כובש השוויון הזמני לא מתרגש מההפסד אמש: "העונה ארוכה, אין מה לדאוג"

כמו בשנתיים האחרונות כך גם אתמול, מכבי תל אביב ספגה את הפסדה הראשון העונה דווקא בבאר שבע. אחרי שני משחקי ליגה עם שער נקי הצהובים ועוד חמישה בגביע הטוטו הצהובים ספגו אמש שלושה שערים שחרצו את גורל המשחק. המאמן פאקו אייסטאראן ניסה להסביר: "גם כשהם כבשו את השער השני שלטנו במשחק, היו לנו יותר הזדמנויות והיה לנו מספיק זמן בשביל לכבוש אבל ספגנו. זה מסוג הדברים שקורים. אני מעדיף להפסיד משחק אחד 3-0 או אפילו 6-0 ולנצח שישה משחקים 0-1. הערב היה המשחק בו ספגנו שלושה שערים ואולי נצליח לא לספוג בחמשת או ששת המשחקים הבאים, לפחות כך אני מקווה".

https://www.youtube.com/watch?v=MULfu7LibJ0&feature=youtu.be   

אייסטאראן התייחס גם לחילוף האחרון שערך כשבחר להכניס את ברק בדש על חשבון קרלוס גארסיה רגע לפני השער המכריע: "ניסינו לנצח את המשחק והפסדנו, אבל אני מעדיף להפסיד מתוך מטרה לנצח, מאשר 'לשבת על הגדר'. אני לא חושב שזה היה מהלך מסוכן מידי כי ניסינו לנצח את המשחק ולבלמים שלנו היה מספיק זמן להרחיק את הכדור ולצאת קדימה. יכולנו לספוג גם בדרך אחרת, אבל אם אתה רוצה לייצר לעצמך יתרון אתה צריך לנסות ואני בהחלט מסופק מהאופן בו שיחקנו. אני מאוכזב מהתוצאה וחושב שהגיע לנו לנצח את המשחק".

גם טל בן חיים שעוד לא הספיק לחגוג את השוויון וכבר ראה את השער בצד השני ניסה להסביר: "השער בדקת הסיום היה מתסכל, אבל זה הדבר האחרון שמתסכל אותי הערב. מתסכל אותי להפסיד משחק בו אתה שולט במאת האחוזים וזה אולי נשמע מצחיק, אבל הרגשנו אפילו נינוחים מידי כי המשחק הלך לנו טוב כפי שציפינו והרגשנו שזה רק עניין של זמן עד שניתן את ה"פוש" וננצח את המשחק. קיבלנו גולים שאנחנו לא מקבלים בדרך כלל וזה פגע בנו מאד. יכולנו לנצח היום ולהוציא להם את האוויר אבל העונה עוד ארוכה, זה רק המחזור השלישי ואין מה לדאוג".

כובש השוויון המשיך: "גם בעונה שעברה, אחרי שהפסדנו כאן בתחילת העונה, דיברו בצורה דומה ואז היו עוד שלושה מפגשים וניצחנו בשלושתם. אבא שלי היה אומר לי שהבלוף תמיד מתגלה מתישהו, אז אני חלילה לא רוצה להגיד שהם בלוף, הם ניצחו היום את המשחק וכל הכבוד להם, אבל אני בטוח שאנחנו קבוצה טובה יותר ושלאורך זה אנחנו נראה את זה. אנחנו שחקני כדורגל מקצוענים שעובדים כל השבוע בשביל להתאים את עצמינו למגוון סיטואציות, כך שזאת לא תורה מסיני. נכנס חלוץ, יצא בלם, ברוב המשחק זה היה נגמר לטובתינו, היום זה היה לרעתינו ויש לנו זמן לתקן. החשק לעשות אליפות שלישית הוא אדיר, החשק של כולם הוא במאה אחוז, כלומר אי אפשר לעלות יותר מזה. אני בטוח שההפסד הזה פה יעיר אותנו טיפה, לא שלא היינו עירניים, אבל נחזור למסלול מהר מאד".

שרן ייני ניסה לסכם את המשחק: "כל משחק בו אנחנו לא מנצחים זה מבאס. כל משחק שלנו מול הפועל ב"ש הוא משחק מאד מהנה לקהל, מלא בגולים, מלא שינויים במשחק וכל עוד הכדורגל הוא כיפי ומהנה לצפייה אנחנו מרוצים. לא התבלבלנו בחילוף של קרלוס, כל אחד ידע מה העמדה שלו. החילוף אמור היה להתבצע עוד קודם ואחרי זה פשוט רצינו לנצח. הלכנו על כל הקופה והפסדנו, זה קורה. זה מוזר להגיד את זה במשחק בו ספגנו שלושה שערים, אבל היכולת עצמה היתה טובה, שלטנו במשחק ועבדנו לפי התוכנית. היו מספר מצבים שאיבדנו ריכוז והם כבשו, אבל בסך הכל אנחנו יוצאים עם הרבה דברים חיוביים מהמשחק הזה. ההבדל בין תיקו להפסד, בשלב זה של העונה, פחות משמעותי".

הקפטן הוסיף: "יש הרבה מגרשים שהם מאד ביתיים וקשים וקבוצות ומאבדות נקודות במגרשים האלה. יש קבוצות מסוימות שאתה מאבד נקודות מולן ואני מקווה שניקח כמה שיותר נקודות במשחקים הקשים ואני בטוח שזה מה שיכריע בסופו של דבר. אנחנו ממש בתחילת העונה, עוד לומדים דברים חדשים ומגבשים זהות ורק בזה אנחנו מתרכזים. המאמן אמר לנו משהו יפה, ש'כל הפסד זה התחלה של רצף ניצחונות חדש', אז אנחנו מאמינים ביכולת שלנו ובטוחים. עכשיו יש לנו נבחרת וננסה לחשוב רק על הנבחרת ואח"כ נחזור לקבוצה ונתחיל לעבוד לקראת מכבי חיפה".