הישג מצוין לקבוצות הנוער ונערים א' שזכו בטורניר הכנה בינלאומי בהולנד

מכבי תל אביב 'שחר' ומכבי תל אביב 'עודד' רשמו הישג מרשים מאוד כבר בטרום העונה עם זכייה בטורניר בינ"ל בהולנד. שתי הקבוצות שוהות במחנה אימונים בעיירה הימסקרק הסמוכה לאמסטרדם וכחלק מהמחנה הן משתתפות בטורניר הכנה בן יומיים. רוב הקבוצות בטורניר הבינלאומי הגיעו מאירופה אך גם קבוצה מהודו, יפן ופנמה. עבור קבוצת הנוער שלב הבתים של הטורניר החל ברגל ימין, זו של מאוויס צ'יבוטה שכבש בניצחון 0-1 על פ.ק סניקה מסלובקיה. במשחק השני מתוך שלושת משחקי שלב הבתים אתמול (50 דקות למשחק) גברה מכבי תל אביב 'שחר' 0-2 על אודו 20 מצמד של יונתן כהן והבטיחה את מקומה בחצי הגמר.

מה שנשאר לאחר מכן הוא להכריע מי תשמור על מאזן מושלם ותסיים ראשונה, מכבי תל אביב 'שחר' או המקבילה מברונדבי. יוסי סלליך ומאוויס צ'יבוטה עם שערו השני בטורניר קבעו כי הצהובים מישראל ולא הצהובים מדנמרק הם אלה שיזכו בבכורה. היום (ראשון) בבוקר, ביומו השני של הטורניר עלתה מכבי תל אביב 'שחר' לחצי הגמר נגד אודו דן האג והמשיכה להרשים עם 0-3 חלק. מתן חוזז, גבריאל קניקובסקי ויונתן כהן כבשו ומהעבר השני הגנת מכבי שוב שמרה על רשת נקייה.

בגמר החניכים של זיו אריה המשיכו באותו הקו עם מפגש נוסף מול ברונדבי שהיה שחזור כמעט מדויק של המפגש הקודם בין הקבוצות. התוצאה חזרה על עצמה, 0-2 למכבי, מאוויס כבש שוב ורק השער של סוהיל ארמלי היה פרט השונה מהמפגש בשלב הבתים. מתן חוזז בישל את שני השערים במשחק. חביב אוחיון זכה בתואר השוער המצטיין בטורניר כאשר כל הגנת מכבי תל אביב 'שחר' הרשימה מאוד כאשר שמרה על שער נקי בכל המשחקים. יונתן כהן ומאוויס צ'יבוטה סיימו ככובשים המצטיינים של קבוצת הנוער עם שלושה כל אחד, מאוויס אף התכבד בתואר השחקן המצטיין בטורניר.  

קבוצת נערים א' של המועדון חיקתה את ההישג של קבוצת הנוער וזכתה גם היא בטורניר שלה. מכבי תל אביב 'עודד' ניצחה את שני המשחקים הראשונים שלה באותה תוצאה, 0-7 כאשר היריבה הראשונה הייתה סנדה היפנית. רוי רונן עם שלושער, עומר לקאו, אור דסה, תומר אלטמן וגיא שטח כבשו לזכות נערי א' של מכבי. במשחק השני מול קבוצה מקומית מהימסקרק כבשו רוי רונן (צמד), אילון אלמוג (שלושער), איתמר שבירו ועמית שפירא.

החניכים של אליעזר בן אהרון שמרו על המקום הראשון גם לאחר המשחק מול אלקמאר שהיה מאבק ישיר על הפסגה בבית. תיקו 1-1 (נדב עמרן) חתם שלב בתים מוצלח והזניק את מכבי תל אביב 'עודד' לחצי הגמר מהמקום הראשון בבית. נבחרת הודו עד גיל 17 עמדה בין נערי א' של מכבי לגמר ובעיטה מוצלחת מהנקודה של תומר אלטמן הספיקה לניצחון 0-1 ומקום בגמר. אלופת הטורניר אשתקד, וולנדם ההולנדית הייתה היריבה בגמר ומכבי תל אביב 'עודד' ניצחה 0-1 משער נגיחה של שי גולן וחגגה עם הגביע.

1