מכבי תל אביב גברה הערב על הפועל תל אביב 0-1 אחרי שער של אלירן עטר עמוק בתוך תוספת הזמן של מחזור גביע הטוטו הראשון.

במשך כל הדקות שקדמו לשער התמודדו השחקנים עם החום והלחות המעיקים, החלודה שהצטברה במהלך חודשי הקיץ ולמעלה מ-6000 צהובים ביציעים 11-12 שביקשו לצאת עם חיוך מהמפגש הזה. בעוד שהמחצית הראשונה היתה בשליטה של הצהובים, במחצית השנייה האדומים לחצו על הדוושה ונדמה היה שהמשחק הולך לקראת תיקו מאופס. דווקא אז, כשהאוהדים כבר סיכמו בראש את הנקודות הטובות והפחות טובות מהמשחק הראשון, אלירן עטר גלש לכדור חד של רפי דהן וקבע את תוצאת המשחק. בשבוע הבא יחזרו הצהובים לאצטדיון הלאומי כדי לפגוש את בני יהודה במחזור השני של גביע הטוטו.

המחצית הראשונה התנהלה בקצב שתאם את מזג האויר החם באצטדיון, הרבה אמוציות על המגרש ומעט רוח ליד השערים. 32 דקות לקח לשתי המחנות, כמו בכל דרבי, להגיע להתפרצות הראשונה במשחק בעקבות עבירה של נוסא איגיבור על רפי דהן. עוד קודם מהראן ראדי סחט הדיפה טובה מאפולה אדל אחרי בעיטה מ-20 מטרים בדקה ה-13. חמש דקות אחר כך אדל קלט כדור של גונזאלו גארסיה אחרי מתפרצת טובה של רפי דהן. עשר דקות לסיום קרן של מהראן ראדי מצאה את הראש של הבלם קרלוס, שנגח סמוך לקורה ולקראת סיום המחצית גיא חיימוב סגר את פינת השער אחרי שטל בן חיים מצא את עצמו ברחבה ללא כיסוי.

בפתיחת המחצית השנייה המאמן אוסקר ערך את החילוף הראשון במשחק כשהכניס את אבי סטרול למרכז ההגנה במקום ריף פרץ. בעונה החולפת סטרול לא זכה לדקות בגלל פציעה טורדנית שמנעה ממנו לשחק עד למחזור הליגה האחרון. הדקות הראשונות היו שייכות למארחת, שהחזיקה יותר בכדור והקשתה על שחקני מכבי תל אביב לפתח את הנעת הכדור. בדקה ה-53 ויקטור מרעי הגיעה להזדמנות הטובה במשחק, אחרי שהסתובב על קרלוס ומ-12 מטרים בעט כדור חלש לידיים של חיימוב. המאמן אוסקר ביקש ליזום שינוי וערך מספר חילופיםף כשבין היתר מהראן ראדי וגונזאלו גארסיה חתמו את הופעת הבכורה במדים הצהובים.

ככל שהדקות נוקפות מכבי חזרה למשחק, על אף שעיקר הנעת הכדור היתה באיזור עיגול האמצע. בדקה ה- 72 בן בן יאיר עלה להופעת בכורה בקבוצה הבוגרת במקום מונס דאבור. בן יאיר, שערך את הופעת הבכורה שלו כבר באוגוסט 2009, חזר לקבוצה הבוגרת אחרי שלוש שנים בקבוצת הנוער. מכאן והלאה המשחק התאזן ולמעט שער של מרעי שנפסל ונגיחה לא מדויקת של קולאוטי, לא נרשמו מצבים מסוכנים. עד הדקה ה-93.

מכבי תל אביב יצאה קדימה בשארית הכוחות שנותרו לה, רפי דהן שלא הפסיק לנוע כל המשחק קיבל את הכדור באגף ימין והוציא רוחב שחתך את כל ההגנה ואלירן עטר דחק את הכדור לרשת תוך כדי גלישה. אלירן עטר, שכבש גם בניצחון הליגה האחרון בדרבי את שער הניצחון, עושה זאת שוב ומקפיץ את הגל הצהוב ביציעים 11-12. מכבי תל אביב אוספת שלוש נקודות ראשונות בגביע הטוטו ומתמקמת ראשונה בטבלת בית ב', אחרי שבני יהודה ומכבי נתניה נפרדו בתיקו 1-1.

הרכב מכבי תל אביב: גיא חיימוב, שרן ייני, קרלוס גארסיה, ריף פרץ (אבי סטרול 46), יואב זיו, גל אלברמן, מהראן ראדי (משה לוגסי 76), רפי דהן, מונס דאבור (בן בן יאיר 72), גונזאלו גארסיה (רוברטו קולאוטי 61), אלירן עטר.

הפועל תל אביב: אפולה אדל, איאד חוטבא, ואליד באדיר, מור שושן, יגאל אנטבי, ארתור אטצ'נוב, נוסא איגיבור, אלרואי כהן, טל בן חיים, ויקטור מרעי, עומר דמארי.