המאמן הפורטוגלי הוצג במסיבת העיתונאים: "רוצה שהשחקנים יבואו לאימון מתוך תשוקה ולא בגלל החוזה"

מיד עם סיום אימון הבכורה שלו במדים הצהובים התפנה מאמן מכבי תל אביב פאולו סוזה בצוותא עם המנהל הספורטיבי ג'ורדי קרוייף למסיבת העיתונאים הראשונה לעונת 2013/14. "אני רוצה לברך את המאמן החדש" אמר קרוייף בפתח דבריו, "פאולו תמיד היה האופציה הבכירה והיחידה שלנו, דיברתי איתו המון זמן ואני מאמין שהוא הבחירה הנכונה". המנהל הספורטיבי המשיך, "הרגשתי שבעונה שעברה עשינו צעד קדימה, לצערי אוסקר החליט לעזוב והיינו צריכים אישיות שתדע להמשיך את מה שהתחלנו ולקחת אותנו צעד קדימה. פאולו הוא אדם אנרגטי, מאד טקטי, השחקנים מכבדים אותו כאדם ויש לו את הניסיון והיכולת כמאמן להביא אותנו קדימה".

"אנחנו רוצים להיות מועדון של עשייה, לא של דיבורים, אבל העובדה שאנחנו לא אומרים משהו לא אומרת שאנחנו לא רוצים אותו. המאבק על האליפות יהיה קשה יותר גם בשל האופן שבו אנחנו נתמודד עם הקושי, הלחץ והמשחקים באירופה. העונה יש הרבה מרכיבים שכבר מעידים שיהיה לנו קשה וזאת הסיבה שחשוב שיהיה לנו סגל רחב ומאוזן. אתם שואלים הרבה על ברק יצחקי אז ברק נשאר במכבי, אני לא חושב שצריך להודיע על זה כי הוא שחקן שלנו. ראיתי הרבה משחקים שלו לאורך העונה האחרונה בקפריסין והחלטנו שזה הרגע הנכון לחזור לעבוד ביחד".

http://www.youtube.com/watch?v=p-9MXQQj1Ew

מאמן הקבוצה פאולו סוזה סיפר על התוכניות שלו לעונה הקרובה: "גם כמאמן וגם כאדם תמיד אני מבקש ללמוד ולהביא את כל הידע שלי למועדון ולשחקנים. אני מצפה לתוצאות הטובות ביותר והתוצאות הטובות ביותר עבורינו הן לנצח משחק אחרי משחק. התפיסה שלי היא להתקדם צעד אחר צעד, אני רוצה לראות את השחקנים שלי נהנים לבוא לאימונים מתוך תשוקה ורעב ולא מתוך חובה של חוזה. חשוב לי מאד לשמור על  צניעות, כאשר המנטאליות היא לנצח בכל תחרות, בכל משחק. מכבי זה מועדון בטופ עם הרבה אוהדים ועבורי זה כבוד להיות כאן, במדינה הזאת, במועדון הזה ולעשות כל שביכולתי לקחת את הקבוצה צעד קדימה".

המאמן התייחס לבניית הסגל לקראת העונה הקרובה: "היינו רוצים שתהיה לנו קבוצה מאוזנת, שהשחקנים יוכלו להיאבק על ההרכב האחד עם השני. אנחנו מצפים להרבה משחקים העונה בכל המסגרות ולכן חשוב שיהיה לנו סגל רחב. השחקנים שלי הם תמיד השחקנים הכי טובים, לעולם לא תראה אותי מבקר את השחקנים שלי או מציין פרטנית שחקן כזה או אחר. לגבי הסגנון שלי, הוא מתאים את עצמו לשחקנים ולתרבות של המועדון, כשהכל נשאר ריאלי בהתאם למה שיש לנו. בהונגריה (בוידאוטון) למשל בנינו סגנון של שליטה במשחק, אבל כדי להשיג את הקמפיין האירופי היינו צריכים להתאים סגנון משחק עם יותר ירידה להגנה. כמו שג'ורדי אמר, לא נוכל להביא שחקנים כמו מסי, נשתדל לבנות את השחקנים הקיימים שלנו".