מנהלה המקצועי של מחלקת הנוער מסכם את העונה המוצלחת שעברה על המחלקה

מחלקת הנוער של מכבי תל אביב סיימה לפני פחות משבוע את עונת 2013/14, עוד עונה שאפשר לסמן עליה וי גדול. קבוצות המחלקה קטפו תארים רבים, שחקנים עלו שנתונים תוך כדי העונה וגם שיפורים במתקנים בקרית שלום נעשו לרווחת השחקנים. מנהלה המקצועי של מחלקת הנוער ניר לוין שמסיים את עונתו השישית בתפקיד (אימן לקצרה את הקבוצה הבוגרת בתווך) מסכם את העונה שעברה על המחלקה בכל האספקטים. "השגנו את היעדים שלנו העונה" אמר לוין בהתייחסו לנושא אותו הוא רואה כחשוב מכל. "היעדים הם לטפח שחקנים, לקדם ולהכשיר אותם כדי שיהיו שחקנים טובים וראויים לקבוצה הבוגרת שלנו או למשחק ברמה הכי גבוהה שיש. היעדים האלה הושגו בעונה הזו כמו גם שליחת כמות שחקנים גדולה לנבחרות ואני יכול לסכם את העונה הזו כמוצלחת הן בהיבט של ההישגיות והן בהיבט של קידום השחקנים וטיפוח".

ההישגיות של המחלקה אליה התכוון לוין היא כמות התארים בהם זכו הקבוצות. "תחילה לזכותנו רשום העונה הישג חסר תקדים. מועדון אחד שזוכה בשישה גביעים מתוך תשעה אפשריים בכל השנתונים שמשתתפים בגביע המדינה. בעצם זכינו בגביע בכל הגמרים אליהם הגענו ואנחנו גאים מאוד בקבוצות שלנו. מלבד זאת זכינו בשלוש אליפויות, אלוף האלופים של קבוצת הנוער ושל קבוצת נערים ג'2 וטורניר 'נייקי ישראל' בו זכתה קבוצת נערים ג".

למרות רשימת התארים המכובדת לוין רואה בהצלחות אלו בעיקר כתרומה לעתיד השחקנים: "מה שחשוב לנו זה פחות הזכייה בתארים אלא ששחקנים יתנסו באיכויות משחק גבוהות. ביריבים פיזיים וטובים, בקבוצות חזקות ומהירות שתוקפות כי במשחקי הליגה זה לא תמיד מתאפשר. גם בפן המנטלי יש השפעה מכיוון שאלה הגילאים בהם צריך להתחיל לפתח יכולת ספורטיבית והישגית. שחקנים צעירים צריכים ללמוד איך לשחק בכדי לנצח, לשתף פעולה עם החברים ולהתגבר על קשיים כמו פיגור במשחק וברגע שאתה משחק נגד קבוצות טובות הדברים האלה קורים. להתחרות על תארים מול קבוצות טובות אחרות זה הרבה יותר יעיל ומקדם שחקנים מאשר לשחק עוד משחק ליגה ולנצח 0-6".

ספינת הדגל של המחלקה, קבוצת הנוער אמנם לא הצליחה לזכות באליפות העונה אך שחקני השנתון הבכיר של המחלקה עשו עונה טובה מאוד לפי לוין: "קבוצת הנוער עשתה התקדמות טובה וגדולה לאורך השנה. היו לא מעט בעיות של גיוסים, בגרויות, פציעות והיעדרויות שונות. הקבוצה לא פתחה כל כך טוב את הליגה אך אז עלתה על מסלול של שיפור התקדמות שבא לידי ביטוי ביכולת מצוינת, תוצאות טובות העובדה שהקבוצה לא ספגה מספר גדול של משחקים ברציפות. דבר חיובי נוסף היא העובדה שדור ג'אן, מלך השערים של קבוצת הנוער העונה עלה לקבוצת הבוגרים בשליש האחרון של העונה. למרות שזה פגע בקבוצת הנוער אנו שמחים כי זו המטרה שלנו". 

מלבד ההצלחות המקצועיות על כר הדשא לוין מדגיש את האספקטים האחרים שהשתפרו העונה במחלקת הנוער: "מבחינת המתקנים הוספנו השנה מגרש חול ומגרש סינטטי נוסף המשמשים לאימונים מיוחדים. מבחינת בעלי תפקידים אנחנו מנסים לתגבר את כל מה שצריך במה שאנחנו מכנים המעטפת של העבודה סביב השחקן. בהיבט המנטלי היה שיתוף פעולה עם פסיכולוג המועדון נועם אייל ובכל הקשור לתזונה נכונה נעשתה עבודה משותפת עם הדיאטן של הקבוצה הבוגרת".

לקראת עונת 2014/15 לוין מדבר בקצרה על המטרות וחושף שינוי משמעותי באחת מקבוצות המחלקה: "החזון לעונה הבאה הוא להמשיך להשתפר, לעבוד וכל הזמן להיות עם היד על הדופק לחידושים שיש בכדורגל. בנוסף לכך גם לשפר את בעלי התפקידים שיש לנו ולהביא את בעלי התפקידים הכי טובים שיש".

"אחת ההחלטות המשמעותיות שקיבלנו לקראת העונה קשורה לקבוצת נערים ב'. החל מהעונה הבאה הקבוצה הזו תהיה קבוצת אקדמיה כאשר חלק מהאימונים שלה יהיו במקווה ישראל. השחקנים ילמדו שם ועבורם זה יהיה מעין פנימיית יום. הקבוצה שתורכב משתי קבוצות נערים ג' שסיימו את העונה הזו תהנה משגרת האימונים שתכלול גם הרצאות ושיעורים בנושאי כדורגל, הפן המנטלי ובנייה גופנית. הם יהיו תחת שליטה שלנו, יקבלו יותר יחידות אימון שזה כולל גם את ההרצאות ומספר שעות האימון שלהם יעלה בצורה ניכרת. הסיבה לכך שהקבוצה שנבחרה לפרויקט הזה היא נערים ב' נעוצה בכך שזהו גיל מאוד משמעותי ואנו מתמקדים באלה שיכולים להגיע לבוגרים".