדרת שכללה לא מעט מסירות הסתיימה עם מסירה של מילסון לעבר הרחבה, זהבי ניצל חוסר עירנות בהגנה היוונית, הגיע ראשון לכדור ושלח ברגל שמאל כדור חזק לרשת. 0:1 למכבי. 

החבורה של קין לא הסתפקה בכך ובדקה ה-9 כבר כבשה שער שני. הפעם דוידה מצא את פרץ ברחבה, הקשר בעט כדור שנהדף על ידי השוער, אבל שחר הגיע ראשון, השתלט מצוין ושלח מקרוב פנימה. 0:2 למכבי. הקצב המטורף בפיראוס נמשך ובדקה ה-13 המארחת הצליחה להגיב עם שער משלה. מהלך שהחל עם פורטוניס בצד ימין הסתיים עם הגבהה למרכז, אל קעבי ברח מנחמיאס והצליח לנגוח מזווית לא קלה לפינה הרחוקה. 1:2.

מכבי הצליחה לעמוד יפה מול דקות של מומנטום יווני בדקות הבאות. אחרי שהמארחת נרגעה מעט בדקה ה-30 מכבי ייצרה התקפה מסוכנת נוספת, הפעם מילסון נשלח לעומק, עבר שחקן אחד והעביר למרכז, שם חיכה זהבי שמקרוב שלח בנגיעה לרשת והימם פעם נוספת את הקראיקאקיס. 1:3 למכבי. 5 דקות לאחר מכן מכבי כמעט כבשה עוד שער, הפעם לאחר פעולה טובה של דוידה באגף השני ומסירה למרכז, אך הפעם הנגיחה של זהבי חמקה החוצה.

מחצית שנייה

מכבי פתחה עם ביטחון גם את המחצית השנייה ובדקה ה-47 דוידה מצא את מילסון ברחבה, אך הפעם הבעיטה של האחרון מזווית די קשה נבלמה. 4 דקות לאחר מכן אולימפיאקוס ייצרה התקפה מסוכנת מאוד בסיומה אל קעבי יכול היה לכבוש שוב אבל משפתי יצא נהדר ועצר אותו באחד על אחד. 

בדקות הבאות אולימפיאקוס ניסתה לחזור למשחק ושלטה בכדור אבל קצב המשחק ירד מעט כאשר לא מעט עבירות עצרו השטף. בדקה ה-63 היוונים דווקא כן הצליחו לסכן לאחר כדור קרן אבל הנגיחה של הבלם רצוס המשיכה החוצה. בדקה ה-68 קין החל לרענן את השורות וביצע חילוף ראשון כשדן ביטון נכנס על חשבון דוידה באגף שמאל של מכבי. 

בדקה ה-74 מכבי ניצלה את הדלילות בעורף של היריבה והטיחה עליה מהלומה נוסף. הפעם הצהובים תקפו מימין, קניקובסקי היה האיש שפרץ לרחבה, הגביה נהדר ודור פרץ נגח מצוין לפינה הרחוקה. 1:4 מדהים למכבי. 

קין המשיך לרענן את השורות עם חילופים ובדקה ה-77 ביצע חילוף כפול כשזהבי וואן אובריים המצוינים פינו מקום לתורג'מן וקארצב. 4 דקות לאחר מכן קין ביצע צמד חילופים נוסף כאשר דוידזאדה וגולסה נכנסו במקום מילסון וקניקובסקי. בדקה ה-83 היוונים קיבלו הזדמנות גדולה לצמק אחרי שאל קעבי שוב נגח מקרוב אבל פיספס את המסגרת ומכבי ניצלה מספיגה.