הצהובים עלו צפונה לקראת המשחק מחר בידיעה שניצחון יגדיל את הפער לעשר נקודות

מכבי תל אביב סיימה הערב את ההכנות האחרונות לקראת המשחק שינעל את המחזור ה- 29 בפלייאוף העליון מול עירוני קרית שמונה. הקבוצה יצאה צפונה מיד עם תום האימון המסכם ותשהה במלון עד המשחק. ניצחון מחר, במגרש האחרון בו הצהובים הפסידו העונה, יגדיל את הפער בפסגה לעשר נקודות, אבל המאמן פאולו סוזה שומר את הרגליים על הקרקע: "מתמטית יש עוד הרבה נקודות במאבק על האליפות. כפי שאני אומר תמיד, אנחנו רוצים להיות עקביים ולחשוב משחק אחרי משחק עד שנבטיח את האליפות מבחינה מתמטית. אבל כדי להיות אלופים אנחנו צריכים להמשיך לעבוד קשה ובמיוחד במשחק מחר".

"התוצאה של באר שבע לא משפיעה על האופן שבו אנחנו מתכוננים למשחק מחר, כפי שהיא לא השפיעה על ההכנות גם כשהפער היה קטן יותר. אנחנו ממשיכים לטפח את סגנון המשחק שלנו תוך שאנחנו מתמקדים בליגה. אחד הדברים שאנחנו תמיד לוקחים בחשבון הוא שהדרך בה אנחנו עובדים במהלך השבוע תואמת את הדרך שאנחנו חושבים שנצטרך לשחק. אחרי שסיימנו את המשימה הבינלאומית ואחרי שלושה שבועות של התאוששות יותר קל לנו להבין במהלך השבוע מי השחקנים שנמצאים בכושר הכי טוב בשביל להציג הופעה טובה. אני מקווה שנצליח לתרגם את כל מה שעבדנו עליו בצורה מוצלחת במהלך השבוע למשחק מחר".

כזכור, במפגש הקודם בין הקבוצה מכבי תל אביב רשמה את הפסד הליגה האחרון שלהם העונה. סוזה מבחינתו מאמין שמדובר בסיטואציה שונה: "אנחנו נמצאים בנקודה שונה ממה שהיינו במשחק הקודם. אני חושב שהם מגיעים בכושר הרבה יותר טוב ממה שהם הגיעו במשחק הקודם ובמיוחד בהתחשב בעשרת המשחקים האחרונים. זאת קבוצה מאד עקבית במה שהיא עושה, אבל אני בטוח שהקבוצה שלנו תוכל לשחק היטב בשביל להשיג תוצאה שונה מאיך שהסתיים המשחק הקודם. יש לי כאב ראש טוב. לפני כן זה היה בעייתי יותר, אבל אנחנו תמיד צריכים לחפש פתרונות ולהכין את השחקנים היטב בשביל לעזור לקבוצה בלי קשר להחלטות המאמן".

https://www.youtube.com/watch?v=CRLXjMp7UpQ

ברק בדש, שכבש במשחק הקודמת צמד לרשת של חואן פאבלו הספיק להחליף חולצה ומחר הוא ינסה להחזיר לצהובים: "ליריבה שלנו יש שחקנים איכותיים מאד, לא רק בהווה אלא גם בעבר. זאת קבוצה שתמיד סיפקה שחקנים טובים למועדונים הגדולים בישראל ועדיין יש להם שחקנים טובים. אנחנו עושים מעקב בכל יום ובכל משחק ותמיד מחפשים שיהיו לנו שחקנים שישדרגו אותנו ויסייעו לנו להשיג את המטרות שלנו במהלך העונה. במקרה של ברק בדש, חשבנו שזה שחקן שיכול לסייע לנו בשלבים הקשים והמכריעים של העונה ולכן הבאנו אותו. הוא עדיין מנסה לאמץ את סגנון המשחק שלנו כי הוא שונה לחלוטין ממה שהוא הכיר בעבר ואני בטוח שמחר תהיה לו מוטיבציה גבוהה להראות לחברים שלו בקבוצה הקודמת ולמאמן הקודם שלו שהוא היה שחקן חשוב עבורם".

בשבוע הבא תגיע עירוני קרית שמונה לאצטדיון רמת גן כדי לנסות להשיג את הכרטיס לגמר הגביע. בקבוצה הצפונית יודעים כי מספר שחקנים חשופים מחר לצהוב חמישי שיגרום להם להיעדר מאותו משחק: "זאת בעיה שלהם, לא שלנו", אמר פאולו סוזה. "גם אנחנו עברנו לאורך העונה מספר משחקים אינטנסיביים. ממה שהבנתי יש להם סיבה לדאגה כי אנחנו קבוצה שמייצרת הרבה מצבים ויש להם מספר שחקנים שחשופים לצהוב חמישי שיגרום להם להיעדר מהגביע".

לסיכום המאמן התייחס לשינוי בסגנון המשחק במשחק האחרון ובכלל לאורך העונה: "בתחילת העונה היה לנו את ברק יצחקי ששיחק כחלוץ שני יחד עם טל בן חיים או דור מיכה באגף, ולכן זה קשצת שונה מאיך ששיחקנו בשבוע האחרון. כמובן שהשחקנים משתנים כי יש להם סגנון משחק שונה. במשחק האחרון הם הוכיחו לי שהם בכושר טוב ושיש  להם את הרעב והתשוקה לשחק ואנחנו נקבל את ההחלטות בהתאם ליריבה כי אין מישהו שרוצה לנצח יותר ממני".

מגן הקבוצה עומרי בן הרוש הגיע גם הוא למסיבת העיתונאים והתייחס למשחק מחר: "מבחינתינו המשחק מחר מאד חשוב, משחק מאד משמעותי בשביל המשך העונה. אנחנו נכין את עצמינו בצורה הכי טובה שאפשר ונקווה להשיג ניצחון. בשלב כזה של העונה אני לא חושב שצריכה להיות נפילת מתח. אני חושב שדווקא ברגעים האלה אנחנו צריכים להגיע הכי מוכנים, הכי טובים והכי חזקים שאפשר בשביל לסיים את העונה כמו שצריך. אנחנו מגיעים לכל משחק, משחקים הכי טוב שאנחנו יכולים ומנסים לנצח. זה האופי של הקבוצה ואנחנו שמחים שזה מצליח לנו. באופן אישי, אני חושב שעליתי ברמת המשחק שלי באופן מאד משמעותי פה. הגעתי בידיעה שפחות בונים עליי, אבל בתור שחקן זה לא ממש משנה. אני עושה את המיטב בשביל להתקדם ואני שמח איפה שאני היום".

המגן שהגיע בקיץ האחרון ממכבי נתניה התייחס גם להעפלה של קבוצת האם שלו, ביום שישי האחרון, לליגת העל: "אני מאד שמח בשבילם שהם חוזרים לליגת העל, אני חושב שזה המקום הטבעי שלהם. מועדון כזה גדול, שאני מאד אוהב, ואני מאד שמח בשבילו. זאת קבוצה מצוינת שעשתה שינוי משמעותי וכל הכבוד להם".