רגע לפני המפגש המסקרן בגביע, האתר הרשמי מכיר לכם את היריבה

קצת עובדות יבשות

בית"ר ת"א במתכונתה המקורית הוקמה עם הגל השני של מועדוני הכדורגל הוותיקים בישראל לצד קבוצות כמו בית"ר ירושלים, הפועל פ"ת ובני יהודה. בשנים שקדמו להקמת המדינה זכה המועדון לאהדה רבה מצד בני הנוער ואף התהדר בשני גביעי מדינה על חשבון מכבי ת"א ומכבי חיפה. השנה האחרונה בה שיחקה בית"ר תל אביב בליגה הבכירה הייתה בעונת 1995/1996 ומאז היא נודדת בין ליגות המשנה. בשנת 2000 הקבוצה התאחדה עם שמשון ת"א ונקראה בית"ר שמשון ת"א ובשנת 2011 עברה איחוד נוסף, הפעם עם עירוני רמלה, דבר שהוביל לפרישה של שמשון מהאיחוד.

עובדות מעניינות

60 שנים חלפו מאז שחלוץ בית"ר ת"א, ניסים אלמליח, קבע שיא שלא נשבר עד היום עם 30 שערי ליגה בעונה. אחד יותר משיאו של ערן זהבי מהעונה שעברה. אם בשיאים עסקינן, אז אחד השחקנים שיותר מזוהים עם בית"ר ת"א הוא הקשר ניסים כהן שהוביל את הקבוצה עד למקום השלישי בעונת 1990/91 וזכור בעיקר כמי ששיחק בליגה הבכירה עד גיל 45. יותר מכל שחקן ישראלי אחר. הנקודה האחרונה לוקחת אותנו לעונת 1988/89 אז בית"ר ת"א הפכה לקבוצה הראשונה שמחתימה שחקנים זרים: קרלוס קאמינו ודיילי ואלדז.

מפגשים קודמים

ארבע פעמים נפגשו מכבי ובית"ר תל אביב במסגרת גביע המדינה, האחרון שבהם במהלך עונת 2007/08 בתקופת האיחוד עם שמשון. אדם מזרחי כבש את השער היחיד במשחק עמוק בתוספת הזמן של ההארכה ורשום על אחת הסנסציות הגדולות של אותה עונה. עוד קודם ניצחו הצהובים שלוש פעמים, הזכור שבהם היה בעונת 1976/77 כאשר הקבוצות נפגשו בגמר הגביע ומנהל הקבוצה הנוכחי, בני טבק, חתום על השער היחיד בהתמודדות.

מאמן: סלובודן דראפיץ'

יד ימינו של רוני לוי במכבי חיפה החל בעונת 2008/09 דרך עצמאית כמאמן ראשי בהפועל כפר סבא מהליגה הלאומית וסיים במקום השלישי. בסיום העונה הראשונה שלו כמאמן ראשי, דראפיץ' עשה את הדרך הקצרה למכבי הרצליה וסיים איתה בפלייאוף האמצעי. במהלך עונת 2011/12 הסרבי- ישראלי זכה עם פרטיזן בלגרד באליפות כעוזרו של אברם גרנט, לפני שחזר לארץ בקיץ שעבר כמאמנה של בית"ר תל אביב/רמלה.

שחקנים בולטים

בסגל הקבוצה אפשר למצוא כמה שמות זכורים והמוכר שבהם הוא הקשר הזמבי וויליאם נג'ובו שזכה עם עירוני ק"ש באליפות לפני שלוש עונות. שרון זיסו ומתן לוטטי גדלו במחלקת הנוער של מכבי תל אביב והאחרון אפילו רשם 10 הופעות במדי הקבוצה הבוגרת לצד שרן ייני ויובל שפונגין. שני הכובשים המצטיינים של הקבוצה, עם ארבעה שערים כ"א, הם אורי מגבו ששיחק במ.ס. אשדוד ואבי אבינו ששיחק עם הפועל כפ"ס בליגת העל.