בתום משחק סוער ורווי מחלוקות שיפוט גברה מכבי ת"א על בני סח'נין 1-3 בפתיחת ליגת טוטו

מכבי "פייגי'אה" ת"א פתחה הערב רשמית את עונת הכדורגל 2009/10, כשאירחה במסגרת המחזור הראשון את בני סכנין באצטדיון בלומפילד. היה זה המפגש השלישי העונה בין שתי הקבוצות, לאחר שנפגשו פעמיים במסגרת גביע הטוטו (2:3 למכבי בבלומפילד, 0:0 בסכנין). התרגשות תחילת העונה גברה דקות לפני שריקת הפתיחה, עם כניסתו של הבעלים החדש, מר מיטש גולדהאר, לאצטדיון. הצהובים הציגו נחישות כבר בפתיחת המשחק, וסיכנו מספר פעמים את שערה של היריבה. בדקה השניה קיבל יוסי שבחון כדור נהדר על מפתן הרחבה, והוכשל. שבחון בעט בעצמו את הכדור, מדויק אל מתחת למשקוף, אך מוחמד קנדיל היה עירני והדף לקרן. חמש דקות לאחר מכן הגיע גם יובל אבידור למצב מסוכן באותו המקום, אך בעט כדור לא מדוייק שיצא לחוץ. בדקה ה-11 הקפיץ ישראלביץ' כדור נפלא מעל הגנת סכנין, היישר אל אילה יברויאן, שנותר לבד מול השוער. החלוץ הארמני הסתבך ובעט חלש לידיו של קנדיל.

בדקה ה-13 הגיעה ההזדמנות הראשונה של האורחים. כדור קרן שהוגבה מימין יצר ערבוביה ברחבת מכבי. הכדור הטועה הגיע היישר לראשו של טל חן, שנותר לא מכוסה ברחבה, אך נגח מעל השער. הגנת סכנין הציגה משחק קשוח ונוקשה, כשהצהובים מורדים שוב ושוב אל הדשא בעבירות. בדקה ה-16 התפרץ הר הגעש הצהוב, אך בטרם עת. כדור גובה מופלא של שפונגין מצא את שבחון, שגלש אל הכדור וירה אותו אל בין החיבורים. אך השופט, אסף קינן, עצר את ההתלהבות כשפסל את השער בטענת נבדל. השליטה הצהובה בשדה המשיכה להיות מוחלטת, בדקה ה-25 כדור רוחב של גפני הגיע לרחבה, שבחון ניסה להמשיך מהאוויר, אך קנדיל היה שוב במקום. עשר דקות מאוחר יותר דהר שבחון באגף השמאלי, ושיגר כדור חזר מ-18 מטרים, קנדיל הצליח רק להדוף עד ישראלביץ', שנגח מעל המשקוף.

רף ההחמצות הלך והפך מתסכל יותר מרגע לרגע. כדור גובה נהדר של גפני בדקה ה-40, מצא את אבידור חופשי בתוך הרחבה, אך החלוץ נגח לדשא והחוצה. על אף הלחץ הכבד מצד הצהובים במהלך המחצית הראשונה, ירדו הקבוצות להפסקה כשהתוצאה עדיין מאופסת. בפתיחת המחצית השניה ביצעו שתי הקבוצות חילופים ראשונים. עמנואל מאיוקה החליף את ריף פרץ. בסכנין נכנס חאמד גנאים במקומו של עמיר אבו ערער. לא חלפה דקה והר הגעש הצהוב התפרץ בשנית, הפעם השמחה היתה שלמה. בנגיעה הראשונה שלו בכדור, החל עמנואל מאיוקה מבצע חילופי מסירות עם יברויאן בתוך הרחבה. הגנת סכנין התקשתה להרחיק, הכדור הגיע ליבוריאן שבעט מדוייק לפינת השער, 0:1 למכבי!. כיוון ההתרחשויות נותר כשהיה, כשהצהובים תוקפים שוב ושוב את שער האורחים. בדקה ה-51 כדור נפלא של אבידור מצא את מאיוקה חופשי לחלוטין בצד שמאל של הרחבה. החלוץ הצעיר בעט כדור שטוח לפינה, אך קנדיל הצליח שוב להדוף.

בניסיון לשנות את המומנטום ביצעו האורחים חילוף שני. חלוץ הרכש, קאדו, יצא ובמקומו נכנס מוחמד זבידאת. ההתקפה הראשונה של האורחים מזה דקות ארוכות, כמעט והסתיימה ברשת. כדור גובה מצא את ראשו של טל חן, הלא מכוסה, שנגח אחורה, כדור שהתגלגל סנטימטרים מקורת השער של שטראובר. טעות מביכה של שטראובר כמעט והביאה את שער השוויון בדקה ה-65. השוער ניסה להרחיק כדור פשוט, שפגע בחלאיילה וקיפץ מטרים ליד קורת השער החשוף. שש דקות לאחר מכן הגיע כדור ההרגעה של הצהובים. דור מלול מצד בכדור נפלא את יובל שפונגין בתוך הרחבה. המגן העביר כדור רוחב נהדר שמצא את יברויאן בתוך רחבת החמש, הארמני נדרש רק לנגיעה קטנה בכדור כדי לשלוח אותו לרשת. 0:2 למכבי! 

התקפה נדירה של האורחים הפתיעה את הגנת מכבי בדקה ה-75. אבו סאלח הגביה מימין ואחמד קאסום נגח פנימה. 1:2 למכבי. דקה חלפה והתשובה הצהובה הגיע. כדור נפלא של יברויאן חתך את הגנת האורחים והגיע היישר לגיז'רמו ישראלביץ', שדהר לבדו אל השער, וגלגל לרשת. מרגע זה ואילך החלה מהומת אלוהים במגרש. בתחילה פסל השופט, אסף קינן, את השער בטענת נבדל. לאחר מכן התחרט כשהתייעץ עם קווניו. לאחר 10 דקות של ויכוחים, כשהכדור כבר במרכז המגרש ושחקני סכנין המקיפים אתו מאיימים לרדת מהמגרש, החליט קינן לבטל שוב את השער. דקה לסיום הזמן החוקי ניסה דור מלול את כוחו בבעיטה חופשית מרחוק, כדור שקיפץ על הדשא, ונחת סנטימטרים ליד העמוד. עוד שתי דקות חלפו, והפעם כבר לא היה שום ספק. כדור קרן נפלא של מלול מצא את הראש של ייני בתוך הרחבה, הקשר נגח חזק ומדוייק פנימה. 1:3 למכבי! בסיום ניצחון בכורה חשוב למכבי, שמחזיר אותה למקום הראשון לראשונה לאחר שש שנים.