המשחק נגד בית"ר ירושלים היום מספק הזדמנות להציץ לעבר היסטוריית המפגשים בין הקבוצות בגביע המדינה

בית"ר ירושלים בשלב שמינית גמר גביע המדינה זו לא ההגרלה הכי קלה אך מה שבטוח שהיום בבלומפילד לא יהיה משעמם. אחרי שבע עונות בהן לא עברה מכבי ת"א את השלב הזה, מאז זכתה בגביע ב-2005, הצהובים כחולים משתוקקים לעשות צעד נוסף לעבר המטרה. גם בסיבוב הקודם נתקלו שחקני מכבי ת"א בקבוצה צהובה שחורה מליגת העל כאשר גברו על מכבי נתניה בחוץ, 0-2. המפגש האחרון בגביע נגד בית"ר ירושלים מביניהם עדיין טרי בזיכרונם של אוהדי מכבי ת"א, למרות שוודאי יעדיפו לשכוח אותו.

משחק שמינית הגמר של עונת 2009/10 הביא 16 אלף צופים לאצטדיון טדי ולפחות בכל הקשור למתח ודרמה, הם לא התאכזבו. עמנואל מאיוקה העלה את הצהובים ליתרון במחצית הראשונה רק בשביל לראות את אבירם ברוכיאן משווה ושולח את המשחק להארכה ולאחר מכן לדו קרב מהנקודה. לא פחות מ-20 בעיטות נבעטו במהלך הדו קרב כאשר בין הכובשים היה שרן ייני, היחיד שנשאר מהרכב מכבי באותו משחק. כאשר לוח התוצאות בדו קרב הראה על 9-8 לבית"ר ניגש קפטן מכבי ת"א, לירן שטראובר לנקודה, החטיא ושלח את בית"ר ירושלים לרבע הגמר.

זו הייתה הפעם ה-19 מתוך 70 משחקי שמינית גמר של מכבי ת"א עד היום בה הודחה ולא המשיכה הלאה לרבע הגמר. זה היה גם המפגש השמיני בין הקבוצות במסגרת גביע המדינה והניצחון של הבית"רים איזן את הסיכום הכללי במפגשים אלו ל-4 ניצחונות לכל צד. 16 אלף הצופים שהגיעו לחזות במשחק הוא נתון מרשים למדי אך במפגש אחר בין הקבוצות בגביע המדינה נרשם שיא הצופים למשחק בישראל, לא כולל משחקי נבחרת. 55 אלף צופים הגיעו לאצטדיון ר"ג לחזות בגמר הגביע של 1976 בסיומו בית"ר ירושלים הניפה את התואר לאחר ניצחון 1-2 עם שער דרמטי בהארכה של אורי מלמיליאן.

הפעם האחרונה בה נפגשו מכבי ת"א ובית"ר ירושלים בבלומפילד במסגרת הגביע היה בסיבוב ח' של עונת 2002/03 זה היה גם המפגש עם הכי הרבה שערים בין מכבי לבית"ר ירושלים מבין 123 המשחקים בין הקבוצות בכל המסגרות. מכבי ניצחה 3:5 עם שלושער של מאמן קבוצת הנוער היום, עמיר תורג'מן ושערים של ברונו הייס ואנדריאס פרוחננקובס. לנו נותר רק לפנטז על כמות דומה של שערים שתוסיף פרק חדש להיסטוריית המפגשים העשירה של שתיים מהקבוצות הגדולות ביותר בכדורגל הישראלי.

*הנתונים באדיבות ירון משעל