צפו בתקציר: מכבי הביסה 0:4 את ביטוביה ביטוב


פרי גיים
רגע לפני שתחל את העונה במשחק במסגרת מוקדמות הליגה האירופית נגד פרנצווארוש (12.7) מכבי תל אביב קיימה הערב (ראשון) את משחק ההכנה האחרון שלה במחנה האימונים שבפולין. הצהובים פגשו את ביטוביה ביטוב מהליגה השניה בפולין כאשר המאמן ולאדן איביץ' המשיך לבחון את היכולות של שחקניו החדשים. שחקני הרכש ז'איר ואנריק סבוריט רשמו דקות ראשונות במכבי כאשר פתחו בהרכב.

עוד באתר:

מחצית ראשונה
הרכב מכבי:
דניאל טננבאום, אלי דסה, ז'איר אמאדור, איתן טיבי, אנריק סבוריט, דור פרץ, אייל גולסה, דור מיכה, מתן חוזז, איתי שכטר, וידאר קיארטנסון.

מכבי פתחה טוב את המשחק, כשהיתרון האיכותי של השחקנים של איביץ' בא לידי ביטוי כבר מהדקות הראשונות. איתי שכטר היה פעיל מאוד וסחט שתי עבירות שאיפשרו לקיארטנסון לאיים על השער בכדורים חופשיים, שלא מצאו את המסגרת. בדקה ה-21 האיסלנדי כבר מצא את הרשת אחרי שקיבל מסירת עומק משכטר ולבד מול השוער הקפיץ יפה פנימה.

3 דקות לאחר מכן הצהובים השיגו את השער השני, שהיה הראשון של שכטר בקבוצה. דור מיכה החל במהלך ומסר לגולסה, הקשר השאיר לשכטר שהמשיך עם דריבל יפה, עבר 3 שחקנים וקבע 0:2. חצי שעה מהפתיחה גם ביטוביה איימה על השער עם בעיטה חופשית של הבל אבל טננבאום הגיב טוב והדף. 7 דקות לפני ההפסקה התקפה נהדרת שהגיעה משילוב של שני המגינים, סבוריט ודסה, הסתיימה אצל מיכה, שבעט מ-16 מטרים אבל נבלם בשחקן הגנה פולני.

מחצית שניה
בפתיחת המחצית השניה הכניס איביץ' את חביב אוחיון, שחר פיבן, שון גולדברג ואבי ריקן במקום טננבאום, ז'איר, סבוריט וחוזז. בדקה ה-48 קיארטנסון כמעט נגח את השלישי לאחר הרמה של דסה, אבל הצלה של השוער מנעה כיבוש צהוב. הלחץ נמשך ובדקה ה-53 גם הגיע השער השלישי. קיארטנסון קיבל את הכדור ברחבה, השאיר בעקב לריקן, שהצטרף מאחור והמשיך עם בעיטה פנימה. דקה בלבד לאחר מכן הפולנים כבר הוציאו כדור נוסף מהרשת, כשהפעם גולסה נותר חופשי כ-16 מטרים מהשער, הניף רגל ימין חזקה ומצא את הרשת עם כדור מדוייק לפינה. 

בדקה ה-60 ערך איביץ' שני חילופים נוספים כשברסקי ויונתן כהן נכנסו במקום גולסה ושכטר. 5 דקות לאחר מכן גם שוינפלד קיבל דקות כשהחליף את קיארטנסון. קצב המשחק של הצהובים ירד מעט בדקות הבאות, כשגם היתרון הגדול עשה את שלו. בהמשך נכנסו למגרש גם דן גלזר, אור דסה, אלירן עטר ומאוויס צ'יבוטה. 12 דקות לסיום חביב אוחיון ייצר הצלה יפה אחרי נגיחה ממצב לא רע של וויאך. לקראת הסיום שחקני מכבי שוב התעוררו, אבל איומים של עטר, כהן, ריקן וגלזר חמקו מחוץ למסגרת. 0:4 למכבי בסיום.