מכבי ת"א פתחה את העונה עם 2:3 על בני סכנין. תמיר כחלון כבש את שער הניצחון עמוק בתוספת הזמן

מכבי ת"א פתחה הערב את עונת המשחקים 09/10, כשאירחה את בני סכנין, במסגרת המחזור הראשון של גביע הטוטו. בשל העובדה שטרם החתימה זרים נוספים, בנוסף לטומאסיץ', נאלצה הקבוצה לעלות בהרכב המבוסס בעיקר על שחקנים צעירים "כחול-לבן": לירן שטראובר, שחזר לקבוצה לאחר שלוש עונות בנתניה, פתח בשער. את החוליה האחורית איישו: יובל שפונגין, ליאור ג'אן, איגור תומאסיץ' ורוני גפני; שרן ייני, גיז'רמו ישראלביץ', יוסי שבחון וציון צמח פתחו בקישור. בחוד פתחו חלוץ הרכש החדש, יובל אבידור, בצוותא עם איליה יברויאן. מכבי פתחה נהדר את המשחק ושלטה בכדור. בדקה ה-7 הכניס שרן ייני כדור נפלא בין שני מגינים לאילה יברויאן, שנותר לבדו מול מאיר כהן. יברויאן לא התבלבל וגלגל בין רגליו של השוער לרשת, 0:1 למכבי.

בדקה ה-18 סיים יברויאן דאבל-פס פנטסטי עם ישראלביץ', שלא הצליח לבעוט בזמן, ונבלם לקרן. שתי דקות מאוחר יותר הגביה ציון צמח נהדר מצד ימין ויובל אבידור המשיך מהאוויר, כדור ששרק ליד העמוד של כהן. בדקה ה-25 פרץ שבחון ממרכז המגרש, החליף מסירות עם יברויאן, וקיבל כדור נפלא בתוך הרחבה, אך החליק ברגע האחרון ונבלם. היכולת המצוינת שהפגינו הצהובים במחצית השניה באה לידי ביטוי בשער שני תוך חצי שעה. צמח הגביה מימין, ההגנה של סכנין הרחיקה עד ישראלביץ', שהגביה שוב למרכז. מתוך הערבוביה הגיע ראשון רוני גפני עם טיל מ-19 מטרים, על הקרקע. מאיר כהן הצליח רק לשפשף את הכדור. 0:2 למכבי. הבליץ הצהוב נמשך ללא הרף. בדקה ה-36, כדור משמאל הגיע לציון צמח, שירה טיל שנעצר רק במשקוף של כהן. הגנת סכנין הצליחה להרחיק את הכדור החוזר. בדקה ה-38 קיבל איליה יברויאן כרטיס צהוב לאחר שהפריע להוצאת כדור השוער של מאיר כהן.

בפתיחת המחצית השניה ביצעה סכנין חילוף ראשון: יצא יניב לוזון ונכנס אבו סאלח. בדקה ה-57 ביצעה גם מכבי את החילוף הראשון: ציון צמח, שהיה נהדר במחצית הראשונה, יצא, ובמקומו נכנס תמיר כחלון. בדקה ה-62 חילוף שני במכבי. איליה יברויאן יצא ובמקומו נכנס עמנואל מאיוקה. בסכנין החליף בסאם גנאים את מהראן אבו ריא. בדקה ה-64, בני סכנין זוכה לבעיטה חופשית מסוכנת בקצה הרחבה, 16 מטרים משער מכבי. תרגיל של סכנין הותיר את טל חן חופשי לבעיטה שטוחה ומדוייקת, היישר לפינה של שטראובר. 1:2 למכבי. בדקה ב-69 קיבל עמנואל מאיוקה כדור רוחב, 18 מטרים מהשער. החלוץ הזמבי עבר את השומר שלו אך בעט גבוה מעל השער. בדקה ה-74 ביצעה מכבי את החילוף השלישי שלה. דור מלול החליף את יוסי שבחון.

בדקה ה-77 התקפה מסוכנת של סכנין נגמרת בהרחקה של שטראובר, שמובילה למתפרצת של מכבי, בסיומה מצא עצמו דור מלול בתוך הרחבה של האורחים, אך התבלבל ובעט חלש לידיו של כהן. חמש דקות מאוחר יותר הלחץ של האורחים נשא פרי. עבאס סוואן החל מהלך של ערבוביה ברחבה של מכבי, בסיומה הגיע הכדור לטל חן, שהניף את הרגל ובכדור נהדר מצא את החיבורים של שטראובר. 2:2. לאחר השער ביצעה מכבי חילוף נוסף. יובל אבידור יצא ובמקומו נכנס יניב עזרן. כשנראה היה ששתי הקבוצות השלימו עם התיקו, יצאה מכבי להתקפה אחרונה. יניב עזרן קיבל כדור נהדר בצד ימין, מסר למרכז ומצא את הרגל של תמיר כחלון, שדחק מקרוב פנימה. 2:3 דרמטי למכבי בסיום.