ילדי מכבי ת"א נהנו אתמול מסיור בר המצווה המסורתי של המועדון בירושלים

כמדי שנה בחמש השנים האחרונות זכו ילדי קבוצות מכבי תל אביב שהגיעו לגיל מצוות לחגיגה מיוחדת במינה עם סיור בר מצווה מטעם המועדון. הסיור נתן הפעם הזדמנות לשחקני קבוצות ילדים ב', דרום וצפון של מכבי ת"א (שנתון 2000) ליהנות מהחוויה. הילדים ביקרו בכמה נקודות עניין מרכזיות בבירה ובסביבתה, מלטרון דרך גולת הכותרת, סיור בכותל המערבי ועד למקום בו מתקבלות ההחלטות החשובות במדינה, כנסת ישראל.

שתי הקבוצות נפגשו בלטרון שם גם קיבלו מדריך צמוד שליווה אותם בהמשך הנסיעה וסיפר על המקומות ההיסטוריים שבדרך. בכותל זכו ילדי מכבי ת"א לסיור מקיף שעבר בכמה תחנות וריגש מאוד את השחקנים וגם את הוריהם שהתלוו אליהם. התחנה הראשונה של השחקנים הצעירים הייתה מנהרות הכותל שם קיבלו הצצה למבנים עתיקים והיסטוריים עבור העם היהודי. לאחר מכן הגיעו הילדים ל"מנהרת הדורות" שם למדו על היסטוריית העם היהודי בשרשרת הדורות.

לאחר סיום הסיור במנהרת הדורות ובמנהרות הכותל זכו הילדים לרגע המשמעותי מבחינתם, טקס בר המצווה. לאחר שנפגשו עם רב הכותל, התפללו והניחו תפילין קיבלו ילדי הקבוצות תעודת הוקרה על הגיעם לגיל מצוות והמשיכו לתחנה האחרונה בסיור. רק יום אחד לפני שילדי מכבי ת"א הגיעו לכנסת ישראל, הושבעה שם הממשלה ה-33 של מדינת ישראל. הילדים זכו לסיור מודרך בכנסת בו זכו להיפגש ולשמוע דברים מפי חברי הכנסת יואל רזבוזוב, אופיר אקוניס, צחי הנגבי ואופיר פינס ואף לצפות בדיון שנערך במליאה.

בסופו של הסיור סיכם את החוויה מנהל מחלקת הנוער, ניר לוין: "כבכל שנה גם הפעם היווה סיור בר המצווה אבן יסוד חשובה במחלקת הנוער שעוסקת לא רק בכדורגל אלא גם בחינוך וערכים. כל אלה שהשתתפו לאירוע הזה, ילדים והורים כאחד, התרגשו מאוד מהחוויות שעברו לאורך היום המרגש הזה. ראוי לציין גם שהחוויה המהנה של כולם התאפשרה גם בזכות ארגון למופת של כל היום הזה".

מנהל האקדמיה של מכבי ת"א במקווה ישראל ומארגן הסיור זו השנה החמישית, איציק בן מלך, סיפר על משמעות הסיור עבור ילדי מחלקת הנוער: "כל ילדי מכבי ת"א זוכים בדרכם אל הבוגרים לסיור הזה שנהפך למסורת מבורכת בשנים האחרונות. אנו משתדלים להעניק לילדים העשרה גם בתחומים אחרים שלא קשורים לכדורגל והסיור החשוב הזה משלב בתוכו אלמנטים של דת, אזרחות, חינוך ותרבות. כל ילד וכל הורה שחווה את הסיור מספר עד כמה הוא נהנה ואני בטוח שזה יהיה משהו שהם יזכרו לכל החיים".

שמחת בר המצווה של שחקני קבוצות ילדים ב' לא נפסקה עם תום הסיור בירושלים. שחקני קבוצות ילדים ב' של מכבי תל אביב יזכו לטקס בר המצווה המסורתי שייערך בסוף החודש אפריל בכפר המכביה.

 

תמונות – קובי אליהו