רחוק מהמשפחה בניגריה, לנרי קהינדה מתאקלם בהצלחה בקבוצת הנוער של מכבי ת"א: "אני מאוד שמח כאן"

מחלקת הנוער של מכבי ת"א ידועה לאורך השנים כמחלקה שמצמיחה ומטפחת כשרונות צעירים מקומיים. כאשר מגיע שחקן צעיר ממדינה זרה למחלקת הנוער זהו דבר חריג למדי המושך מטבע הדברים עניין רב. לנרי קהינדה, בן 18 מניגריה הוא חלוצה החדש של מכבי ת"א 'שחר' שהצטרף אליה בינואר ומושך עניין לא רק בגלל סיפורו האישי אלא גם עקב ביצועיו על המגרש.

קהינדה נולד בעיר לאגוס והחל לשחק כדורגל באקדמיה של מועדון הכדורגל הניגרי, פ.צ דומיניון הוטספר. כילד רביעי למשפחה של חמש אחים ואחיות בגילאים 15 עד 27 ירש קהינדה הצעיר את החיבה לכדורגל מאביו שעשה קריירה בליגה המקומית בניגריה. מלבד תקופת השאלה בקבוצת "קוורה יונייטד", דומיניון היה המועדון היחיד בו שיחק קהינדה עד אשר הגיע לישראל ולזכותו גם שתי הופעות במדי נבחרות ניגריה עד גיל 17 ו-18.

קהינדה, המתנשא לגובה של 191 ס"מ, הוא לא הזר הראשון שמצטרף למחלקת הנוער של מכבי ת"א. הצלחתו של חלוץ זר קודם, עמנואל מאיוקה, יכולה לשמש השראה לקהינדה. מאיוקה הזמבי בילה בקרית שלום בין השנים 2008-2010 וכיום נמנה על הסגל סאות'המפטון מהפרמייר ליג האנגלית אליה עבר מיאנג בויז השוויצרית.

קהינדה הגיע למבחנים בקרית שלום בחודש דצמבר ולאחר שבועיים וחצי של אימונים בהם הרשים גם את הצוות המקצועי של הקבוצה הבוגרת, הוחלט לצרפו. עד כה רשם קהינדה שלושה שערים במדי קבוצת הנוער, נגד הפועל ב"ש והפועל רמה"ש בבית ושער ניצחון בדרבי נגד הפועל ת"א בוולפסון. מנהלה המקצועי של מחלקת הנוער, ניר לוין, מרוצה מהשתלבותו של לנרי קהינדה: "לפני הכל לנרי הוא אדם מאוד נחמד, חיובי וכיף לדבר איתו. אני מרוצה מאוד שהוא הגיע אלינו ואנו משתדלים להעניק לו הרגשה נוחה ונעימה על מנת שיוכל להביא לידי ביטוי את היכולות שלו".

בכל הקשור לחיים מחוץ למגרש קהינדה אמנם נמצא לבד בארץ,  אך חבריו לקבוצה דואגים למלא לו את הזמן הפנוי. בין השאר הם כבר הספיקו להכיר לו את ארוחת השבת המסורתית אותה קהינדה כבר למד לאהוב. בנוסף, חברי ארגון "אחים לסמל" מבקרים באופן קבוע את קהינדה בדירתו בקרית שלום ומוודאים כי לא חסר לו כלום. עד כה, החלוץ הניגרי מרוצה מהשהות שלו בישראל: "אני מאוד שמח כאן, כולם אנשים נחמדים ושמחים וכמובן אני מודה למאמן ולשחקנים שעוזרים לי להתקדם ככדורגלן".