ב-9.6.1987 אצטדיון רמת גן אירח את אחד ממשחקי הגמר הגדולים שנראו בכדורגל הישראלי. משחק שגם היה לפרידה מהבלם, אבי כהן ז"ל, רגע לפני שעבר לשחק בסקוטלנד.

המחצית הראשונה נפתחה לא טוב. יכולת חלשה של שתי הקבוצות, מצד אחד מכבי תל אביב עם כהן, משה גריאני, אלון נתן ואלי דריקס שהתקשו לסכן את שערו של אבי רן.  דווקא חיפה עם בריילובסקי, ואיתי מרדכי אילצו את בוני גינצבורג למתוח את איבריו ולמנוע מהירוקים לעלות ליתרון.

המחצית השנייה הייתה שונה לגמרי, כבר בדקה ה-54 אלון נתן ביטל שני שחקני הגנה של חיפה, המשיך לדריקס שהגביהה לגליאני. האחרון נגח לפינה והעלה את הצהובים ליתרון 0:1. תשע דקות לאחר מכן, בריילובסקי העביר כדור קדימה, שחלף על פני אבי הכהן ושמעונוב וארמלי מקרוב איזן את התוצאה ל-1:1. מבול השערים המשיך.

בדקה ה-73, אלי דריקס ניצל חור גדול בהגנה של חיפה והפציץ את החיבור של רן. 1:2 למכבי תל אביב. זה כבר נראה היה גביע שכולות צהוב, אבל סלקטר, בדקה 86, עלה מעל להגנה הצהובה לכדור שהגביהה מרילי ונגח מקרוב פנימה. 2:2 והמשחק הולך להארכה.

בדקה ה-101 של הארכה, זהאי ארמלי ניצל שוב טעות בהגנה של הצהובים והעלה את חיפה ל2:3. מהפך? לא מבחינת אלי דריקס שרשם את אחד השערים היפים שהובקעו בגמר גביע המדינה, כשבמספרת לאחור הכניע את אבי רן והשווה את התוצאה ל-3:3. המשחק יוכרע בדו קרב פנדלים.

ציון מרילי מחיפה ניגש ראשון לנקודה הלבנה והחמיץ כשבעט החוצה. אלון נתן מנגד קבע 0:1 למכבי ת"א. ארמלי ניגש לפנדל השני ובעט חלש לידיו של בוני גינצבורג. חיים גולדברג כבש 0:2 למכבי ת"א. סקטר צימק ל-1:2 ומיקי כהן החמיץ את הפנדל לצהובים והמאבק נפתח.  דריקס וקלינגר דייקו בבעיטות שלאחר מכן ובסוף, ניגש בני טבק לבעיטה המכריע ה וקבע ניצחון  בגמק. מכבי זכתה בגביע המדינה אחרי עשר שנים ללא התואר.