מכבי העפילה לגמר גביע הטוטו אחרי 1:5 על סכנין


אחרי ההעפלה לפלייאוף הקונפרנס ליג, מכבי תל אביב פגשה הערב (ראשון) את בני סכנין בחצי גמר גביע הטוטו שנערך באיצטדיון דוחא בעיר סכנין.

הצהובים הגיעו להתמודדות לאחר הניצחון 0:1 על א.א.ק לרנקה ביום חמישי האחרון וכאשר באופק כבר ממתין מפגש הפלייאוף הראשון מול צליה בעוד 4 ימים. המאמן רובי קין ביצע שינויים רבים בהרכב והעניק הזדמנות ללא מעט שחקנים שלא פתחו במשחקים הקודמים. ההרכב המלא: דניאל פרץ, שחר פיבן, דריק לוקאסן, אנריק סבוריט, אופיר דוידזאדה, אייל גולסה, דור פרץ, גבי קניקובסקי, מילסון, יונתן כהן ודור תורג'מן.

מחצית ראשונה:

ההזדמנות הראשונה של מכבי הגיעה בדקה ה-9 אחרי קרן שהגיעה לפיבן, שהמשיך לעבר פרץ, אבל הבעיטה שלו חמקה החוצה. מכבי החלה לייצר מומנטום ובדקה ה-16 גם הצליחה לעלות ליתרון. אחרי התקפה מהירה משמאל, ההגנה לא הצליחה לנקות טוב והרחיקה הישר אל דור פרץ שמ-17 מטרים בעט כדור חזק, שהוסט מעט והמשיך לרשת. 0:1 למכבי. 

בדקות הבאות מכבי שלטה בצורה די מוחלטת במגרש וניסתה להתקיף בעיקר דרך האגף של מילסון, שהמהירות שלו יצרה הרבה בעיות להגנה של היריבה. מהעבר השני בדקה ה-33 סכנין יצאה למתפרצת מהירה שהסתיימה עם בעיטה של דור חוגי ממצב קורץ אבל החוצה. 10 דקות לאחר מכן מכבי הגיעה למצב נהדר משלה אחרי חילופי מסירות יפים בין פרץ לדוידזאדה ברחבה אבל הבעיטה של האחרון חמקה מעל המשקוף. 

רגע לפני ההפסקה (45) סכנין נותרה בעשרה שחקנים אחרי שעבירה גסה של בסיל חורי על מילסון זיכתה אותו באדום ישיר לאחר בדיקת VAR. 

מחצית שנייה

המחצית השנייה החלה עם התערבות נוספת של ה-VAR הפעם לאחר שהשופט אביעד שילוח סימן על נגיעת יד ברחבה ופנדל לזכות מכבי, אך לאחר בדיקה של שופט המסך ההחלטה בוטלה. למרות החיסרון המספרי, בדקה ה-54 סכנין הצליחה לאזן אחרי התקפה מתפרצת מהירה, שהגיעה לסאהר תאג'י, שירה מ-18 מטרים טיל לחיבורים. 1:1. 

השיוויון החזיק 3 דקות בלבד כי בדקה ה-57 מכבי כבשה את השני שלה. שוב כדור מצד שמאל גרם למהומה בהגנה, מילסון מצא את כהן, הגיב מהר ומ-9 מטרים שלח בעיטת יעף למשקוף ופנימה 1:2 למכבי.

מכבי לא הסתפקה בכך וכעבור שתי דקות גם כבשה את השלישי. הצהובים ניצלו עורף דליל של סכנין, מילסון שלח את תורג'מן בכדור עומק לשטח והחלוץ השוער סיים בין רגליו של השוער ופנימה. 1:3 למכבי.  בדקה ה-62 קין החל לרענן את השורות וביצע חילוף כפול כשזהבי ועידו שחר נכנסו במקום דור פרץ ומילסון.

מכבי המשיכה להנות מכל רגע ובדקה ה-67 יונתן כהן השלים צמד. קניקובסקי קיבל את הכדור בפינת הרחבה, מצא את כהן שנותר חופשי כ-12 מהשער והאחרון שלח בעיטה חדה בחצי גובה לפינה. 1:4 למכבי. 

בדקה ה-70 עידן נחמיאס חזר לדשא אחרי הפציעה הארוכה שעבר כשהחליף את אנריק סבוריט וגם קיבל את סרט הקפטן מהספרדי. בנוסף אילון אלמוג נכנס על חשבון כהן. 

בדקה ה-80 ערך קין חילוף נוסף כשדן ביטון נכנס במקומו של גבי קניקובסקי וכעבור 2 דקות בלבד, בנגיעה הראשונה שלו בכדור, ביטון הפציץ מ-16 מטרים לפינה הימנית של האגן ופנימה. 1:5 למכבי!

בהמשך לוקאסן עוד הספיק למנוע שער מצמג של חוגי מקו השער ושמר על תוצאת המשחק. מכבי ניצחה והעפילה לגמר גביע הטוטו שיערך בינואר ובו תפגוש את מכבי חיפה.