מועדון הכדורגל מכבי תל אביב רואה עצמו כמוביל ופורץ דרך בספורט הישראלי וכעת אנו גאים לבשר על מהלך חדשני גם בגיזרה הטכנולוגית – השקת אפליקציית MaccabiVerse המיועדת בלעדית לשימוש במשקפי VR (מציאות מדומה).

בשנים האחרונות עולם המציאות המדומה צובר תאוצה כאשר חברות הטכנולוגיה הגדולות בעולם זיהו את הפוטנציאל האדיר של שוק זה. כתוצאה מכך ענקיות כמו אפל, סוני ו-META החלו לפתח משקפי VR לשימוש המוני והמטרה היא כי בעתיד הלא רחוק יהיה מדובר במוצר חובה בכל בית. 

כעת גם מכבי משיגה דריסת רגל בעולם זה באמצעות השקת אפליקציית MaccabiVerse, שהיא תולדה של פרויקט שיצא לדרך לפני יותר משנתיים וכלל שיתוף פעולה של המועדון עם חברת DIVO, המתמחה בעולם ה-VR. בכך מכבי היא ממועדוני הספורט הראשונים בעולם, והראשון בישראל, שייצרו מאפס אפליקציית מציאות מדומה ייעודית, הפותחת בראש ובראשונה אפשריות חדשות לחיזוק מוערבות האוהדים בעולם של מכבי, ובנוסף שלל אופציות לפיתוח עסקי ומסחרי.

מדובר באפליקציה חינמית המאפשרת לכל אוהד או אוהדת בעלי משקפי VR להנות מעולם חדש ועשיר של תוכן שטרם נראה. נכון להיום, MaccabiVerse מותאמת לשימוש במשקפי Meta Quest  ובגירסאות הבאות תתמוך במגוון משקפי ה-VR המובילים כיום בשוק. את האפליקציה ניתן להוריד בחנות האפליקציות של META (ללא עלות כמובן).

אז מה עושים ב- MaccabiVerse? האפליקציה תחשוף בפניכם עולם וירטואלי שלם המחולק למספר חללים מלאים בצהוב-כחול של מכבי. התרגשו מחוויית צפייה עוצמתית שלא הכרתם בסרטוני 360 מעלות ממשחקים, שערים, אימונים ועוד (באמת שקשה להסביר במילים עד שלא תנסו), הניפו שלל תארים היסטוריים בהם זכה המועדון משנות ה-20 של המאה הקודמת ועד היום ואפילו קנו את מדי המשחק הבאים שלכם בגירסה הוירטואלית של חנות המועדון הרשמית. כמובן שלא תרצו לפספס את מתחם האוהדים באצטדיון בלומפילד, שעבר מידול מדוייק, ובו תוכלו לבלות עם אוהדים נוספים, לשחק איתם בכדור על הדשא, לצלם סלפי ובעתיד גם להנות ממפגשי אוהדים-שחקנים וירטואלים ועוד. 

אפליקציית – MaccabiVerse הושקה הבוקר (חמישי) רשמית באירוע חגיגי באצטדיון בלומפילד אליו הוזמנו עשרות אנשי טכנולוגיה, משפיענים ואנשי ספורט שנחשפו לראשונה למהלך.

במהלך האירוע אמר מנכ"ל מכבי ת"א בן מנספורד: "מכבי תל אביב הוא מועדון שתמיד שואף להיות מועדון מוביל. לא רק על כר הדשא אלא גם להוביל בחדשנות הטכנולוגית. אנחנו עדים בשנים האחרונות להתפתחות פנומנלית של עולם ה-VR.
אני חייב להודות שכאדם, תסלחו לי לא כזה טכנולוגי, כשראיתי את משקפיי ה-VR בהתחלה לא הבנתי על מה ההייפ. רק כשהרכבתי אותן בעצמי נחשפתי לעולם מדהים, אם תרצו מקביל, ששואב אותך לחוויה מסוג אחר לגמרי. לאורך השנים כולנו מזהים שקהל אוהדי הכדורגל חווה את המשחק בדרכים שונות, אם באצטדיון עצמו או בכלים טכנולוגים חדשים ואני רואה בטכנולוגיה הזו כגשר נוסף להגיע לקהל גדול. בדקות הקרובות אתם הולכים לקבל טעימה מעולם חדש שמחבר את המועדון המוביל בישראל עם המשחק שכולנו אוהבים".

טל דותן, מייסד Divo, אמר באירוע: "לאחר איפיון ופיתוח אינטנסיבי אני שמח להוציא לאור את האפליקציה שבה לקח חלק הצוות המסור של המחלקות השונות במכבי תל אביב. המועדון אפשר ל-Divo גישה בכל היבט, החל מהאצטדיון, מגרש האימונים, מסעות הקבוצה לחו"ל, חדר הלבשה וכמובן לצלם את המשחקים של הקבוצה מזוויות וסיטואציות שאוהדים טרם ראו על מנת לייצר לקהל האוהדים הענק של מכבי ת״א חוויה יוצאת דופן שתהיה אלמנט נוסף של חיבור בין הקבוצה לאוהדיה בארץ ובעולם. אני שמח ונרגש מהרגע בו הקהל הרחב יפגוש את האפליקציה ומזמין את האוהדים ליצור קשר ולכתוב לנו פידבקים בכדי שנשפר את MaccabiVerse לחוויית האהדה הכי מעצימה שאפשר".