שער בכורה העונה לתמיר כחלון הספיק רק לתיקו ביתי נגד מכבי פתח תקווה

מכבי אירחה במסגרת המחזור התשיעי את מכבי פתח תקווה באיצטדיון רמת גן בעקבות שזרוע דשא בבלומפילד. מכבי ביצעה שני שינויים בהרכב בהשוואה לזה שפתח נגד הפועל תל אביב. תמיר כחלון חוזר להרכב לאחר כחודש שבו היה פצוע, דור מלול פתח כמגן ימני במקומו של יובל שפונגין שירד אל הספסל. מלך השערים של מכבי, איליה יבוריאן נעדר מהמשחק עקב פציעה. לפני המשחק הנהלת מכבי ת"א העניקה זרי פרחים לשני שחקני העבר של מכבי תל אביב שכיום משחקים במכבי פתח תקווה, אבי יחיאל ששיחק במשך ארבע שנים בשורות הצהובים ודן רומן שעשה שנתיים על הדשא בבלומפילד.

מחצית ראשונה: בדקה ה-8 הזדמנות טובה למכבי לאחר קרן של אילייב שמוצא את ראשו של שבחון שנוגח לחוץ. מכבי המשיכה בלחץ שכמעט הניב פרי כאשר בדקה ה-13 טעות של הגנת פ"ת כמעט ועולה לה בשער, אך שבחון בועט לחוץ מזוית קשה. כעבור 5 דקות מקבל יוסי שבחון כדור על סף הרחבה, מוציא אותו שמאלה לרוני גפני שבועט אך הכדור חולף במעט ליד קורת שערו של אוהד כהן. המשחק מתנהל בעיקר בשליטה של מכבי, שהגיעה להזדמנות טובה בדקה ה-25 חילופי מסירות בין תמיר כחלון ליוסי שבחון מסתיימות בבעיטה של האחרון לחוץ. בדקה ה-33 קורה סוף סוף הרגע לו חיכה תמיר כחלון מהרגע שבו חזר למכבי בקיץ, שער ראשון בקבוצה. אילייב קיבל כדור בבאגף השמאלי התנהל איתו והרים כדור מצויין למרכז הרחבה, שם חיכה תמיר כחלון שבבעיטת וולה מהאוויר קבע 0-1 לצהובים.

בדקה ה43 מגיע השיוויון, לאחר הדיפה של שטראובר עומר בוקסנבוים משתלט על כדור ומוסר לעומר דמארי שמול שער ריק לא מתקשה 1-1. סיום המחצית הראשונה: מכבי תל אביב – מכבי פתח תקווה 1-1. מחצית שנייה: בדקה ה-47 קיבל אבי יחיאל כרטיס צהוב לאחר התחזות ברחבה. דקותיים לאחר מכן היה קרוב סרור לעשות מהפך כשהגיע אחד על אחד מול לירן שטראובר, אך טעה כשמסר כדור רוחב לא טוב והגנת מכבי הרחיקה. דקה 54 אבי יחיאל מרעיד את משקופו של לירן שטראובר. בדקה ה57 נערך החילוף הראשון של מכבי פתח תקווה: נכנס אסי משיח ויצא קובי גנון. כעבור שתי דקות גם מכבי ערכה את חילופה הראשון: יצא יוסי שבחון ונכנס במקומו אנדריי קומאץ'. הכרטיס הצהוב הראשון הגיע גם הוא כעבור דקה לעברו של רוביל סרסור לאחר עבירה על רוני גפני.

הקהל הצהוב לא רווה נחת במחצית השנייה והמשחק התנהל ברובו במרכז המגרש. החילוף השני של פתח תקווה נערך בדקה ה-63 יצא עומר בוקסנבוים ובמקומו נכנס טל בן חיים שחזר מהשהייה. בדקה ה-69 רואה טומאסיץ' כרטיס צהוב לאחר ויכוח עם השופט אלי חכמון , באותה דקה נכנס ציון צמח במקומו של תמיר כחלון, כבוש השערץ בדקה ה77 ערכה מכבי את חילופה האחרון, יצא יובל אבידור ונכנס במקומו עמנואל מאיוקה. כ 5500 אוהדי מכבי ביציעים נשמעו מאוכזבים לאורך המחצית השנייה שהייתה חלשה בכמה רמות מהראשונה מבחינתה של מכבי תל אביב. דקה 84 דור מלול רואה את הכרטיס הצהוב. בדקה ה-84 הגיעה מכבי להזדמנות הראשונה במחצית השנייה, ציון צמח בועט מזוית בלתי אפשרית לרשת החיצונית. באותה דקה ביצעה פתח תקווה את חילופה האחרון, יצא רוביל סרסור ונכנס במקומו אורי לוזון. עד הסיום מכבי לא הצליחה למצוא את שערה של פתח תקווה, בסיום תיקו 1-1 מאכזב. לאוהדי מכבי נשאר לקוות לחזרה טובה מהפגרה במשחק החוץ בבאר שבע בעוד שבועיים.