צפו: מכבי ׳שחר׳ גברה 2:5 על מכבי פ״ת


קבוצת הנוער של המועדון התארחה את מכבי פ״ת במסגרת המחזור ה-9 בליגת העל לנוער. הצהובים הגיעו למפגש במומנטום חיובי של 3 ניצחונות רצופים (מקום 3). מנגד היריבה מגיעה למפגש עם ניצחון בודד בחמשת המשחקים האחרונים בליגה. מאמן מכבי, אליעזר בן אהרון, ביצע שינוי אחד בהרכב מהמחזור האחרון. בעמדת החלוץ המרכזי פתח רווה אסייג במקומו של טל תורג׳מן.

ההרכב המלא: בן מוסאיוף, גיא מזרחי, עומר יצחקי (מייקל מור 85׳), איתי בן חמו, נהוראי ביטון, ניב ברקוביץ׳ (אפק ספיר נבות 60׳), שי בלחסן (עמרי רם 58׳), נדב נידם, רווה אסייג (שקד נבון 67׳), פארפה גויאגון ורונן חנצ׳יס (אור רוייזמן 75׳).

מחצית ראשונה
המשחק נפתח בהזדמנות קורצת עבור הצהובים. כבר בדקה ה-4 פארפה גויאגון הוביל את ההתקפה, הוא מצא את נדב נידם שנתן כדור עומק בין שני שחקני הגנה היישר אל רווה אסייג. החלוץ בעט מסף הרחבה סמוך לקורה והחוצה. 

עשרים דקות של כדורגל חלפו והמשחק מעט התאזן. שתי הקבוצות ניהלו את המשחק בעיקר במרכז המגרש. בדקה ה-21 מכבי חזרה לאיים על השער. כדור רוחב טוב של שי בלחסן הגיע אל אסייג שהיה במרכז הרחבה, החלוץ לא הצליח להשתלט על הכדור שנקלט על ידי שוער היריבה.

בדקה ה-34 זה נכנס, ניב ברקוביץ שחרר בעיטה מחוץ לרחבה, הכדור הוסט על ידי המגן היישר אל משקוף השער. אל הריבאונד שעט אסייג שבנגיעה אלגנטית גלגל את הכדור פנימה. 0:1 למכבי. 2 דקות חלפו והחניכים של אליעזר בן אהרון כמעט והכפילו את התוצאה. נהוראי ביטון שלח את אסייג באגף השמאלי, החלוץ התקדם מעט ושחרר כדור רוחב מדויק אל בלחסן שמקרוב בעט את הכדור סנטימטרים ממשקוף השער.

רגע לפני הירידה למחצית רונן חנ׳ציס היה קרוב לכבוש. הוא השתלט על כדור טועה ובעט מתוך הרחבה אל הפינה הרחוקה. שוער פ״ת, דור חמו, הציל את הכדור לקרן. את כדור הקרן הגביה בלחסן, הכדור פגע בשחקן הגנה של המקומיים ונכנס אל הרשת. 0:2 למכבי במחצית נהדרת.

מחצית שנייה
המחצית השנייה נפתחה בהמשך ישיר של המחצית הראשונה. בלחסן מצא את אסייג במרכז הרחבה, החלוץ בעט טוב אל המסגרת אך חמו הדף לקרן. את הקרן הרים בלחסן היישר אל פארפה גויאגון שהשתלט על הכדור ובעט אותו פנימה. 0:3 לצהובים בדקה ה-47. שתי דקות חלפו וגויאגון כמעט וכבש את השני שלו, הוא בעט מסף הרחבה אך הכדור הלך מעל משקוף השער.

בדקה ה-56 המארחים חזרו אל המשחק. כדור רוחב של נהוראי ביטון פגע בידו של נהוראי ביטון, השופט קבע כדור עונשים מ-11 מטרים לזכות פ״ת. רואי קומימי בעט את הכדור ובן מוסאיוף הצליח להדוף, אך את הריבאונד יונתן כהן כבש. פ״ת צימה ל-1:3.

3 דקות חלפו ומכבי חזרה לעניינים ובגדול. כדור קרן של עמרי רם, שנכנס כמחליף הגיע היישר אל רונן חנצ׳יס שבעט מהאוויר היישר אל חיבורי השער. 1:4 למכבי. בדקה ה-65 כמעט והגיע החמישי, המגן הימיני, גיא מזרחי בעט מתוך הרחבה אל המסגרת, אך חמו הדף את הכדור לקרן.

בדקה ה-70 התקפה מתפרצת של פתח תקוה הסתיימה בבעיטה של חלוץ הקבוצה אל השער, מוסאיוף היה במקום להדוף את הכדור לקרן. בדקה ה-80 פ״ת קיבלה פנדל נוסף. השופט קבע כי הכדור נגע בידו של איתי בן חמו בתוך הרחבה. אייל אינברום כבש מהנקודה הלבנה. 2:4 למכבי.

בדקה ה-82 החגיגה הצהובה המשיכה. שקד נבון, שנכנס כמחליף הוציא כדור רוחב מסוכן אל הרחבה, שוער פ״ת הדף את הכדור אל גויאגון שגלגל פנימה את השני שלו. 2:5 למכבי וכך גם התוצאה נשמרה עד הסיום.