מאמן הקבוצה ידע כי הדרבי אמש יהיה משחק קשה אך עדיין קיווה ליותר: "חסרה לנו המסירה האחרונה"

מכבי תל אביב רשמה אמש איבוד נקודות שני בלבד העונה בבלומפילד עם 0-0 נגד הפועל ת"א שגם קטע רצף של חמישה ניצחונות במשחקי הדרבי. שבוע בלבד לאחר הדרבי הקודם שהסתיים בצורה דרמטית ביותר הצהובים לא הצליחו לנצח וראו את הפער מהפועל באר שבע יורד לחמש נקודות. "ידעתי שהמשחקים בין שתי הקבוצות יהיו מאוזנים" אמר פאולו סוזה בסיום כאשר התבקש לתאר את התחושות שלו מהמשחק, "אני מרוצה מהמחצית הראשונה בה שיחקנו טוב אך בשליש האחרון הייתה חסרה לנו המסירה או ההגבהה האחרונה. להפועל היו אמנם את ההזדמנויות הטובות יותר אך גם אנחנו יצרנו ואני יכול להיות מרוצה בסה"כ".

"לפעמים הרעב והתשוקה גורמים לנו למהר יותר מדי בפעולות הקטנות האלו כאשר מגיעים לנגיעה האחרונה בכדור. במחצית השנייה התשוקה והאמביציה של השחקנים שלנו גרמה לנו דווקא לאבד שליטה במשחק כי התחלנו למהר עם ההחלטות שלנו. שיחקנו בבית עם האוהדים שלנו והרבה פעמים הדברים האלו קורים והקבוצה צריכה לזהות את הרגעים האלו ולהחזיר את השליטה במגרש. ברגע שאיבדנו את השליטה נתנו אפשרות להפועל לשחק בשטחים שהיא אוהבת לשחק. נמשיך לעבוד על זה, לפעמים זה קורה במהלך העונה ואני מקווה שבמשחקים הבאים נזהה את הרגעים האלו ונחזור מהר יותר לשלוט במשחק".

באשר לפער בצמרת הטבלה שירד לחמש נקודות לקראת משחק העונה בשבוע הבא אמר סוזה: "הפער כבר היה קטן יותר, אנחנו עדיין משחקים בבית ונגד היריבה שלנו בצמרת ועדיין יש לנו את הלחץ מהיום שהגענו למקום הראשון. זה משהו שאנחנו מתמודדים איתו ואני מקווה שנוכל לשחק טוב אישית וקבוצתית במשחק הבא ועם ההופעה הטובה להגדיל את הפער בטבלה".

https://www.youtube.com/watch?v=Okm0HoLUuGE

תוך כדי המשחק ניסה סוזה לבצע מספר שינויים עליהם הרחיב את הדיבור בסיום: "המשחק נתן לי האפשרות לחשוב ולשקול אילו שינויים אני צריך לעשות ועשיתי את מה שחשבתי. רצינו ליצור יותר עומק באגפים ועם יכולת להגיע למצבים של אחד על אחד בגלל שהתחלנו לאבד שליטה ולהשאיר מרחב בצדדים. חשבנו ששחקנים כמו מיכה ובן חיים באגפים יתנו לנו את האפשרות לעשות דברים שונים וליצור יותר קשיים ליריבה שלנו".

קרלוס גארסיה שחזר לשחק לאחר כחודש דיבר על ההשפעות של הדרבי הקודם ודחה טענות של השפעה מנטלית על השחקנים: "סיימנו את החגיגות באותו יום של הדרבי הקודם. ידענו לפני שיהיה משחק קשה מאוד אמנם ציפו שנגיע עם הרבה ביטחון, יותר מהרגיל אך זה לא קרה ולא ניצחנו אך לא בגלל הדרבי הקודם". קרלוס סיפק גם ניתוח מקצועי של המשחק מהזווית שלו: "במחצית הראשונה שיחקנו טוב אך בשליש האחרון של המגרש לא הצלחנו למצוא את המסירה האחרונה שתעשה את ההבדל. במחצית השנייה הפועל שיחקו יותר טוב וניהלו נכון את המשחק וכאשר החזרנו לעצמנו את הכדור לא העברנו מספיק מסירות וככה היה לנו קשה. לפעמים כשאנחנו לא מצליחים לתת את המסירות שאנחנו רוצים אנחנו צריכים להיות יותר חכמים ולדעת מה צריך לעשות".

הקפטן שרן ייני גם הוא סיכם את המשחק והתייחס להשפעות של הניצחון הדרמטי בדרבי האחרון: "היום זה היה משחק של מומנטומים, מחצית ראשונה לא רעה שלנו הם הגיעו למצבים במיוחד לקראת הסיום וגם אנחנו, כל אחד יכול היה לגמור את המשחק לטובתו. התוצאה היא לא מה שרצינו אך גם אי אפשר להגיד שזו תוצאה רעה. מבחינה פסיכולוגית אנחנו עובדים על חזרה לעצמנו אחרי משחקים גדולים אך למרות זאת זה לא משהו שמפריע לנו, גם בדקות שהם לחצו אותנו הרגשנו בטוחים בעצמנו".