אייל שני: 0:3 למכבי על הפועל חיפה, 2 בישולים לגולסה


פרי גיים
מכבי תל אביב ניסתה להמשיך הערב (שבת) את המומנטום החיובי. לאחר הניצחון 0:2 על הפועל רעננה. המוליכהה אירחה באיצטדיון בלומפילד את הפועל חיפה למשחק במסגרת המחזור ה-10 של ליגת הבורסה לניירות ערך. 

רגע לפני היציאה לפגרה בת 3 שבועות, המאמן ולדימיר איביץ' בחר להמשיך עם הרכב זהה לזה שניצח במחזור הקודם. המשמעות היתה שאייל גולסה שוב קיבל קרדיט במרכז השדה ואילו מתן חוזז, יונתן כהן וצ'יקו אופואדו הרכיבו את החלק הקדמי. 

מנגד, הפועל חיפה הגיעה לבלומפילד לאחר פתיחת עונה טובה והשגת 15 נקודות עד כה. שחקניו של חיים סילבס גם גברו 1:2 על הפועל קרית שמונה במחזור הקודם והפעם המאמן בחר להציב בחלק הקדמי שלו את נס זמיר ועדן בן בסט. 

מחצית ראשונה

המשחק החל עם אנרגיות טובות של מכבי שגם זכתה לדחיפה יפה מהקהל. רבע השעה הראשונה היתה דינמית כאשר חוזז וסבוריט הגיעו למצבים טובים ליד השער של האורחת ומנגד בעיטה של עדן בן בסט ממצב קורץ הלכה לרשת החיצונית.

מכבי ייצרה שליטה במגרש, ראתה גם את צ'יקו מנסה בועט לידיים של השוער ובדקה ה-26 גם מצאה את השער הראשון. חילופי מסירות בין מיכה לגולסה השאירו את האחרון פנוי ברחבה. הקשר, שרק לאחרונה חזר מפציעה, הסיט לאחור ויונתן כהן המשיך עם בעיטה חדה, ברגל ימין החלשה שלו, לקורה הרחוקה ופנימה. 

6 דקות לאחר מכן כהן כמעט הוסיף בישול לאחר הרים כדור קרן, אבל הנגיחה של ז'איר חלפה סנטימטרים מעל המשקוף. עד לסיום המחצית גידי קניוק בצד אחד ומתן חוזז מהצד השני איימו עם בעיטות ממרחק שחלפו מעל השער. 

מחצית שנייה
הקבוצה של איביץ' המשיכה להיראות טוב גם בפתיחת החצי השני ובדקה ה-54 גם השיגה את השער השני. אייל גולסה רשם בישול שני לאחר דאבל פס נהדר עם מיכה שפירק את ההגנה. בסיום המהלך גולסה 

הוציא רוחב מצד שמאל ומיכה המשיך עם בעיטה ברגל שמאל לרשת החיפאית. 

הצהובים המשיכו להציג יכולת טובה ובדקה ה-62 קיבלו פנדל לאחר שצ'יקו הוכשל ברחבה על ידי בן והבה. השופט אלי חכמון עוד בדק את המהלך ב-VAR אך בסופו של דבר אישר את הפסיקה. יונתן כהן ניגש לקחת את הבעיטה, אבל השוער בוריץ' הגיב טוב והדף את הפנדל של החלוץ. 

בדקה ה-78 צ'יקו אופואדו נאלץ לנטוש את המשחק בעקבות פציעה שהגיע לאחר ספרינט בדרך לשער. מיד לאחר מכן איתי שכטר החליף אותו. 8 דקות לסיום שכטר כמעט כבש לאחר שהגיע למצב טוב כ-17 מטרים מהשער אבל בעט החוצה.