חג שמח: מכבי ניצחה 0:2 את הפועל פ"ת


פריויו

אחרי ה-0:5 האדיר על הפועל ת"א, מכבי חזרה הערב לבלומפילד במטרה להמשיך את המומנטום מהדרבי. הצהובים אירחו את העולה החדשה הפועל פ"ת למשחק במסגרת המחזור ה-5 של ליגת ONE ZERO.

המפגש הנוכחי היה הראשון בין הקבוצות בליגה לראשונה מעונת 2014/15 כאשר עוד לפני השריקה ערכה מכבי טקס הוקרה מרגש לאבי ריקן ואיתי שכטר, ששיחקו במועדון בעבר וכיום משתייכים לסגל היריבה. בנוסף נערך טקס לנח רזניק, שחקן העבר של הקבוצה, שחגג יום הולדת 90.

על הדשא המאמן רובי קין בחר לעלות הרכב זהה לזה שהביס את הפועל ת"א בדרבי: משפתי, מאסון, ניר ביטון, סבוריט, רביבו, ואן אובריים, פרץ, קניקובסקי, דן ביטון, מילסון וערן זהבי.

מחצית ראשונה

מכבי החלה את המשחק עם שתי הזדמנויות טובות כאשר בדקה השנייה בעיטה של זהבי נהדפה על ידי השוער עומר כץ ושלוש דקות לאחר מכן סבוריט הסיט סנטימטרים מהעמוד כדור חופשי של ביטון. בדקה ה-14 מכבי קיבלה פנדל לאחר עבירה על מילסון ברחבה ובדיקת VAR. ערן זהבי לקח את הבעיטה אבל סחט הצלה מהשוער והתוצאה נותרה מאופסת.

מכבי המשיכה ללחוץ ובדקה ה-29 הגיעה למצב טוב אחרי שקניקובסקי השתחרר טוב על סף הרחבה אבל בעט החוצה. בדקות הבאות הצהובים ניסו בעיקר להגביה כדורים לרחבה אבל ההגנה האורחת הסתדרה ועמדה בלחץ. לקראת סיום המחצית מכבי רשמה שני איומים נוספים של ביטון ומילסון אבל גם הם לא מצאו את הרשת בדרך ל-0:0 בהפסקה.

מחצית שנייה

בדקה ה-54 מכבי עלתה ליתרון אבל הדרך לשם היתה פתלתלה. הצהובים קיבלו פנדל לאחר שקניקובסקי הוכשל ברחבה וערן זהבי לקח את הבעיטה אבל החמיץ בפעם השנייה. אלא שהשופטים זיהו יציאה של כץ מעבר לקו לפני הבעיטה ומכבי קיבלה פנדל חוזר אותו זהבי הצליח לתרגם ליתרון. 0:1 למכבי. 

10 דקות לאחר השער זהבי כמעט השלים צמד אחרי סיבוב נפלא על סף הרחבה ובעיטה חדה שזיעזעה לרוע מזלו את העמוד. 3 דקות לאחר מכן פעולה טובה של מילסון הסתיימה במסירה לביטון, שניסה לסובב מזווית די קשה אבל לא מצא את המסגרת.

בדקה ה-73 קין החל לרענן את השורות וביצע חילוף ראשון כשמאסון פינה מקום לאבישי כהן. 7 לאחר מכן ביצע המאמן חילוף כפול כשתורג'מן וגולסה החליפו את ביטון וואן אובריים. 

תורג'מן לא חיכה הרבה ותוך שניות בודדות כבר עלה על הלוח. התקפה שהחלה עם מילסון הגיעה לזהבי מימין, החלוץ הגביה ותורג'מן נגח מקרוב את השני. 0:2 למכבי. תורג'מן נותר רעב גם בהמשך ובדקה ה-90 ביצע דריבל נהדר אבל השוער הצליח לקלוט את הבעיטה שלו. בתוך תוספת הזמן גם אושר דוידה שנכנס כמחליף היה קרוב לכבוש אבל כדור שלו מתוך הרחבה חמק החוצה. 0:2 למכבי בסיום.