הכירו מקרוב את האצטדיון בו לצהובים יש סיכוי לעשות היסטוריה אירופית

אצטדיון GSP בניקוסיה שהוקם ב-1999 מארח היום את מכבי תל אביב ולא בפעם הראשונה. בעונת 2005/06 הוגרלה מכבי למפגש כפול עם אפואל ניקוסיה במסגרת מוקדמות גביע אופ"א. המשחק הראשון נערך באצטדיון GSP ב-11.8.2005 ושער יחיד של מריוס נאופיטו הכניע את הצהובים שלא הצליחו להשיג את השוויון לאחר מכן. בגומלין שער של רועי דיין גרר את המפגש להארכה בה נכבשו שלושה שערים נוספים אך לצערם של הצהובים לוח התוצאות הראה על 2-2 והדחה מהמשך המשחקים.

הקשר הישראלי לאצטדיון מגיע גם מעבר למשחק של הצהובים ב-2005 כאשר ה-GSP שימש כבית לקבוצות ישראליות בכמה משחקים אירופים. מכבי חיפה אירחה את משחקיה בשלב הבתים של ליגת האלופות בעונת 2002/03 והפועל ת"א את מילאן ברבע גמר גביע אופ"א עקב המצב הביטחוני ששרר בישראל. כיום ה-GSP שמור לקבוצות הקפריסאיות שכולן מארחות בו את משחקיהן במפעלים האירופים מכיוון שהוא האצטדיון היחיד בקפריסין המאושר ע"י אופ"א.

האצטדיון מכיל כ-23 אלף מקומות כאשר צבעם של האוהדים המגיעים לאצטדיון משתנה בתדירות גבוהה מאחר ואפואל היא לא הדיירת היחידה באצטדיון. הלבן והכחול שולטים במשחקי נבחרת קפריסין באצטדיון והירוק במשחקי היריבה הגדולה של אפואל, אומוניה ניקוסיה וגם במשחקי אולימפיאקוס ניקוסיה שירדה אשתקד לליגה השנייה. מיקומו של ה-GSP הוא בחלק הדרומי של ניקוסיה, כשישה קילומטרים ממרכז העיר והוא חלק מקומפלקס ספורט הכולל גם מגרש אתלטיקה הצמוד למגרש הכדורגל.

http://www.youtube.com/watch?v=zqNs9RM0azk