המאמן שמח על הניצחון אך יודע כי יש עוד עבודה: "24 נקודות נשארו בקופה וכבר בשבוע הבא מחכה לנו משחק קשה"

ניצחון 0-2 חלק אמש על הפועל באר שבע במשחק העונה בין שתי המובילות הגדיל את הפער הצהוב בפסגה ל-8 נקודות, שמונה מחזורים לסיום. "אי אפשר לברך אותנו על האליפות" אמר המאמן פאולו סוזה בסיום המשחק בבלומפילד ודחה את הטענות לפיהן הסיפור נגמר. "אפשר כן לברך אותנו על הופעה טובה במשחק בו שלטנו לכל אורכו. השגנו את שלוש הנקודות ושיחקנו בצורה בה עם כל הכבוד לבאר שבע יצאנו מאוכזבים שלא כבשנו עוד כי התוצאה הייתה צריכה להיות גבוהה יותר. זה צעד בדרך למטרה כי אנחנו קרובים לסיום העונה, מספר המשחקים פוחת אך נשארו 24 נקודות בקופה וזה הרבה. זו הפעם הראשונה שהפער שלנו כזה גדול אך נצטרך שנמשיך להיות עקביים גם במשחק הקשה שמחכה לנו בקריית שמונה בשבוע הבא".

מלבד שביעות הרצון משחקניו סוזה גם שיבח את הקהל ואמר כי גם האוהדים תרמו את שלהם: "הם היו מדהימים היום. האוהדים נותנים למי שאוהב את המשחק ויש לו תשוקה אליו כמוני את היכולת להתעורר מחר בבוקר ומיד לרצות לעשות עוד בשבילם. הם הנשמה של הכדורגל, הם מביאים את האמוציות למגרש וממלאים אותו, הם מביאים כסף ומעניקים לכולנו גם את האפשרות ליהנות ממשחק כמו שהיה היום".

המאמן לא מצפה שהיריבה תרים ידיים למרות הפער בטבלה וגם מדגיש את החשיבות של התהליך אותו עוברת מכבי: "אני בטוח שבאר שבע לא יוותרו אך אם הם יעשו זאת זה יהפוך את העבודה שלנו לקלה יותר. מעבר לזכייה בליגה שזו המטרה שרצינו להשיג מתחילת העונה אנחנו בעיצומו של תהליך בו אנו רוצים להיות עקביים שנה אחרי שנה. תמיד להיות במקום הראשון, להתחרות בצורה עקבית במפעלים האירופים שזה עבורנו ועבור הכדורגל הישראלי בכלל".

סוזה נשאל גם על שיטת המשחק של הצהובים בה בין השאר שובצו בן חיים ומיכה באגפים: "כשמדברים על הדינמיקה במשחק הכוונה היא לזה שהשחקנים אולי משתנים אך השיטה עדיין יכולה להיות פחות או יותר אותה שיטה. למשל היום רצינו שמיכה ישחק יותר פנימה מהאגף מאשר החוצה לכיוון הקו שזה משהו שהוא לא רגיל אליו אך עבדנו על זה וראינו את התוצאה היום. אנחנו ממשיכים לעבוד לפי היריבה ולפי מה שהשחקנים מראים לי באימונים במהלך השבוע ולפי זה אנו מחפשים לקבל את ההחלטות הטובות ביותר למשחק ולהשיג את הניצחון. היום הצלחנו בכל מה שעשינו, בכל ההחלטות שלנו ולכן התוצאה".

https://www.youtube.com/watch?v=Fl2DzeFbXaA

טל בן חיים שבישל את השער הראשון והציג משחק טוב ניתח את המשחק: "זה היה משחק טוב שלי אך מה שחשוב זה שניצחנו כקבוצה. עשינו ניצחון מעולה, משחק שהיינו צריכים לנצח נגד המתמודדת העיקרית שלנו לתואר. היה משחק מעולה שנהנו לראות אותנו, אנחנו הבקענו שער מוקדם וזה עזר לנו מאוד בהמשך. שום משחק הוא לא קל, באר שבע כבר הראתה למה היא מסוגלת יש לה קצב צבירת נקודות של אלופה לכל דבר. בטח שלא קל לשחק נגדם ולי ולקבוצה היה קשה אך עשינו את מה שהיה צריך לעשות".

בן חיים התייחס גם לפער בטבלה: "בקשר לפער שפתחנו והמשמעות שלו אם אגיד את כל הקלישאות הידועות אני אשקר, ברור שאנחנו מאוד מחכים לרגע הזה שיגיע והיום עשינו צעד משמעותי אך בשבוע הבא יש לנו משחק מאוד קשה נגד קריית שמונה לה כבר הפסדנו העונה. קל בטוח שלא יהיה שם ואם נפסיד ובאר שבע ינצחו לא עשינו כלום היום אז נתכונן טוב מאוד למשחק הבא. אני לא מתעסק בהפועל באר שבע אלא בזה שאם נשיג את התוצאות שאנחנו רוצים ונמשיך כמו שהיינו עד עכשיו אז לא צריכה להיות בעיה".

כובש הצמד ברק בדש תיאר את התחושות שלו מהערב המשמח בבלומפילד: "אני שמח מאוד שהיום זה התבטא בשערים כי גם בדרבים האחרונים רציתי מאוד לכבוש אך לא יצא לי. הצוות המקצועי היה מאוד סבלני איתי והכין אותי טוב למשחק היום ואני שמח שדווקא במשחק העונה יצא לי לכבוש פעמיים, בשביל זה הביאו אותי לפה. בקשר למשחק עצמו אפשר היה לראות שמהדקה הראשונה היה משהו שונה היום אך גם במשחקים הקודמים הייתה הכנה טובה אך יש משחקים שזה לא הולך. היום הצלחנו לעלות ליתרון מהיר שעזר לנו מאוד וכמובן השער השני עשה את הכול יותר קל עבורנו. יש עוד זמן להגיד האם אני אזכה בעוד אליפות אבל אין ספק שאנחנו בדרך הנכונה והיום עשינו צעד מאוד משמעותי".

צילום – ניר קידר