יש אליפות! מכבי אלופת המדינה בפעם ה-25


מכבי תל אביב אלופה! העונה הנפלאה שלנו הגיע הערב (שבת) לרגע השיא המיוחל כאשר השחקנים הצהובים על הדשא ניצחו 0:3 את הפועל ב"ש בבלומפילד והבטיחו את הזכייה באליפות ה-25 בתולדות המועדון לעיניי יותר מ-25,000 צופים בבלומפילד והבעלים מיץ' גולדהאר.

עם הבטחת הזכייה בתואר הכי חשוב בכדורגל הישראלי נקבע גם כי לסמל המועדון יתווסף כוכב חמישי, כאשר כל כוכב מציין זכייה ב-5 אליפויות. מכבי היא כזכור שיאנית האליפויות של ליגת העל והערב הגדילה כמובן את הפער בפסגת טבלת הזכיות.

שחקני הקבוצה חגגו את הנפת צלחת האליפות כשהם לבושים בחולצות אליפות עליהן הוטבע גם הכוכב החמישי. גם בערב הזה אנו זוכרים את אלו שנרצחו ב-7 באוקטובר, כשבחזית החולצה הודפסו נרות לזכרם. עוד בחזית מופיע הסרט הצהוב המציין את החטופים שעדיין נמצאים בשבי בעזה וכולנו מייחלים לשובם הביתה במהרה!

מכבי הגיעה למשחק לאחר הניצחון על מכבי חיפה בסמי עופר בשבוע שעבר וקין פתח בהרכב שכלל את רועי משפתי, עידן נחמיאס, אנריק סבוריט, רז שלמה ואופיר דוידזאדה. בקישור פתח עדן קארצב, דן ביטון וגבי קניקובסקי. מילסון, דוידה ותורג'מן השלימו את חוליית ההתקפה. דור פרץ ורוי רביבו נעדרו מהסגל בשל הרחקה. 

מחצית ראשונה

כעבור 15 שניות משריקת הפתיחה טעות בהגנה של ב"ש הובילה לעבירה של מיגל ויטור על דן ביטון. ויטור היה אחרון והשופט לא היסס להוציא את הכרטיס האדום. ב"ש נותרה ב-10 שחקנים ומכבי זכתה בכדור חופשי מ-16 מטרים.

מכבי שלטה ללא עוררין במשחק כשב"ש כמעט ולא עברה את החצי, אך מנגד התקפת הצהובים התקשתה להגיע למצבים מול ההגנה הצפופה. בדקה ה-22 פריצה נהדרת ל דוידזאדה השאירה בכדור רוחב שהורחק את קניקובסקי במצב טוב לכיבוש אבל הבעיטה עלתה מעל לשער.

בדקה ה-24 כדור חופשי של הצהובים מצד ימין הסתיים בהרמה של ביטון לראשו של תורג'מן, שהתרומם מעל להגנה והוריד את הכדור לקורה הרחוקה ופנימה. 0:1 למכבי!

מכבי המשיכה בלחץ ומילסון בפריצה נהדרת מצד שמאל ניסה להפתיע בבעיטה מזווית קשה אך השוער היה במקום. בדקה ה-34 התקפה של מכבי שוב עם מילסון שמצא ברחבה את דוידזאדה, האחרון חלף על פני שחקן הגנה ובעט פנימה. 0:2 למכבי!

בסיום המחצית מכבי ירדה ביתרו ןכפול והתקרבה 45 דקות מהנפת צלחת האליפות.

מחצית שנייה

עם פתיחת המחצית השנייה ערך קין חילוף ראשון כשעידו שחר נכנס במקומו של אושר דוידה. כבר אחרי 3 דקות דוידזאדה בפריצה נהדרת מצד שמאל העביר רוחב לתורג'מן שהמשיך עם העקב ובליאסי הצליח להדוף בקצות האצבעות.

מכבי המשיכה לשלוט במשחק ולא הייתה רחוקה מהשלישי עם ניסיונות של ביטון וקארצב. בדקה ה-65 ערך קין חילוף כפול: ערן זהבי ויוריס ואן אובריים נכנסו במקום עדן קארצב ודן ביטון.

בדקה ה-69 התקפה של מכבי משמאל שוב עם פריצה של מילסון שמצא את עידו שחר. האחרון השתחרר מהמגן שלו ומזווית קשה כבש את השלישי. 0:3 למכבי!

מיד לאחר השער ערך קין את החילוף השלישי כשהכניס את מתן בלטקסה על חשבונו של אופיר דוידזאדה. בהמשך גם יונתן כהן הצטרף למשחק על חשבונו של דור תורג'מן. עד לסיום לא הובקעו שערים נוספים בדרך ל-0:3 גדול בסיום והבטחת האליפות ה-25 של המועדון.