אחרי שעברנו את החלק הראשון בשבוע הדרבי מגיע תורה של קבוצת הנוער בשבת הקרובה 

חמישה ימים לאחר ניצחון הקבוצה הבוגרת בדרבי תנסה  גם קבוצת הנוער של מכבי תל אביב לצבוע את העיר בצבע הנכון. בשבת הקרובה (12:00, שידור ישיר בספורט 5) תארח מכבי תל אביב 'שחר' בקרית שלום את הפועל ת"א במסגרת המחזור ה-12 של ליגת העל לנוער. הצהובים כמו שאר הליגה מגיעים לאחר מנוחה מאולצת בשבוע שעבר באדיבות מזג האוויר הסוער שביטל את מחזור הליגה הקודם. הכניסה למשחק תהיה חופשית אך כמות הצופים תוגבל לבעלי צמידי זיהוי בלבד כאשר צפוייה אבטחה כבדה מהרגיל כולל בידוק קפדני בכניסות, זאת בעקבות אירועי הדרבי מאשתקד והמתיחות בסיום דרבי הבוגרים בתחילת השבוע.

מיקום בטבלה:

טבלת ליגת העל לנוער צפופה למדי אך היתרון כרגע בין הקבוצות הוא של הצהובים שמובילים בחמש נקודות ושש מקומות על פני יריבתם העירונית. תוצאות החניכים של זיו אריה עד כה העונה מציבים אותם במקום החמישי עם 17 נקודות, שש פחות מהמוליכה מכבי חיפה כאשר הפועל ת"א מגיעה לדרבי מהמקום ה-11 עם 12 נקודות.

כושר נוכחי:

מבחינת כושרן של הקבוצות הצהובים מגיעים לדרבי בתקופה טובה יותר מיריבתם העירונית. בשלושת משחקיהם האחרונים השיגו שחקני מכבי תל אביב 'שחר' תיקו ושני ניצחונות כאשר במשחק האחרון שלהם הם גברו על הפועל רמת השרון בתוצאה 2-5. הפועל ת"א מנגד מגיעה לדרבי לאחר תיקו ושני הפסדים בשלושת משחקיה האחרונים.

מפגשים אחרונים:

בדרבי האחרון בין קבוצות הנוער של המועדונים שנערך במחזור ה-20 של העונה שעברה גברה מכבי תל אביב 'שחר' על הפועל ת"א 1-0 בוולפסון. במפגש המקביל אשתקד בקרית שלום ספגו הצהובים הפסד 2-0 שהיה היחיד של קבוצת הנוער של המועדון לזו של הפועל ת"א בארבע העונות האחרונות.

אז מה יהיה?

חלק אחד בתסריט הנוכחי דומה לתסריט שקדם לאותו ניצחון של קבוצת הנוער הצהובה אשתקד בוולפסון. גם אז הפרידו חמישה ימים בין דרבי הבוגרים (כן, אותו דרבי שכל  כך נעים להיזכר בו) לדרבי של קבוצת הנוער שהסתיים כאמור בניצחון 1-0 צהוב. התסריט כבר לא יכול לחזור על עצמו במדויק מבחינת התוצאות, אך אין ספק שהוא יהיה מוצלח באותה מידה אם גם הפעם קבוצת הנוער תשלים שבוע דרבי שכולו צהוב.