מכבי תל אביב קיוותה לשבור בצורת של 8 שנים ללא ניצחון בחיפה. עטר (9) כבש מקרוב, אבל קטן ועמאשה הפכו את התוצאה

שמונה שנים עברו מאז הפעם האחרונה שמכבי תל אביב השיגה ניצחון בקרית אליעזר על מכבי חיפה ולצערם של הצהובים הם יצטרכו לחכות לפחות עד לעונה הבאה. חניכיו של ניר לוין הגיעו למשחק מול הירוקים, שלושה מחזורים לתום העונה כאשר מקום באירופה עדיין בהישג יד. שלוש נקודות היו מקדמות אותם לעבר המטרה אך גם שער מוקדם של אלירן עטר לא הספיק מול שערים של יניב קטן וויאם עמאשה, כולם במחצית הראשונה. הצהובים היו קרובים להשוות במחצית השנייה אך לא הצליחו למנוע הפסד שני העונה למכבי חיפה ויצטרכו לכסות את המרחק מהמקומות המובילים לאירופה בשני המחזורים האחרונים.

לאחר כמה דקות של גישושים כמיטב המסורת, המהלך המשמעותי הראשון במשחק הניב שער ראשון לזכות מכבי תל אביב. חטיפה של גיז'רמו ישראלביץ הולידה מהלך מסירות מהיר של קולאוטי, דאבור ואלירן עטר שהיה במקום הנכון בכדי לכבוש מקרוב ולהעלות את הצהובים ליתרון מוקדם כבר בדקה התשיעית. שער מספר 12 לכובש המוביל של מכבי תל אביב העונה. המשחק המשיך להיות איטי למדי אך גם אחוזי ניצול המצבים נשארו כפי שהיו ובהתקפה הנגדית הראשונה, שלוש דקות מהיתרון של עטר, השיגה מכבי חיפה את השוויון. יניב קטן מצא עצמו במצב קורץ על מפתן הרחבה של מכבי ת"א וגיא חיימוב לא יכול היה להושיע מול הבעיטה השטוחה והמדויקת של הקפטן החיפאי.

לאחר השוויון קצב המשחק התגבר משמעותית, המארחים החלו להשתלט על המתרחש במגרש ואף השלימו את המהפך כעבור 12 דקות. וויאם עמאשה שלא כבש בליגה כמעט חמישה חודשים התחיל לאפס כוונות לאחר חזרתו מפציעה, דווקא מול הצהובים. דקה בלבד לאחר שהחמיץ מצב נגיחה מצוין, רץ עמאשה למתפרצת ביחד עם מוחמד גאדיר שאת המסירה שלו עמאשה היה צריך רק לגלגל לרשת החשופה.שחקני מכבי ת"א ניסו לחדור בשנית את הגנת מכבי חיפה שמנעה את ניסיונות ההתקפה של הצהובים וחתמה יתרון קטן במחצית.

 לא מעט עבודה נותרה לשחקני מכבי תל אביב במחצית השנייה בכדי לתקן את הרושם של שמונה השנים האחרונות. שחקני מכבי חיפה התעסקו בחשבונות שלהם וכבר בדקה הראשונה של המחצית איים שוב יניב קטן בבעיטה חדה וחזקה שעברה מעל מעל שערו של גיא חיימוב. חמש דקות לאחר מכן ניבאלדו היה קרוב לשוויון כאשר ברח להגנת חיפה בכדור קרן אך נגח החוצה מעמדה חופשית לגמרי. עם השלמת שעה של משחק החלו הצהובים להפעיל לחץ יותר עקבי על שער האלופה היוצאת. דור מיכה היה הראשון להחמיץ הזדמנות פז מקרוב כאשר קיבל מסירת רוחב מאלירן עטר ובעט חזק וגבוה מעל השער. בדקה ה-65 מונס דאבור ניסה לסובב בעדינות מקצה הרחבה אך הכדור ירד רק עד למשקוף של דוידוביץ והחוצה.

הירוקים מחיפה זיהו את ההזדמנות וניסו להפתיע את הצהובים במתפרצות מסוכנות ולהבקיע שער שיכריע את ההתמודדות לטובתם. דלה ימפולסקי מצא את עצמו בשלושה מצבים שונים מול גיא חיימוב אך נבלם פעמיים ובעט את השלישית מעל השער. ניצחונותיהן של בני יהודה והפועל ת"א אתמול לא הותירו ברירה למכבי ת"א אלא להוציא נקודה לפחות מהמשחק שלה אך סיום המשחק בישר על הפסד מספר 13 העונה לצהובים. הפסד שמוריד את מכבי ת"א למקום השישי בטבלה ומרחיק אותה שש נקודות מהפועל ת"א, השנייה בטבלה וארבע נקודות מבני יהודה שבמקום השלישי. הקבוצה משכונת התקווה היא גם היריבה הבאה של מכבי ת"א שאם לא תנצח ביום רביעי הקרוב, תסתום את הגולל על הסיכוי להגיע למקום השלישי.