שוער מכבי ת"א עלה עם נבחרת ניגריה לחצי גמר אליפות אפריקה עם 1-2 על חוף השנהב. קרויף: "מאחלים לו בהצלחה"

אליפות אפריקה הנערכת בדרום אפריקה נכנסה בימים האחרונים לשלבים המכריעים, ביחד עם שוער מכבי ת"א, וינסנט אניימה. נבחרת ניגריה, שאניימה משמש גם כקפטן שלה, התמודדה היום ברבע הגמר של האליפות נגד נבחרת חוף השנהב. את המקום ברבע הגמר קנו לעצמם אניימה וניגריה בשבוע שעבר לאחר ניצחון 0-2 על אתיופיה במחזור האחרון של שלב הבתים. הניצחון הזה שלח את ניגריה לאתגר הקשה בדמות נבחרת חוף השנהב של דידייה דרוגבה.

נבחרת ניגריה, המחפשת גמר אליפות אפריקה ראשון מאז שנת 2000, עלתה ליתרון ראשון שתי דקות להפסקה עם שער על עמנואל אמניקה מספרטק מוסקבה. חוף השנהב, שהפסידה בגמר של האליפות האחרונה לזמביה הצליחה להכניע את אניימה ולהשוות לאחר נגיחה של צ'ייק טיוטה מניוקאסל. שער לקראת הסיום של סאנדיי מביה שלח את אניימה ונבחרתו לחגוג העפלה לחצי הגמר אליפות אפריקה.

אניימה יתמודד בחצי הגמר מול נבחרת מאלי שגברה ברבע הגמר על המארחת, דרום אפריקה. המשחק ייערך ביום רביעי הקרוב, ה-6.2 כאשר הגמר של האליפות צפוי להיערך ב-10.2 והמשחק על המקום השלישי יום לפני ב-9.2. המשחק הבא של מכבי ת"א, הדרבי נגד הפועל ת"א ייערך ביום שני הבא, ה-11.2 ואניימה יחמיץ גם את המשחק הזה. המנהל הספורטיבי של מכבי ת"א, ג'ורדי קרויף אמר לאתר הרשמי לאחר ניצחון ניגריה: "בדיוק כמו כל אחד משחקני הסגל היינו מעדיפים לראות את וינסנט איתנו, אך בעצם העפלתה של נבחרת ניגריה לחצי גמר אליפות אפריקה הוא מניף בגאון את דגלה של מכבי ת"א וגורם לנו גאווה רבה. כולנו מאחלים לו ולנבחרת ניגריה בהצלחה ומקווים שישוב מדרום אפריקה עם תואר האליפות הראשון שלו העונה".

אניימה בעצמו סיפר על התחושות לאחר הניצחון: "הערב העפלנו לחצי הגמר ואני בטוח שעמוק בפנים כל אוהדי מכבי מאחלים לי בהצלחה. אני יכול להבין שחלק היו מעדיפים שאחזור על המטוס הראשון לת"א בעיקר כשיש דרבי ביום שני הבא. אבל בשבועות האחרונים כל שחקני הקבוצה עשו התקדמות גדולה בעיקר בטבלה. אני שמח בשביל כל החברים לקבוצה אבל בעיקר בשביל ברק לוי שעבד מאוד קשה עם 'שורה' וחיכה בסבלנות להזדמנות שלו. בקשר לדרבי? תקנו אותי אם אני טועה אבל יש עוד שני משחקי דרבי העונה. אמשיך כפי שעשיתי עד כה לעקוב מדרום אפריקה אחרי ההתקדמות של מכבי. תאחלו לי בהצלחה ליום רביעי נגד מאלי בעיר דרבן. ו…דבר אחרון: היה נחמד לשמוע שגם ערן זהבי חזר העירה. יאללה מכבי".