מערכת ה"טים סיסטם" החדישה תשמש העונה את קבוצת הנוער למעקב שוטף אחר ביצועי השחקנים

קבוצת הנוער של מכבי ת"א נמצאת בעיצומן של ההכנות לעונת 13/14, הכנות שהפעם מתנהלות באופן שונה עם מערכת אימון חדשה. מערכת ה"טים סיסטם" שהחלה לפעול בקבוצת הבוגרים אשתקד נכנסה כעת לשימוש גם במכבי ת"א 'שחר'. המערכת תאפשר לצוות האימון בקבוצת הנוער לנהל מעקב אחר ביצועי השחקנים אותו הם יעשו לפחות פעמיים השבוע במהלך העונה באימונים המתאימים. המערכת מעבירה נתונים משבב אלקטרוני המחובר לגוף השחקנים באמצעות רצועה אל תוכנת מחשב המתרגמת את הנתונים לגרפים סטטיסטיים.

את מטרותיה של ה"טים סיסטם" מסביר ד"ר ירון (בוקי) ברק, אחראי בנייה גופנית במחלקת הנוער: "המטרה של המערכת היא לעקוב אחרי אינטנסיביות הפעולות של כל שחקן וכך לדעת אם אנחנו כמאמנים עמדנו ביעדים ואם השחקן השקיע את מה שציפינו ממנו. לכל שחקן יש נתונים פיזיים כמו דופק מירבי, צריכת חמצן מירבית ואחוזי התאוששות של הדופק המירבי. בעזרת המערכת אנו דוגמים לכל שחקן את הנתונים ובזמן אמת במהלך האימון מחליטים אם להוריד או להוסיף עומסים ולקצר או למשך את זמן המנוחה".

מכבי ת"א 'שחר' היא קבוצת הנוער הראשונה בארץ שמשתמשת במערכת הזו וד"ר ברק מסביר את המשמעות שלה עבור השחקנים הצעירים: "זהו כלי מדעי המיועד להכין את שחקני הנוער בצורה אופטימלית יותר לבוגרים. אנו מעלים את הדרישות ומתאימים אותן לרמות גבוהות ולעבודה קשה יותר ממה שהם רגילים בגיל נוער. עד כה אנחנו רואים שרמת האימונים עלתה, השחקנים יודעים שעוקבים אחריהם וזה מדרבן אותם לדחוק את היכולות שלהם לקצה ולשפר את עצמם".