הצרפתים מבקשים להתאושש מהתבוסה לפרנקפורט, הצהובים רוצים ניצחון ראשון במפעל. האתר הרשמי מתכונן למשחק הערב

מפגשים קודמים

·         שני המועדונים נפגשים לראשונה במפעל רשמי של אופ"א.

·         המפגש היחיד של בורדו מול קבוצה ישראלית היה מול מכבי חיפה במסגרת שלב הבתים של ליגת האלופות בעונת 2009/10. שני המשחקים, בישראל ובצרפת, הסתיימו בניצחון 0-1 לזכות בורדו.

·         מכבי תל אביב קיימה ארבעה משחקים מול קבוצות צרפתיות. הפסד ותיקו מול לאנס בגביע אופ"א 1999/00, לצד ניצחון והפסד מול פ.ס.ז' בפלייאוף האירופה ליג 2010/11.

היסטוריה אירופית

·         אחרי שסיימה בהצלחה את שלב הבתים בעונה החולפת, בורדו צלחה גם את 32 האחרונות ונעצרה רק בשמינית הגמר. הישג דומה עשתה הקבוצה גם בשלב הבתים של עונת 2007/08.

·         ההפסד 3-2 לבנפיקה ליסבון בשמינית הגמר קטע רצף של 12 משחקי בית אירופים ללא הפסד (11 ניצחונות, 1 תוצאות תיקו). מכבי תל אביב, לעומת זאת, קטעה במשחק החוץ האחרון שלה בשלב הבתים רצף של חמישה הפסדים בחוץ (3-3 מול דינאמו קייב).

·         עבור מכבי תל אביב מדובר בהופעה שנייה בשלב הבתים של האירופה ליג, אחרי שלפני שנתיים סיימה במקום האחרון בבית עם שתי נקודות בשישה משחקים.

·         התיקו מול אפואל ניקוסיה במשחק הראשון יצר רצף של שבעה משחקים ללא ניצחון בשלב הבתים של האירופה ליג. הרצף הארוך ביותר מבין 156 הקבוצות שהשתתפו בשלב הבתים של המפעל.

עובדות וסטטיסטיקה

·         מכבי תל אביב היא הקבוצה הדרומית מבין 48 המועדונים שמשתתפים במפעל השנה, בעוד שטרומסו הנורווגית היא הקבוצה הצפונית ביותר – 4,299 קילומטרים מפרידים בין שני הערים.

·         מכבי היא אחת מתשע קבוצות במפעל שזכו באליפות הליגה המקומית בעונה שעברה ונשרו למפעל ממוקדמות ליגת האלופות. יחד איתה: אפואל ניקוסיה, מאריבור, שריף טיראספול, לודוגורטס, לגיה וורשה, שחטאר קרגנדי, דינאמו זאגרב ואלפסבורג. אגב, רק אחת ניצחה במשחק הראשון (חמש הפסידו ושלוש, כולל מכבי וניקוסיה, סיימו בתיקו).

·         בורדו היא אחת משבע קבוצות במפעל שזכו בגביע הליגה המקומית בעונה שעברה. בורדו היא גם מחזיקת הגביע היחידה שהפסידה במשחק הראשון (חמישה ניצחונות ותיקו).

·         במפגש היחיד בין אלופה למחזיקת גביע במחזור המשחקים הראשון, גברה מחזיקת הגביע האיטלקי לאציו 0-1 על אלופת פולין לגיה וורשה.

 

*המשחק ישודר בספורט1 ובספורט1HD החל מהשעה 22:00

*הנתונים באדיבות האתר הרשמי של אופ"א