שוער הקבוצה וקפטן ה"סופר איגלס" זכה להניף אמש את גביע אפריקה לאומות אחרי ניצחון 0-1 על בורקינה פאסו בגמר.

וינסנט אניימה, שוער מכבי תל אביב ונבחרת ניגריה, זכה אמש בגביע אפריקה לאומות שנערך ביוהנסבורג, דרום אפריקה. במשחק הגמר גברה נבחרת ניגריה על נבחרתה של בורקינה פאסו בתוצאה 0-1 משער של אמבה בדקה ה-40. "לזכות בגביע אפריקה לאומות עבור המדינה שלך זה מעבר לכל דמיון. מה עוד אפשר לבקש?" מספר וינסנט לאתר הרשמי היישר ממחנה הנבחרת בדרום אפריקה. "מילים לא יכולות לבטא את מה שאנחנו מרגישים עכשיו במחנה, בשבילי לזכות בתואר הזה בדרום אפריקה, היכן ששיחקתי בגביע העולם לפני שנתיים וחצי, זה אפילו יותר מיוחד." 

Enyeama

השוער המשיך: "ללא ספק זה הרגע המאושר בקריירה שלי, מכאן נמשיך לאבוג'ה בירת ניגריה כדי לחגוג את הזכייה עם האוהדים שלנו. אני בטוח שהאוהדים בתל אביב שמחים בשבילי ואני רוצה להודות לכולם במועדון על התמיכה: מאמנים, שחקנים, צוות רפואי והנהלה. הלילה הוא הדרבי ואני מאמין שהשחקנים יעניקו לאוהדי מכבי סיבה לחגוג. המטרה הבאה שלי הם הגביע והאליפות בישראל, מה שיכול לסיים עבורי עונה מוצלחת במיוחד".

האליפות שנפתחה לפני שלושה שבועות זימנה לניגריה את בורקינה פאסו כבר במשחק הפתיחה שהסתיים בתיקו 1-1. אחרי תיקו נוסף, הפעם מול זמביה, הניגרים גברו 0-2 על אתיופיה והעפילו לשלב רבע הגמר מהמקום השני. ברבע הגמר גברו הניגרים על נבחרתה החזקה של חוף השנהב בתוצאה 1-2 ועשו את דרכם אל הגמר אחרי ניצחון 1-4 על נבחרת מאלי בשלב חצי הגמר. וינסנט אניימה צפוי לשוב לישראל בהמשך השבוע.