בדם, יזע ודמעות הצהובים ניצחו את הדרבי ה-136 של העיר. שער של עטר מהנקודה הלבנה הספיק לניצחון 0-1 ענק

ארבע שנים חיכו במכבי תל אביב לניצחון צהוב בדרבי מול הפועל תל אביב והיום אלפיים צהובים ביציע זכו לראות מקרוב את אלירן עטר כובש ומנצח את הפועל תל אביב עם 0-1 קטן בתוצאה אך גדול במשמעות ובהרגשה. במשך כל ההקדמה למשחק שחקני מכבי תל אביב נתקלו בזיכרון של הזמן שעבר מאז העיר נצבעה בצהוב ועלו נחושים להחזיר את היוקרה ולעשות צעד משמעותי בהבטחת המקום בפלייאוף העליון. בסופו של דבר זה אכן קרה וניר לוין, האחרון שניצח דרבי כמאמן מכבי תל אביב והוא זה שהוביל את מכבי תל אביב לעוד ניצחון בדרבי שנתן לו מתנת יומולדת 50 מתוקה במיוחד.

אז אחרי כל הציפייה והתקווה, שעון העצר הסופר את הזמן מאז הניצחון הצהוב האחרון בדרבי הושהה למשך שעתיים והמשחק יצא לדרך. כבר בדקה הראשונה אוהדי מכבי תל אביב בשערים 10-11 החסירו פעימה כאשר ראו כדור ברשת של גיא חיימוב אך השער של נוסא איגיבור נפסל עקב נבדל. יותר מדי אירועים מסעירים הקשורים לכדורגל לא היו לאחר מכן כאשר המתח ניכר בשחקני שתי הקבוצות שהיו מאוד נחושים אך לא מדויקים ולא הגיעו לכדי איום על אחד מהשערים. אם אין הזדמנויות אז כיאה לדרבי עצבים לא היו חסרים. בניגוד לשוערים של שתי הקבוצות שנחו במחצית הראשונה, שופט המשחק מנשה משיח היה די עסוק כאשר ידו והכרטיס הצהוב נפגשו לא מעט במהלך המחצית.

הבעיטה היחידה למסגרת במהלך המחצית הראשונה הגיעה מרגלי ברק יצחקי בדקה ה-35 שגם לאחר ארבע דקות ניסה את מזלו ממצב דומה אך לא הצליח להטריד את אפולה אדל בשער הפועל תל אביב. השליטה שהסתמנה באותן דקות של הצהובים באה לידי ביטוי בסופו של דבר גם בלוח התוצאות בדקה ה-42. יואב זיו הוכשל ברחבה על ידי נאאל חוטבא ואלירן עטר לקח את האחריות והשכין את כדור ה-11 ברשתה של הפועל תל אביב, שערו התשיעי של עטר העונה שחזר להיות הכובש המוביל של הצהובים העונה. מחצית לא איכותית כדורגל מסתיימת ביתרון קטן לזכות מכבי תל אביב שניצלה את ההזדמנות היחידה שהייתה לה בכדי לכבוש. מטבע הדברים, שחקני הקבוצה הביתית, הפועל תל אביב עלו למחצית השנייה התקפים יותר לאחר שנקלעו לפיגור ועומר דמארי היה קרוב לכבוש בדקה ה-49 אך החמיץ ממש במעט את הקורה.

מהעבר השני אלירן עטר חמק מעבר לקו ההגנה של הפועל תל אביב והיה יכול להבקיע את השני שלו במשחק אך אפולה אדל הדף בקושי את הבעיטה שלו לקרן. הכרטיסים הצהובים המשיכו להישלף כמו לחמניות חמות אך מאידך חלה עלייה ניכרת בניסיונות ההבקעה. השוערים משני הצדדים היו צריכים להיות הרבה יותר מוכנים וכעשר דקות לאחר תחילת המחצית השנייה החל המופע הפרטי של גיא חיימוב. שלוש הצלות מצוינות בשלוש דקות של שוער הצהובים מנעו את השוויון האדום מעומר דמארי, מרקו שולר וכמעט עצמי של ניבאלדו כאשר הלחץ של הפועל תל אביב הלך וגבר. פרץ ההתקפות האדומות נפסק אך השליטה במשחק המשיכה להיות ברגלי הפועל תל אביב ולאחר כעשרים דקות נטולות מצבים ממשיים הגיע עוד רגע מצוין של חיימוב שהדף בעיטה חזקה מאוד של טוטו תמוז. 

הניצחון המיוחל בדרבי נראה קרוב מתמיד עבור שחקני מכבי תל אביב שניסו להחזיק מעמד אל מול ההתקפות של הפועל תל אביב בדקות אחרונות מותחות מאוד. עד כמה המתח היה גבוה ניתן ללמוד משני כרטיסים אדומים לשחקני הפועל תל אביב, סלים טועמה ואביחי ידין בתוך שבע דקות תוספת הזמן שמנשה משיח הוסיף. בסוף כל הטירוף הגיעה שריקת הסיום שסימנה: מכבי תל אביב אחת, הפועל תל אביב, אפס ורגע נחת לאוהדים הצהובים בעונה לא פשוטה מבחינתם. המשמעות מבחינת הטבלה היא שמכבי תל אביב עולה למקום השישי ותמשיך לנסות ולשפר עמדות לקראת הפלייאוף ביום ראשון הבא במשחק בית מול הפועל חיפה.